Maar moet wel zeggen dat onze meid nooit gefrustreerd was omdat ze verveeld was of iets nog niet kon. Ze nam overal gewoon haar tijd voor. Alleen ongeduldig als het ging om eten. Dus als ze gefrustreerd zijn, omdat ze graag naar de buik willen rollen en het lukt ze niet (noem maar iets), dan is even laten mopperen misschien wel goed? Dan is het misschien hun manier om dingen te leren/ontwikkelen...?
Gewoon lekker bij je pakken. Doe ik ook hoor en mijn zoontje is nu 7,5 maand. Ik heb het bij mijn dochter ook altijd zo gedaan (die is nu 21,5 maand) en die is echt niet verwend in de zin van dat ze maar te pas en te onpas gaat huilen omdat ze aandacht wil. Sterker nog, ze huilt eigenlijk nooit (ze heeft nu wel de leeftijd van driftbuien, hahaha, maar dat staat daar los van natuurlijk).
jaaaa er ging een wereld voor hem open! Hij deed nog net niet zn hoofd meedraaien met de draairichting mee van de trommel hahahah. En het werd dubbel zo spannend als de droger ook aan was (die staart er direct naast) "ONGELOOFLIJK!!!" hahaha. Nou niet gelijk hem er de hele dag voorzetten he
Volgens mij kan je een baby niet verwennen (dat komt pas later met speelgoed, snoep en dergelijke), maar je kan ze wel al op jonge leeftijd aan dingen laten wennen (een maand of vier, vijf). Als je een kleintje met de eerste kik al uit bed of de box haalt, dan wennen ze eraan dat jij er altijd gelijk bent, als het dan iets langer duurt zijn ze bang en gaan ze krijsen. Als je ze af en toe laat 'roepen', niet huilen hoor, dan wennen ze eraan dat het soms ook even duurt, maar dat mama altijd komt. Mijn dochter vertelde bijvoorbeeld al snel hele verhalen in bed, zowel voor het slapen gaan als wanneer ze net wakker was. Dit klonk voor een ander net alsof ze huilde, maar ze was gewoon aan het kletsen en brabbelen. Ik heb zowel mijn zoon als mijn dochter op die leeftijd in bed laten liggen (als ze tenminste geen honger hadden) totdat ik klaar was met wassen/doucen en aankleden of totdat ze echt gingen huilen. Douchen deed ik trouwens meestal als ze sliepen, als ze beneden in de box lagen heb ik het nooit aangedurfd, maar ik heb dan ook twee katten. Verder hebben ze allebei regelmatig in de box gelegen terwijl ik bezig was met opruimen, meestal vermaakten ze zichzelf wel als ik maar af en toe ging kijken en soms hadden ze er gerwoon geen zin in. Wat je kan proberen is af te wisselen met speeltjes in de box of een cd met kinderliedjes opzetten en lekker meezingen.
thnx voor je reactie! leuk idee trouwens...kindercd en meezingen echt bedankt allemaal! heb er alweer wat dingetjes bij die ik kan proberen toppie!
Zou hem gewoon oppakken als hij daarom vraagt...hij is nog te klein om zijn eigen weg te gaan of echt zelf dingen te doen die hij wil, dus waarom zou je hem daarin frustreren . Komt allemaal goed als ze wat ouder zijn. Wat betreft douchen enzo, ik zou hem sowieso nooit alleen uit het zicht laten liggen, dus of meenemen in de badkamer, of douchen als hij slaapt/papa op hem kan passen. Je weet niet wat er kan gebeuren, ook al ligt hij in de box. En je zal zien dat naarmate hij ouder wordt je steeds meer kunt gaan doen (huishouden etc), neem hem gewoon mee. Zeker als hij straks gaat kruipen en lopen. Toen mijn dochtertje nog niet kroop legde ik haar op ons bed als ik de was ging opvouwen, groot feest, zij kon rond rollen op het bed, ik kon de was opvouwen en haar in de gaten houden.
