Hoi meiden, ben nog steeds niet ongesteld! heb nu al testen gedaan van; kv, carrefour en predictor telkens een hele, maar dan echt een hele lichte streep... kunnen toch niet allemaal indrogers zijn??!! heb voor maandag een afspraak gemaakt bij de gynaecoloog. Ik kan er echt niet meer tegen, tegen die onzekerheid. ofwel wil een duidelijke test ofwel mijn regels! zou de gynaecoloog al iets kunnen zien d.m.v. een echo? Bedankt!
Pas met 6 /8 week als ik het goed heb . En zo maar echo s doen ze niet. Ze doen wel een bloedtest of een zwangerschaptest . Hoe lang ben je al van de pil af ? mis is de boel in de war ? Succes bij de gyn
Met behulp van een inwendige echo kun je met ruim 5 weken een vruchtje zien, met ongeveer 6 weken de hartslag (soms eerder of later). Met 7 weken zie je een boontje van ongeveer een centimeter lang. Met 8 weken begin je armpjes en beentjes te zien. Maar als je een hele lichte streep hebt, dan is de HCG-waarde nog niet zo hoog (als je zwanger bent). Je hebt bepaalde waarden van het HCG nodig voor bepaalde ontwikkelingen van de zwangerschap. Je kunt dus niet een minimale HCG-waarde hebben en een echo van een volledig ontwikkeld kindje. Ik verwacht dus dat er niet zoveel te zien zal zijn op de echo, ookal zou je wel zwanger zijn. Hooguit een verdikt baarmoederslijmvlies, denk ik. Succes!
Ik heb je testen gezien en wat ik lees is dat je alweer bijna 2 weken deze testen hebt. Duidelijk vind ik ze niet. Daarnaast lees ik dat je pas sinds mei gestopt bent met de pil, houd er rekening mee dat je cyclus behoorlijk van slag kan zijn daar door. Suc6
ik ben gestopt in feb/maart met de pil... in die periode altijd heel stipt geweest... maandag weet ik meer
ik moet eerlijk zeggen dat ik het vreemd vind dat je bij de gyneacoloog terecht kan.. maar weet je verhaal verder ook niet Ik had een vroege echo met 5,5 week omdat ik al onder behandeling stond, maar als je eerder gaat zie je eigenlijk niet veel.. en je cyclus kan er zo een jaar over doen om op gang te komen, je bent pas heel kort gestopt met de pil dus het kan goed zijn dat je cyclus wat onregelmatig is/wordt.
en waarom heb je geen clearblue digital gedaan? die zijn tenminste duidelijk, geen streepjes die de een wel ziet en de ander niet. gewoon zwanger of niet zwanger
Ik denk dat Waarschoot in Belgiƫ ligt? Daar ga je eerder en vaker naar de gynaecoloog. Hier in Nederland zou je er inderdaad niet voor in aanmerking komen, aangezien je pas met de pil gestopt bent en er voor het zwanger worden een jaar staat. Als je testen al twee weken dezelfde lichte streep geven, dan ben ik bang dat je niet zwanger bent. Misschien een vals-positieve test? De testen van het KV schijnen de laatste tijd regelmatig valse lijntjes te geven. Predictor Early is helemaal een ramp. De testen van Carrefour ken ik niet. Maar bij een zwangerschap hoort het HCG om de dag te verdubbelen, dus dan zou je lijn duidelijker moeten worden. Via een bloedonderzoek kun je zien of je zwanger bent, dat kan via de huisarts. Een echo heeft in mijn ogen niet zoveel zin. Een verdikt baarmoederslijmvlies kan er ook op wijzen dat je in de tweede helft van je cyclus zit en dat je nog ongesteld gaat worden. Dus dat zegt nog niks over een zwangerschap.
ja bij ons kan je eender welk moment een afspraak maken bij de gynaecoloog. Moet ook nog gaan voor mijn jaarlijkse controle dus kan het combineren! ik had trouwens ook een lijntje met de predictor (de gewone) digitaal heb ik nog geen gedaan... ga nu gewoon afwachten tot maandag
Ik zie net dat ze een ander topic heeft geopend met de titel PCOS. Op de echo was niets te zien en de gyn denkt aan PCOS. Dus helaas niet zwanger...