vanaf wanneer jezelf opsluiten?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Aag, Jul 15, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Aag

Aag Actief lid

Jul 31, 2016
    267
    97
    28
    Dag iedereen,

Ik vroeg me af hoe actief jullie de laatste weken/dagen voor de uitgerekende bevallingsdatum nog de deur uit gaan.

Ik ben zelf van het principe: ik ga niet elke dag in mijn zetel wachten tot er eindelijk iets gebeurt, want dat kan nog lang duren. Anderzijds zou ik het natuurlijk niet zo prettig vinden als mijn vliezen plots breken als ik ergens in het openbaar ben. Maar goed, bij slechts 10% begint het zo, dus mag ik eerder van uitgaan dat de bevalling zich wel op een andere manier zou aankondigen en ik dus nog tijd zou hebben om rustig te vertrekken.

Dus, gewoon omdat ik nieuwsgierig ben:
    - Gaan jullie nog gewoon naar de winkel/op restaurant/een boswandeling doen?
    - Nemen jullie voorzorgen? Zoja, dewelke?

Ik ben intussen 39w + 1 en vanmiddag ga ik nog een museumbezoek doen met mijn vriend :)

2. Do1981

Do1981 VIP lid

Dec 9, 2016
    5,483
    3,341
    113
    Ik dacht bij de titel eerst even: waar gaat dit over, Haha.

Volgens mij begint het vaak ook snachts (ivm lagere adrenaline). Ik ben zelf sowieso laatste tijd al veel minder actief (energie en lastiger bewegen), maar laat me op zich niet belemmeren door de gedachte dat het kan beginnen.

Gisteren nog in restaurant gegeten, maar vond het wel een beetje druk. Denk dat ik automatisch minder ga doen komende tijd (nu 36+4).

Denk dat je vooral lekker actief moet blijven. Ik kreeg ook de tip dat je de eerste 5cm sowieso lekker actief moet zijn (dingen in huis doen enzo, geen gekke dingen natuurlijk), dan gaat het, het snelste. (Snachts uitgezonderd, dan moet je gewoon rusten). Niet dan al in bad gaan zitten enzo, dat moet je lekker voor die 5-10cm bewaren, anders is je 'trucendoos' al leeg. Vond ik wel goede tip.

3. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Ik doe alles nog. Wandelen, winkelen, naar vrienden..wel is m'n energie minder nu dus nu beperk ik het tot 1 ding per dag en als ik geen zin heb niet.

Ik neem geen andere voorzorgsmaatregelen ook...

4. Mythique

Mythique Fanatiek lid

Apr 3, 2015
    4,778
    3,907
    113
    De kans dat je vliezen breken terwijl je in de supermarkt loopt o.i.d. is echt heeeeel klein. Er is een topic over geweest, zal zo even zoeken. Het lijkt erop dat je lichaam een 'veilige' plek daarvoor uitkiest, vaak 's nachts inderdaad. Daarnaast begint idd 90% van de bevallingen met weeen. Dus zo lang jij je goed voelt, lekker blijven doen wat je wil doen!

Edit: gevonden! http://www.zwangerschapspagina.nl/threads/gebroken-vliezen-op-onhandige-plekken.647037/

5. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

Mar 14, 2015
    3,030
    2,030
    113
    Ik zou er echt niet vanuit gaan dat je vliezen in het openbaar breken. Gebeurt bijna nooit volgens mij!

Dus gewoon lekker doen waar je zin in hebt maar altijd handig om je vluchtkoffer bij je te hebben natuurlijk :)

Zelf zou ik alleen niet zo snel meer de stad verlaten nu, omdat de 1e een stortbevalling was. Dus tegen die tijd van 37+ weken ben ik wel voorzichtiger

6. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

Jan 1, 2017
    3,316
    1,730
    113
    Ik dacht heun opsluiten? Haha

Hier nooit gedaan hoor dan duren de dagen nog langer. Ging gewoon overal heen ect.

Slechts 10% van de bevallingen begint met gebroken vliezen. En vaak in rust heb ik gelezen en is mijn ervaring. (Savonds/in de nacht)

7. Lies1611

Lies1611 VIP lid

Jun 3, 2013
    7,147
    3,174
    113
    Ik liep met 39wk nog de hele Ikea door. Ok daarna was ik wel kapot maar goed.

Overigens begon mn bevalling met het breken van mn vliezen:rolleyes:

Saskia1984 likes this.
  8. Ballon

Ballon Niet meer actief

Ik waggelde nog overal rustig naartoe. Zelfs de middag voordat die avond mijn bevalling starte (40+5) mijn vriendin is nu 38 weken, maar komt al een poos nergens meer en rijdt al 1,5 maand geen auto meer omdat dat niet gaat. Het is dus echt verschillend per persoon en zwangerschap. Ik denk dat je zelf het beste aan kunt voelen hoe en wat. Wel zou ik standaard je ponskaart ect in je tas hebben.

