Hoi meiden! Vandaag hebben wij bij 34+3 opnieuw een echo gekregen. Hierop was een mooi meisje te zien dat 6 dagen voor loopt op groei. Ze zou nu zo'n 2.700 kg wegen en 43 cm groot zijn. Ze gaat super goed vooruit. Maar ik heb al sinds een tijdje heel erg veel last van menstruatiekrampen en heel veel harde buiken, voorweeën volgens de gyn. (ik herken het niet van mijn vorige zwangerschap iig). Hierop zei hij dat de kans er wel dik inzit dat ik toch wat vroeger ga bevallen... (Vorige keer ben ik mooi op tijd bevallen). Hij durfde ook geen inwendig onderzoek doen uit angst dat dit misschien iets in gang kan zetten. Tijdens de echo zag hij dat er witte vlekjes op de placenta te zien zijn. Volgens hem het teken dat de zwangerschap op zijn einde loopt. Als ik dit even intik in Google kom ik op verkalking van de placenta. Maar aangezien de baby wel nog goed groeit en ik voldoende vruchtwater heb denk ik niet dat ik me meteen zorgen moet gaan maken. Wat ik me wel afvraag is of er nog dames zijn die dit hebben of hadden en wat de reacties zijn/waren bij hen. Heeft het een invloed gehad op jullie uiteindelijke bevallingsdatum tov de uitgerekende datum?
Ja, bij de 30 weken echo zagen ze dat ook maar wat vlekjes is normaal werd mij gezegd. Zou ook niks zeggen zolang de groei maar goed was. En als de groei niet goed is kijken ze naar de doorbloeding maar dat is allemaal niet standaard omdat wat kalk normaal is. En als de moeder rookt vergroot dat enorm de kans dat er kalk vormt. Ik ben bevallen met 40+2 en mijn dochter woog 3165. Dus je hoeft je zeker geen zorgen te maken.