Thuis schoenen aan?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Hansje123, 8 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hansje123

Hansje123 Bekend lid

3 feb 2009
    921
    0
    16
    Ik vroeg mij het volgende af.

Bij een dreumes die net loopt wordt nog afgeraden om thuis schoenen aan te doen. Het is dan beter om hem op blote voeten, sokken of sloffen te laten lopen. Dit voor de ontwikkeling van de voet en het stabiele lopen.

Nu loopt mijn zoontje inmiddels goe dne stabiel. Moet hij nu wel vaker schoenen aan? Hij heeft eigenlijk altijd sokken of sloffen aan. Maar ben bang dat hij platvoeten krijgt ofzo. Als hij niet goede zolen draagt.
    Weet iemand dit?
    Of maakt het niet uit?

2. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Mijn kinderen lopen thuis altijd op sokken of liever nog op blote voeten. (de sokken trekken ze hier zelf altijd uit.) Eigenlijk is het juist hartstikke onnatuurlijk om ze op schoenen te laten lopen en volgens mij veroorzaakt het geen platvoeten. Je kunt juist heel veel klachten krijgen door de hele dag schoenen te dragen, daardoor kan het voetje vervormen. Ik zou dus juist zeggen, "uit die schoenen" zoveel als het kan. Zomers lopen de kinderen hier ook veel op blote voeten, ze hebben veel meer evenwicht en kunnen sneller lopen zonder die "gekke dingen" aan hun voeten. Nu met de sneeuw zal ik het ze maar niet aan doen om zonder schoenen te lopen, maar naar mij idee is het juist erg gezond om zoveel mogelijk de schoenen uit te laten.

3. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Ik kan het niet onderbouwen met feiten, maar mijn gevoel zegt ook thuis lekker de schoenen uit.
    Lijkt me ook veel fijner in plaats van de hele dag op schoenen lopen. Dat heb ik zelf ook, met sloffen/sokken/blote voeten voelt het gewoon vrijer.

Dochter hier heeft ook nog geen schoenen. Ik voel me er niet lekker bij om die kleine voetjes van haar nu al in schoeisel te proppen en dan met klittenband of vetertjes de boel aan te trekken. Laat maar lekker zo. Moet ik wel zeggen dat ik nu hele soepele leren slofjes heb gekocht, dat leek me fijner met deze temperaturen voor als we naar buiten gaan.

4. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb geen idee hoe het zit met kleine kinder voetjes, maar ik loop thuis zelf ook altijd met blote voeten, sokken of hooguit sloffen rond. Ik heb alleen schoenen aan als ik de deur uit ga of als we bezoek krijgen. En ik heb me toch een partij schoenen... :)

5. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    ik weet niet of het medisch is onderbouwd net zoals hierboven gezegd...maar ik vind dat dochter veel beter loopt op blote voeten als op schoenen hoor.....

dus hier thuis altijd sokken, sloffen of blote voeten..(dat laatste het meeste, doet ze zelf)

6. Hansje123

Hansje123 Bekend lid

3 feb 2009
    921
    0
    16
    Hihi geloof dat we unaniem zijn!

Ik hou het hier dan lekker op sokken of blote voeten denk ik.
    Vroe het me even af!

7. adi

adi Niet meer actief

Denk je echt dat je platte voeten krijgt zonder schoenen?

Er is niks gezonders voor voeten dan blote voeten (of met sokken). Zo loopt het kind op een natuurlijke manier en kan de voeten het beste buigen en neerzetten. Lopen op blote voeten voorkomt juist platte voeten.

Hier draagt niemand schoenen in huis, nooit.

8. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

ik vind schoenen in huis vies dus hier loopt nooit iemand in huis op schoenen, veel fijner zonder schoenen. Iedereen loopt hier op sokken, sloffen en de kinderen ook vaak op blote voeten. Veel fijner en frisser!

9. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    hier nog 1 die het liefst op blote pootjes loopt. Schoenen (en laarzen) zijn teken dat we naar buiten gaan:D Moet er zelf ook niet aan denken om hele dag schoenen aan te hebben, vind sokken al erg genoeg!

10. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Hier Tycho altijd zonder schoenen binnen in huis. Nu met dit weer wel slofjes met antislip maar ja dat is meer voor de kou dan voor de platvoeten zeg maar.

Zelf trekt hij altijd zn sokken uit als hij geen sloffen aan heeft maar ben zelf ook iemand die het heerlijk vindt op (het liefst blote) voeten!! x

11. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Moet zeggen dat t bij ons (vind ik) koud is op de vloer (massief hout) en ik heb vaak sloffen aan omdat ik anders ijskoude voeten krijg. Carmen heeft dit ook snel, dus die krijgt wel haar schoenen aan (haar leren slofjes zijn nog nét iets te groot). Merk niets aan t feit of ze ze wel of niet aan heeft. Die rent al. ^^

Deel Deze Pagina