vanaf wanneer je baby wakker in bed leggen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mien1, 5 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Wij hebben onze dochter ook met een week of 8 a 10 wakker in bed moeten leggen, omdat ze na 10 minuten weer wakker was als ik haar slapend in bed legde.

Ze moest wel huilen toen, maar we hebben haar steeds 5 minuutjes laten huilen en dan in bedje troosten. Dit moest ik 2 of 3 keer doen per slaapje en na een aantal dagen viel ze tevreden zelf in slaap. We heben daarna nooit ( nee echt niet) problemen gehad met inslapen. Ze is nog steeds een echte slaapkop.

2. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Niet ieder kind is het zelfde.. eerste deed het bijna nooit. Terwijl de laatste twee het echt nodig hebben. Vind zo onzin om te zegen dat je baby niet mag huilen in bed ookal is dat voor 10 min. Baby's huilen.. hoort er bij! Zo ook dat honden op zn tijd blaffen... ik leg hem altijd wakker in bed en ja dan huilt hij 10/16 min om in slaap te komen. Als ik hem slapend er in moet leggen wordt hij meteen wakker en dan gaat hij nog langer huilen. Hij geeft ook echt aan na dat hij box/wippertje heeft gelegen (na fles) dat hij rust wil en wil gaan slapen.

3. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Eens, mijn dochter huilde dus ook, maar mijn zoon helemaal niet. Ik kan me niet herinneren dat hij 1 keer heeft gehuild wanneer ik hem wakker in bed legde.

4. mien1

mien1 Actief lid

20 jan 2011
    333
    0
    0
    NULL
    NULL
    vanochtend heb ik haar doezelig in bed gelegd ze had de fles op en viel ongeveer na een kwartie bijna in slaap dus toen in bed gelegd toen was ze wel weer wakker na 15 min ongeveer sliep ze zonder te huilen enz ik wist niet wat me overkwam haha.
    Denk dat het ook met het spugen te maken had we gebruiken nu johannesbroodpitmeel om de melk te verdikken en ze spuugt veel minder en als ze spuugt is ze niet overstuur.

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.309
    36.175
    113
    Gewoon lekker slapend in bedje leggen joh! Heerlijk toch. Ze gaan vanzelf wel zelf in slaap vallen.

Oh en laten huilen doe ik hier ook absoluut niet. Naar mijn mening nergens voor nodig en zielig. Als mijn kindje door huilen aangeeft mij nodig te hebben ben ik er. Zeker nog zo klein.

6. Nescio

Nescio Niet meer actief

Hier ook geen problemen gehad met wakker wegleggen. Ik heb het wel altijd op haar verzoek gedaan, op een gegeven moment was ze 8 weken en heb ik haar 's avonds eens wakker in haar wiegje gelegd. Ze ging zonder problemen slapen. Overdag was echter een heel ander verhaal, dan kon ze alleen maar aan de borst in slaap komen en dus zo weggelegd worden in de kinderwagenbak.

Ik heb haar ook nooit laten huilen.
    Zodra ze jammert of jengelt ga ik erheen, want dan zit er iets dwars (boertje, krampjes,etc.)

Kijk gewoon naar je kindje en wat zij nodig heeft, en stel je daar op in. Sommigen vallen het liefst op de arm in slaap of na een voeding, anderen kunnen halfslapend weggelegd worden of wakker.
    Ze geeft het echt zelf wel aan wanneer ze eraan toe is.

7. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Ik ben er meteen vanaf de geboorte mee begonnen. Soms werd er even gehuild maar was nooit lang en altijd gaven wij elke paar minuutjes troost. We lieten hem nooit over de flos gaan of doorhuilen. Als het niet ging dan haalde wij hem er even uit. Even wiegen en daarna weer terug. Dan ging het vaak wel goed. Nu zonder problemen wakker in bed te leggen en gaat zelfs zitten of staan nog voordat ik de deur uit ben maar ik trek de deur gewoon dicht en hij gaat zelf liggen en slapen. Ook geen problemen met het gaan staan en zitten en ook niet gehad. Hij weet wat hij in bed moet doen en dat is slapen.

Deel Deze Pagina