de vraag zegt het al.. ik zit koffietijd te kijken en daar deden ze hele leuke dingen met kinderen in het bos.. maar wat kun je nou doen met een 1 jarige? ja lekker naar het bos gaan en als ze dan al kan lopen is dat natuurlijk wel leuk.. maar is er verder nog iets?
Een kindje van een jaar vindt veel dingen leuk toch. Hier vindt ze het al geweldig als mama mos van de tegels krabt in de tuin.. dan zit ze op haar driewieler te lachen en te spelen . Verder, speeltuin is toch altijd leuk? En gewoon wandelen enzo? Kastanjes rapen zou ook al kunnen.
knutselen, wij hebben echt wat afgeknutseld vorig jaar, mijn meisje ging in november lopen (met 13 maanden) maar toen was het al echt winter. knutselideeen: - een kleurplaat kleuren - kleurplaten van een herfstblad vingerverven - een gezocht herfstblad onder een wit vel leggen en met wasco erover laten krassen (dan komen de nerven van het blad te voorschijn. - boekjes lezen over de herfst.
oohja dat zijn wel wat leuke ideeën! alleen vingerverven niet, ze vind het leuker om dr handen helemaal onder te smeren met verf, en dan komt het niet op het papier! dankjewel meiden!
lekker wandelen in het bos is toch ook heerlijk, gewoon met de wagen.. Ik zet Tygo ook heel vaak gewoon in de tuin als het droog is, hij vind het heerlijk om te kijken en met de bal te spelen... Doe ik zelf even wat dingen in de tuin of ga met de bal over gooien ofzo..
-wandelen in het bos of park!! Spulletjes verzamelen zoals eikels, kastanjes, blaadjes etc.. -je zwembadje (bij voorkeur zo'n schelp ofzo) vullen met blaadjes en/of kastanjes en daarin laten spelen. -knutselwerkjes maken (paddestoel: bekertje op wcrol, stempel: groot kastanjeblad verven en af laten drukken op papier, spin: papieren eierdopje losknippen, zwart laten verven. evt oogjes opplakken, strookjes zwart papier als pootjes met wat vouwen erin, plakwerkje met al het moois dat je uk buiten vindt zoals blaadjes, gras, bloemen, schors, zand, zandtekening: met lijm tekening of kleurplaat laten kliederen, zand erop laten doen.
Ties is helemaal weg van zwemmen en indoor speeltuinen, zoals Dippidoe in Eindhoven. wandelen vindt hij niets aan, hij wil alleen maar zelf kruipen
Ik kijk er echt naar uit om te gaan knutselen met Thije, maar hij stopt echt alles nog in zijn mond! Ben bang dat de wasco en potloden alleen maar opgegeten zullen worden.... enne...heel dom vraagje misschien, maar hoe krijg je in hemelsnaam sateprikkers door kastanjes geprikt (zodat ik poppetjes van kastanjes kan maken)? on topic; wij gaan heerlijk wandelen in het park, eendjes voeren en verzamelen heel veel bladeren in een zak. Thuis is Thije helemaal in zijn nopjes met zijn blaadjes!
Hard duwen heb het van de week zitten doen om een spinneweb te maken met wol, maar mijn zoon vond het vooral leuk om ze er ook weer uit te trekken Weg spinneweb, hihi
ik prikte op school altijd met een priem een gaatje in de kastanje.. en zette dan de sate prikker met wat lijm vast, scheelde me een boel gebroken prikkers
eehmm.. verbaasd me dat het nog niet is genoemd, maar oke... in de plassen stampen! door de bladeren lopen, en bladeren laten 'regenen' verstoppertje achter de bomen