volgen met oogjes

Discussion in 'Baby en dreumes' started by macaaney, Dec 15, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. macaaney

macaaney Lid

Feb 6, 2010
    93
    0
    0
    NoordBrabant
    Gisteren weer op het cb geweest voor een controle+prikjes.
    Nu is het zo dat mijn dochtertje volgens de arts niet goed volgt met haar oogjes en ze zou ook naar haar handjes moeten kijken.. ik gaf eerlijk antwoord dat ik dat haar nog nooit heb zien doen. Nu moet ik dus volgende week terug komen om te kijken of ze het al wel doet..
    Ze kijkt me wel altijd aan alsi k met haar praat etc.
    maar wat is er nu "mis" dan ??
    of ben ik weer te onzeker gemaakt door het fijne cb ..

2. nelta

nelta VIP lid

Apr 28, 2009
    18,625
    9,137
    113
    Female
    Rotterdam
    Rond deze leeftijd gaan ze meestal naar de handjes kijken, maar kan ook wel ietsje later.
    Volgen gemiddeld met twee maanden.

Heb jij wel het idee dat ze je goed volgt?

Is ze te vroeg geboren? Want dan mag je dat ook nog corrigeren.
    Twijfelen ze volgende week nog vraag da een verwijzing naar een orthoptist.

3. macaaney

macaaney Lid

Feb 6, 2010
    93
    0
    0
    NoordBrabant
    ik zie haar echt heeeel soms volgen eigenlijk bijna nooit.. ik heb het eenkeer gezien toen ze onder de mobiel lag dat ze echt gefocust bleef op een van de speeltjes.. maar verder
    ze is met 37 weken precies gehaald, maar ze mocht gewoon gelijk bij mij op de kamer etc had een apgar van 9/10/10 volgens het cb liep ze verder gewoon goed
    wat is een orthoptist?

4. silly88

silly88 Fanatiek lid

Jan 11, 2010
    1,429
    0
    0
    hier wel volgen, de katten & hond zijn heel boeiend.. maar zn handen heeft ie volgens mij nog nooit gezien

5. nelta

nelta VIP lid

Apr 28, 2009
    18,625
    9,137
    113
    Female
    Rotterdam
    Een orthoptist is iemand binnen de oogzorg die veel met kinderen werkt; ik ben zelf orthoptist We zien bijvoorbeeld kinderen met luie ogen, die een bril nodig hebben ed, maar kijken dus ook naar de ontwikkeling van het zien bij kinderen. Vaak kijkt de oogarts tijdens het eerste consult ook naar de gezondheid van de ogen.

Maar je mag dit nog wel corrigeren hoor, dus dan zou ze nu moeten gaan volgen. Gaat ze dit niet binnen 1-2 weken doen, zou ik er toch verder naar laten kijken. Al is het maar voor je eigen gemoedsrust.

6. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

mijn dochter was 3 maanden (wel 4 weken tevroeg geboren) toen we zelf op het cb aankaarten dat we het raar vonden dat ze niet goed volgt, je kunt zo gek doen als je wou..... maar ze staarde alleen maar voor zich uit,

gezien ze te vroeg geboren was kon dat achterstand opleveren en mochten het aankijk tot ze 4 maand was,

nog geen week later begon ze te volgen, en naar haar handjes te kijken etc, dus nu helemaal prima

kindjes doen alles op hun eigen tempo,

7. spinnekop

spinnekop Niet meer actief

ik zag mijn zoontje vanmorgen voor het eerst naar zijn handjes kijken, hij kijkt liever naar mama:D
    hij is 15 weken
    het zijn kleine mensjes geen robotjes, die op commando alles afwerken
    ik maak me er niet druk over.
    je kunt er toch niets aan veranderen;)

spinnekop

8. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Onze dochter kijkt sinds vorige week naar haar handjes (3 maanden), volgen doet ze al iets langer mijn tenministe.. Sinds begin van de week wordt de langshuppelende hond ook interessant :D

Ik ben zelf niet zo snel in paniek om dat soort dingen maar ik kan je wel begrijpen, op CB kunnen ze dat soort dingen altijd zo fijn zeggen..

9. Linda27

Linda27 Actief lid

May 29, 2008
    420
    0
    0
    doktersassistente
    Randstad
    Bij het CB gooien ze altijd alles op het gemiddelde. Snappen daar volgens mij maar niet dat ieder kindje uniek is. Gemiddeld is nog altijd het midden van 2 uiterste. Ook niet ieder kind loopt al met 1 jaar.

