Vanaf wanneer is HCG meetbaal in urine?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door KleinMeisje93, 5 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KleinMeisje93

KleinMeisje93 Niet meer actief

Hallo dames.
    Ik zit nu zelf pas op 9DPO (volgens FF), erg vroeg nog voor een positieve test, hij was namelijk negatief.
    Mijn vraag is dus, vanaf wanneer zit het HCG pas echt in je urine en is het afleesbaar ?
    Ik las over de innesteling dat je dan ook wat buikkrampen kunt krijgen, dat had ik tussen vrijdag en zondag, dus misschien heb ik de innesteling wel gehad.. weet het natuurlijk nooit zeker.

2. vrouwvan

vrouwvan Fanatiek lid

26 dec 2015
    2.195
    1.242
    113
    Vanaf 5 HCG en meestal pas waarneembaar vanaf 11 a 12 Dpo.

3. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.081
    17.057
    113
    Dat hangt af van wanneer de innesteling was.
    Ikzelf heb op 10DPO getest en had een zeer duidelijk streepje. Op 11DPO ook een positieve digitale CB (op 10DPO niet geprobeerd)
    Ga er vanuit dat ik op 9DPO - misschien zelfs wel op 8DPO - ook wel positief zou hebben getest.

4. KleinMeisje93

KleinMeisje93 Niet meer actief

Thanks voor je reactie! Bedoelde ook eigenlijk meer vanaf welk dpo;)
    Dus ik wacht nog 'geduldig' af. Haha

5. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.081
    17.057
    113
    Testte 10DPO positief, maar gezien t duidelijke streepje verwacht ik 1 a 2 dagen eerder ook wel positief te zou hebben getest.

6. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Volgens mij voelen meer meiden geen innesteling dan wel.
    Wanneer je het beste kan testen verschilt per persoon. Wel is het zo dat niet voor niets je NOD aangehouden wordt.
    Zelf heb ik tot 4 dagen na NOD gewacht, gelijk een mooie duidelijke streep ipv turen.

7. Louloute

Louloute Niet meer actief

Met m'n zoontje had ik op 8dpo een mega tuurtest, met 9 dpo al veel duidelijker en met 10 dpo had ik een duidelijk positieve test (kV) en positieve cb digitaal. Gaf toen 1-2 weken aan. Ben gelijk die dag m'n bloed gaan prikken, m'n hcg was toen 36 :)

8. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Vanaf innesteling maak je HCG aan. Dus als dat wat je had een innesteling was, dan had je nu toch al wel een licht tweede streepje moeten zien.
    Ik vermoed dan ook dat dat iets anders is geweest.

Je kunt dus nog steeds positief testen aangezien je nog voor je NOD zit. Spannend!

9. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.966
    15.605
    113
    Nabij Utrecht
    Hier vage test op 6 dpo. Lichte test op 7 dpo en duidelijke test op 8 dpo.
    Volgens mijn temp moet de innesteling dus 4 dpo zijn geweest.

Mijn gyn vertelde dat vanaf 2 dagen na innesteling hcg vaak waarneembaar is met een hele gevoelige test

Deel Deze Pagina