Moodswings van agressief tot angstig

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Champetter, 17 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Pfoe, herken dit totaal niet van mezelf of eerdere zwangerschappen maar wat ben ik mentaal van het padje...

Boos, humeurig, afstandelijk en ook agressief. Het liefste zou ik met alles willen gooien en ergens alleen in een hutje op de hei willen zitten.

Gaat alleen wat lastig met een tweeling van 2.5 en een dreumes van net 1.

Normaal kan ik het makkelijk aan al die kleine mensjes. Ik sport, kook uitgebreid en heb enorm veel geduld. Daar is niks van over. Ben lamlendig, alles is te veel een vreselijk humeurig.

Ik schaam me ervoor, het maakt me verdrietig en herken het ook niet van de vorige zwangerschappen.

Wat is er in hemelsnaam aan de hand?

Nina Sanders vindt dit leuk.
  2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Hormonsters... niet meer en niet minder. Hoe ver ben je nu?

Ik ben in deze derde zwangerschap ook enorm lichtgeraakt. Mijn arme man... Nu hielp het ook niet dat ik tot ver in week 20 misselijk was en dagelijks moest overgeven. Eten smaakte niet, niets rook lekker en ik voelde me gewoon niet thuis in mijn lijf. Ik was zonder zichtbare tekorten lamlendig, had migraine. Als ik iets at kreeg ik direct last van maagzuur en werd ik opnieuw misselijk, maar niet eten maakte het nog erger. Het was zo zoeken, en ik zat mentaal ook niet goed in mijn vel. Logisch ook.

Een troost: het stabiliseert (waarschnijlijk). Al kan ik nu nog altijd niet goed omgaan met veel drukte of vermoeidheid. Dan zit ik direct te janken. Vermoeiend, maar ik weet nu hoe het komt. En dat ik weer lekker kan eten en niet misselijk ben is al een hele troost.

3. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Hormonen! Hier vanaf start zwangerschap (met hormonen ook nog) ook enorm hekserig! Een kort lontje heb ik nog steeds geregeld, zeker als ik moe ben. We zitten nu midden in n verhuizing en ik vind het echt naar om gas terug te nemen maar het móet. Ook dat maakt mij niet altijd even vriendelijk.
    Maar echt die buien stabiliseren zich ook weer. Bij mij vanaf een week of 20 ong

4. Miesjella

Miesjella Bekend lid

18 jan 2017
    641
    279
    63
    NULL
    NULL
    Ook ik heb er behoorlijk last van. Moet zeggen dat het nu gelukkig wel een stuk minder aan het worden is.

Voelde mij op het begin alleen maar boos en gefrustreerd en heb ook 2 flinke ruzies met m'n vriend gehad die wij nog nooit eerder gehad hadden, oepss...

Deel Deze Pagina