Mijn zoontje is nu 13 weken, volgt goed met oogjes, is gek op babytv en de hond en kan lekker kijken en kletsen tegen zijn mobiel en zeepaardje met licht en geluidjes. En die probeert hij ook te pakken met zijn handjes lijkt het wel. Hij mept er iig naar. Maar kijken naar zn eigen handen heeft hij echt nog niet gedaan en met hem is ook niets mis. Ieder kindje zijn eigen tempo. Wie weet wat je kindje weer kan als je 2 weken verder bent :)

10. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Bij ons ging de eerste volg-test op het CB mis, doordat ze EN moe was, EN aan het persen :)... Ze had gewoon onvoldoende aandacht voor de dame van het CB om haar uberhaupt aan te kijken, laat staan te volgen. Volgende keer wordt het gewoon weer getest.

Overigens heb ik het idee dat ze wel volgt met haar oogjes, maar niet haar hoofdje ook meedraait nog. En haar handjes kent ze ook nog niet, maar dat 'hoeft' geloof ik ook nog niet :D

11. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

May 8, 2008
    9,079
    313
    83
    Female
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Mijn dochter is gisteren begonnen met naar haar handjes kijken. Lag op de commode, heel geïnteresseerd aan het staren, steeds dichter bij haar hoofdje brengen, en mepte haarzelf vervolgens in haar oog ;) Rustig aan TS, het CB heeft de wijsheid niet in pacht.

12. macaaney

macaaney Lid

Feb 6, 2010
    93
    0
    0
    NoordBrabant
    dankjewel voor jullie reacties!!
    ik maakte me nogal zorgen omdat het consultatiebureau ineens allemaal heel moeilijk ging doen en toen ik vervolgens vroeg wat er dan mis kon zjin ik geen antwoord kreeg, "want ze liep al uit"
    ik weet dat ieder kindje alles op zijn eigen tempo doet.. ik zal even laten horen wat ze maandag ervan zeggen..

13. Susan27

Susan27 VIP lid

Jan 14, 2009
    8,419
    0
    0
    Heb mijn zoontje nog nooit bewust naar zijn handjes zien kijken.
    terwijl hij ze wel weet te vinden om lekker op te sabbelen.
    Hij pakt alles wat in zijn buurt ligt en volgt nu ook heel goed.

Maar kijken naar zijn handjes doet hij nooit.
    Ieder kind ondenkt zijn handjes op zijn eigen manier.

14. adi

adi Niet meer actief

Ik zou het ook rustig afwachten, en sommige CB's kunnen je inderdaad helemaal gek maken. Ze moeten nou eenmaal iets invullen in hun lijstjes.

Bij die eerste volg-test sliep mijn dochtertje bijv. Ze konden al die controles niet doen omdat ze als blok in slaap was gevallen in de wachtkamer. Ze hebben toen in haar dossier gezet dat er 'iets' was met haar ogen (met een attentievlaggetje erbij), en dan in de toelichting op dat vlaggetje dat ze haar ogen dus gewoon dicht had.

We zijn nog daarna door 2 verschillende artsen gevraagd wat nou mis is met haar ogen? ggggrrrr.....

15. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

Oct 19, 2010
    3,250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Lol dat verzin je ook niet. Hier wordt ook nog niet naar handjes gekeken maar volgen doet ze wel. Ik lees overal dat kindjes van Simone's leeftijd al proberen te rollen, nou daar denkt onze smurf nog niet eens aan. Komt wel denk ik dan....

16. macaaney

macaaney Lid

Feb 6, 2010
    93
    0
    0
    NoordBrabant
    nou ik ben vandaag weer bij het cb geweest.. ze volgt nu wel beter, nog niet 100% en kijken naar der handjes doet ze nog steeds niet.. maar nu moet ík me ineens niet zo'n zorgen maken.. :s naja leuk hoor zo'n consultatiebureau gelukkig pas weer terug in 2011;)

17. tukker

tukker Fanatiek lid

Dec 1, 2009
    2,980
    17
    38
    macaaney, het komt goed meid, maak je niet druk! Zij zal het vanzelf wel gaan doen, Je hebt een uniek kindje! en het cb soms het ene oor in en het andere uit...

Share This Page