9. Meisje93

Meisje93 VIP lid

Mar 21, 2015
    32,071
    14,402
    113
    ik deed alles nog. ging ook overal naartoe. niet tever want auto rijden was niet zo prettig.

was op vrijdagmiddag gestript daarna continu krampen & 's avonds nog naar een verjaardag geweest. was toen 40+5

Fauna likes this.
  10. Aag

Aag Actief lid

Jul 31, 2016
    267
    97
    28
    Bedankt! Leuk topic :) En inderdaad, wel geruststellend. En tja, als het dan toch ergens gebeurt, dan is het maar zo, hé...

11. Nescio

Nescio Niet meer actief

Hier ook zo. Ik ga niet meer uren door Ikea struinen, maar probeer elke dag wel iets te doen.

12. Mooss

Mooss Bekend lid

Jun 16, 2014
    671
    616
    93
    NULL
    NULL
    Bij mijn eerste zwangerschap weet ik het niet meer. Waarschijnlijk gewoon lekker door de stad gebanjerd.
    Bij de tweede zwangerschap weet ik het nog heel goed. Had zwangerschapsvergiftiging en daar werd ik dus zo door één of andere gynaecoloog door weggestuurd (las niet m'n dossier). Ze zei 'ach ja ga maar niet zitten wachten, doe maar leuke dingen. Dus met 38+4 wezen zwemmen met de oudste, 38+5 stad in en lekker lunchen en shoppen, 38+6 hele dag in dierentuin rond gelopen. Met 39 weken voelde ik mij 's morgens zo beroerd, bij aankomst in ziekenhuis bleek ik al 5cm te hebben. Wellicht hebben al m'n activiteiten daarmee te maken gehad! Na 2,5 uur was de jongste er! Dus..... vooral niet gaan zitten wachten! En hé mochten ze ergens breken, die vliezen, dan is het gewoon pech! Iedereen kan zien dat je zwanger bent en zullen het dan allemaal begrijpen!

13. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

Sep 11, 2013
    1,845
    183
    63
    Female
    Hier de middag ervoor nog lekker op de fiets. Ik zou gek worden als ik thuis ga wachten. Bij mij zijn dus wel mijn vliezen gebroken maar dat gebeurde 's nachts.
    Verder had ik wel een vuilniszak in de auto om op te zitten en lette ik extra op dat ik mijn telefoon bij de hand had om mijn man te bellen als ik ergens moest worden opgepikt aan de andere kant van de stad ofzo.
    Het enige wat ik niet meer heb gedaan was maar de verjaardag van mijn achterneefje gaan, dat was niet om de hoek en wilde niet aan de andere kant van het land bevallen.

14. ButterflyPassion

ButterflyPassion Fanatiek lid

Jul 13, 2015
    2,278
    2,523
    113
    Female
    Ik doe ook nog lekker van alles (40+4). Hoop eigenlijk dat de bevalling daardoor ook een beetje op gang komt ;)

Voorzorgsmaatregelen neem ik niet. Zoals iemand eerder al vermeldde: iedereen ziet dat je zwanger bent, dus ik zou me er écht niet voor schamen als mn vliezen midden in de supermarkt breken.

15. Mammie87

Mammie87 Fanatiek lid

May 17, 2016
    1,995
    273
    83
    Ik deed alles nog zonder voorzorgsmaatregelen. Met 41 weken lekker in mn uppie door de kerstshows slenteren :) ging wel wat langzamer dan normaal natuurlijk.

Ik zou niemand aanraden thuis af te wachten, dan komen de muren echt wel op je af. Maar gewoon niks van tevoren plannen zo rond de uitgerekende datum en per dag bekijken wat voor uitstapje je wil doen.

16. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Is dit je eerste kindje...?

Is nl wel erg makkelijk gezegd en zo werkt het vaak helemaal niet hoor ;)

Hier overigens wel minder actief, zware buik, bekkeninstabiliteit, 2 kinderen die mn energie op lijken te zuigen....

17. Do1981

Do1981 VIP lid

Dec 9, 2016
    5,483
    3,341
    113
    Zal zeker niet altijd zo werken (helaas :D). Maar geloof er wel in dat het echt werkt. Je proberen niet te veel te focussen op de weeën in het begin. Andere dingen doen leidt dan af. Maar het hangt er natuurlijk volledig vanaf hoe heftig het begint.

18. LolaBloem

LolaBloem Niet meer actief

Ik was 8 maart uitgerekend en zat 9 maart in een restaurant te lunchen met manlief. (Toen begonnen ook mijn weeën lichtjes) ben na het eten rustig naar huis gewandeld) en in de avond vanaf 22h begonnen de weeën door te zetten.

Dus uhh.. heb mezelf helemaal niet opgesloten haha

19. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Ik lag beiden keren vanaf het begin al half dood te gaan... lopen oid was er absoluut niet t meer bij ;)

20. Do1981

Do1981 VIP lid

Dec 9, 2016
    5,483
    3,341
    113
    Dat klinkt idd wel heftig ja, hoop dat het deze keer goed verloopt (was misschien vorige keer ook hoor)! Bijna zie ik!

Share This Page