bij op staan draaierig en zwart voor me ogen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door SDonya, 5 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SDonya

SDonya Niet meer actief

zoals de titel al zegt.. elke keer als ik op sta word het zwart voor me ogen en heb ik het gevoel dat alles om me heen draait.. ik moet dan echt stilstaan en ergens tegen aan leunen want anders heb ik het gevoel dat ik om ga vallen. ik kan me bij me eerste zwangerschap herinneren dat ik het een paar keer heb gehad maar bij deze zwangerschap heb ik het echt 5-6x per dag… wat helpt er tegen?

2. Arr

Arr Actief lid

24 aug 2012
    249
    3
    18
    Hoelang ben je zwanger?
    Waarschijnlijk heb je een lage bloeddruk? Ik heb dit ook regelmatig gehad, heel rustig aan doen is eigenlijk het enige dat je kunt doen. Nam ook regelmatig bouillon en druivensuiker, zodat je net wat meer binnenkrijgt, want het is heel vervelend!
    Sterkte ermee.

3. Mommy93

Mommy93 Lid

1 okt 2013
    35
    0
    0
    opleiding zorg en welzijn
    Den Haag
    ik zou inderdaad even je bloeddruk laten meten want ik had deze symptomen bij te hoge bloeddruk

xx

4. SDonya

SDonya Niet meer actief

ik weet nog niet hoe lang ik zwanger ben, dinsdag heb ik een termijn echo… moet ik me bloeddruk laten meten bij de huisarts? ik heb ook elke keer een suis in me oren als het gebeurd, hoort dat erbij?

5. Jon

Jon Actief lid

15 aug 2007
    192
    0
    0
    Allereerst: voorzichtig zijn met opstaan! Ik stond dit weekend te snel op en ben flauwgevallen, plat op m'n mond! Loop nu met flinke schaafwond op kin en bovenlip.. Grrr..

En inderdaad je bloeddruk laten meten en zo nodig bloedprikken.. Ikzelf heb snel last van lage bloeddruk en daar is niet veel aan te doen (behalve dus goed opletten..).. Sterkte!

6. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Meestal is het een te lage bloeddruk.
    Zoals eerder gezegd rustig opstaan.

En wat leuk dat je zwanger bent!!!
    gefeliciteerd!!

7. Eiveo

Eiveo Niet meer actief

Heb hier ook vaak last van, helaas niet door zwangerschap maar vanwege wat anders. Wat helpt is langzaam opstaan, veel drinken en (beperkt) zorgen dat ik meer zout binnen krijg.

8. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Je bloeddruk kan je laten meten bij de huisarts maar als het goed is controleert de verloskundige die ook. Bij mij heeft het ook met een lage bloeddruk te maken en zoals hierboven gezegd, rustig opstaan en op tijd wat eten en drinken!

9. Twingia

Twingia Fanatiek lid

7 dec 2013
    1.151
    1
    38
    thuis dingen doen, met de kinderen knuffelen.
    Friesland
    Bij mij komt het ook door een te lage bloeddruk.

10. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

25 sep 2008
    3.327
    298
    83
    Dat suisen herken ik wel.. Dat hoor ik vlak voor ik ga flauwvallen.

Ik had er in het begin van de zwangerschap ook last van dat ik snel draaierig werd bij opstaan en bijna flauw viel. Bij mij is mijn bloeddruk gewoon normaal en inmiddels heb ik er veel minder last van.

Deel Deze Pagina