ik vind het inderdaad ook eng om hem daar alleen te laten...denk altijd wat als hij ergens in verstrikt raakt of door het wilde spelen stikt! is allemaal wat overdreven van me misschien maar goed, liever te voorzichtig... op bed neem ik hem ook wel eens mee en dan begint hij tegen de ramen te kletsen hahaha
Ik begrijp je wel hoor. Mijn kinderen zijn 2,5jaar en ik ben nog nooit wezen douchen als ik alleen met ze thuis was. Zelfs niet als ze slapen. Om dezelfde reden die jij aangeeft. Je kunt hem wel meenemen, ook als je gaat opruimen. En vanaf ong een half jaar een beetje oefenen dat hij zich zelf kan vermaken enz
ik denk dat ik in totaal misschien 2 of 3 keer ben gaan douchen als hij op bed lag...en dat was in de periode dat ik zeker wist (maar ja, wat is zeker weten) dat hij een paar uur sliep. sinds hij wel eens rommelt met zijn slaapjes durf ik het gewoon niet meer. wacht meestal tot mijn vriend thuis komt of als mijn moeder even komt oppassen. over een maandje misschien dus eens wat gaan rekken als hij begint te protesteren in de box...kijken of hij minder snel gaat "roepen"
iets aan wennen, is al erg snel...daarom probeer ik met alles vanaf het begin al niets te vaak achter elkaar te doen als ene ritueel ( als iets afwijkt van het nromale ritueel zegmaar) Dus ziek= prima ga ik in mee, maar tegelijkertijd probeer ik het direct weer "af te leren "...dus mag bijv in mn armen in slaap vallen, volgende dag alleen in mn armen indutten...volgende dag wakke rin bed, blijf ik er bij...en dat langzaam weer af bouwen..( even heel makkelijk uitgelegd) maar ehct wennen en doorzeuren ...vind ik vanaf 1 jaar ofzo...dan begitn dat eigen willetje naar voor te komen..en probeerde (in elk geval mijn zoontje) hij ehct zn zin door te drijven als hij "door "had waar hij graag aan zou willen wennen
thnx fafje hier gelukkig nog niet ziek geweest maar het in bed leggen en zelf inslapen blijf ik vol houden. naar bed is naar bed. als hij huilt kom ik stil zijn kamer op geef hem de speen en verdwijn weer stil. in extreme gevallen blijf ik bij hem en hou zijn handje vast maar schenk er niet al te veel aandacht aan. slapen gaat ook heel goed hier. is echt vooral dat in de box liggen. het maakt me niet uit maar je hoort zoveel dat je je kind maar tot 3 maanden mag beantwoorden op elk huiltje maar dat voelt gewoon heel onnatuurlijk voor mij...als Max huilt moet ik meteen naar hem toe van mezelf. gelukkig lees ik hier dat dat niet erg is
een vriendin van me (heeft zelf ook een kindje ) en mijn vader zeiden trouwens ook "gewoon gaan douchen, laat maar huilen, zolang hij heeft gedronken en een schone luier heeft..." maar ik kan dat gewoon niet...
oh de box...ja is hie rook een tijdje geweets dat ie dat niks vond...eigenlijk pas vanaf 7/8 mnd vond ie het leuk..omdat ie met 8 mnd zelfstandig kon gaan zitten... daarvoro lag hij altijd op een speelkleed op de grond eigenlijk.. en als ie in de box lag dan vaak op zn buik! ja ik douchte wel als hij sliep ...zijn deur open, badkamer deur open ( is echt iets van 2/3 meter) babyfoon desnoods erbij...douchen dee dik eigenlijk altijd heel kort... en als ik mn haar uitgebreid wilde wassen gewoon savonds als man thuis was.. mijn zoontje werd idd pas voor het eerst ziek met 8 mnd! en met 9 mnd kreeg hij verlatingsangst, dus dat was wel echt sneu...dat duurde redelijk lang qua wenen, afbouwen en vertrouwen dat ik er altijd was en terug kwam.. Maar ik zou em ook gewoon elkker bij je pakken hoor....mijn zoontje liet ik me gewoon roepen...als ik em al wakker hoorde, haald eik em nooti direct eruit...sosm sliep ie nog een rondje