Onze slaapkamer is behoorlijk koud. We hebben enkel glas en maar een kleine verwarming (wel een grote ruimte) dus het is vrij frisjes. Voor ons opzich helemaal niet erg, we vinden het juist wel lekker. Maar onze zoon slaapt ook bij ons op de slaapkamer en ik ben bang dat het misschien een beetje te koud voor hem is? Hij ligt nu onder een slaapzak (met pyama en sokjes) en 2 katoenendekentjes. Alleen slaapt hij altijd met zijn schoudertjes/handen boven de dekens en dat ziet er zo koud uit.. Hoeveel kleden jullie je kinderen aan in bed en hoeveel dekens?
Wij hebben hetzelfde probleem. Wij hebben dan wel dubbelglas, maar toch is het altijd koud boven. Dus voordat ze naar bed gaat verwarmen we de kamer eventjes (kachel doen we wel uit daarna). Voorheen sliep ze net als jouw ventje met pyama en sokjes (ook sokjes over haar handjes) en 2 dekentjes, maar ze werd heel vaak wakker en voelde dan wat koud aan. Dus wij hebben een combisleeper aangeschaft, en nu is ze altijd lekker warm.
Bij de hema hebben ze wijde witte slofjes, die doe ik wel eens om haar handjes als het koud is. Wel even opletten ivm sabbelen, want nat zijn ze snel koud.
wij hebben hetzelfde... ook enkelglas. Maar let op: het hoeft maar tussen de 16 en 18 graden te zijn in de kamer! Ik doe pyama, sokjes, inbakeren (in lakentje,dus niet te dik) en dan dekentje en nog een dekentje alleen tot dr middel erop, het lijkt erg warm, maar als het nekje van de baby 's nachts niet zweterig is dan heeft ze het niet te warm en hetzelfde geld voor te koud; het nekje mag niet koud aanvoelen!
Bij ons ook enkel glas, en vrij koud... hier ligt hij onder 2 dubbel gevouwen dekentjes.... met pyama en sokjes aan... handschoentjes niet die frummelt hij weer uit 's nachts dus daa zie ik het nut niet in. Heb ook niet echt het idee dat hij last heeft van zijn ijskoude handjes... alleen mama schrikt er altijd van als hij 's morgens komt drinken en zijn ijshandjes op haar borsten legt
Hoi, Hier ook enkel glas en toen het vroor werd het maar 11 graden...Nou gebruik ik al maanden de Purflo slaapzak en daar kom je al een eind mee...flanellen pyamaatje en thats it...Maar ik heb er 1 die door het hele bed kruist dus dekentjes zijn geen optie hier.. Groetjes
bij hema en prenatal hebben ze lekkere gewatteerde slappzakken met mouwen hebben wij hier ook, is een stuk goedkoper als een combisleeper
Die gebruiken wij inderdaad ook en is hier ook heel prettig. We hebben geen koude ruimte, maar Tobe is wel een koukleum 's nachts. Zijn temperatuur is dan vaak net onder de 36,5. Dus hier gebruiken we die slaapzak en daarover nog een deken. Daaronder heeft ie gewoon kleertjes en zijn sokjes aan. Voorheen gebruikten we ook nog een mutsje maar die ondingen gingen constant van zijn hoofd dus daar ben ik mee gestopt.
Hoe koud is koud? 16 graden schijnt namelijk een redelijk normale slaaptemperatuur te zijn voor je kleine... Hier is het ook koud in de slaapkamer (met die hele koude dagen 11/12 gragen), en toen hebben we een Combisleeper gekocht (die hebben ze ook voor kleine baby's). Onze kleine meid heeft nu dus eigenlijk een vierseizoenendekbed in de vorm van een slaapzak. En heeft het nu nooit meer koud. Ideaal!
Hier ook gemiddeld 14 a 15 graden op Jaimy zijn slaapkamer (ook enkelglas) Jaimy heeft een pyjama aan met een slaapzak en een dubbel gevouwen deken. Als we hem zo'n dikke slaapzak aandoen dan laat ik zijn pyjamabroekje uit. Zijn dekentje is ook een normale deken niet zo'n hele dikke.