vanaf wanneer kindje voelen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door nijntje39, 25 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

vanaf wanneer voelden jullie je kindje????

1. 13 weken

2. 14 weken

3. 15weken

4. 16weken

5. 17 weken

6. 18 weken

7. 19 weken

8. 20 weken

9. 21 weken

10. 22 weken

11. 23 weken of meer

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. foreverfriend

foreverfriend Fanatiek lid

22 feb 2007
    1.473
    0
    36
    dialyseverpleegkundige
    Hi
    op de laatste dag van week 16 voelde ik hem/haar schoppen. 3 keer opk, pok, pok! Dit was 'savonds in bed.
    de dagen erna voelde ik niks meer.
    Tot we een echo lieten maken, toen kreeg ik weer wat schopjes.
    Nu voel ik hem/haar iedere dag een paar keertjes, vooral 's nachts als ik in bed lig, wordt er soms zelfs wakker van.
    doei!

2. Geaaaaaatje

Geaaaaaatje Bekend lid

31 mei 2007
    556
    0
    0
    Friesland
    Ik ben nu al ietsje meer dan 20 weken zwanger, maar twijfel steeds bij alle geluiden en bewegingen uit mijn buik. Ik heb al heel wat weken het gevoel van ... hé dat kan ons beebje wel eens zijn! Maar dan denk ik van misschien zijn het ook wel weer mijn darmen. Die maakten voorheen ook wel aardig wat kabaal, dus dat zou me niets verbazen.
    Soms voel ik een vreemd iets in mijn buik. Een beweging. Als ik dan me dan even rustig probeer te concentreren in de afwachting om weer wat te voelen komt er vervolgens niets meer.
    Ik durf nog niet te zeggen of ik ons beebje nou echt gevoeld heb of dat dit nog moet komen.

xxxies Gea

3. Pruts27

Pruts27 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.275
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    Sinds een paar dagen voel ik de baby goed. Had eerst mijn twijfels, want het lijkt net of er een spiertje samentrekt. Maar nu ik gezien heb hoe druk het kan wezen in mijn buik weet ik zeker dat het de baby is.

4. Secretstar

Secretstar Actief lid

Ik voelde voor de zestien weken al plopjes maar twijfelde nog!
    Het leek wel een zenuw die even trok in mijn buik!
    Maar juist op zestien weken voelde ik het verschillende keren achter elkaar en wist ik dat het de baby was :D
    Nu voel ik het kindje heel goed, het schopt tegen mn hand en tegen mn man zijn hand (als het zin heeft :rolleyes: ) en in bad zie ik hem/haar zelfs bewegen.

5. Miemi

Miemi Lid

9 dec 2007
    78
    0
    0
    Ik voel volgens mij de baby sinds week 14 en het wordt steeds duidelijker. Bij mij voelt het niet als plopjes, maar meer als een trillende spier die je niet onder controle hebt en onregelmatig 'klopt'. Herkent iemand dat?

6. Boukje34

Boukje34 Bekend lid

20 sep 2006
    654
    0
    0
    Fryslan
    ik voelde hem al eerder (bij 11 weken). dit werd bij de 12 weken echo bevestigd.

7. Ief

Ief Bekend lid

4 okt 2006
    531
    0
    0
    De eerste voelde ik zo rond 18, 19 weken. Nu voel ik het al vanaf de 15e week denk ik... is allemaal nog wel heel zachtjes. Dan weer een plopje en dan weer een soort geschuif. Wel weer heel mooi om mee te maken!

8. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Ik voelde hem/haar voor het eerst zo'n 2 weken geleden. Even twijfelde ik of het dat wel was, maar VK bevestigde het. Heerlijk fladderend, plop, gevoel. Wordt er heel vrolijk van. Maakt het heel werkelijk...

9. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    goh,kan dat echt? met 11 weken?
    Ik voelde het met 15 weken en met 17 weken heeel duidelijk..ben benieuwd wanneer nu?!

10. mariska1982

mariska1982 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    1.015
    0
    0
    arbeidster
    west-vlaanderen
    Ik voel ons kleintje vanaf 19 weken zwangerschap... Het voelde als een soort plopje, precies een luchtbel die dan openspringt.

11. nijntje39

nijntje39 Actief lid

25 nov 2007
    167
    0
    0
    mag ik eens vragen. Wat jullie voelen is dat echt een waw gevoel? Ik voel wel af en toe zo'n golvingen in mijn onderbuik. Is het dan dat wat jullie al "het kindje voelen" noemen? Ik wacht eigenlijk echt op iets van duidelijk teken, maar wat ik voel kan ik dat nog niet noemen. (nu 18.5weken)

12. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    met 11 weken is de kleine zo groot als een pink. Ondanks dat dit bij mij de tweede is en ik dus weet wat ik moet voelen, voel ik deze baby sinds een week.
    Ik kan me bijna niet voorstellen dat je met 11 weken de baby al kunt voelen...?

13. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    het lijkt een beetje op het rommelen van je darmen. Soort plopjes in je buik. Net of er een bel kapot geknapt wordt in je buik. Later worden die bellen echt trapjes.

14. kwebbels

kwebbels Niet meer actief

ik voelde de baby in de 17e week, ik voelde al eerder wat maar wist niet of het nou mijn darmen of zo waren. Toen ik dit plopje voelde wist ik gelijk dat het de baby was!

15. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    Dit had ik vandaag een keer precies hetzelfde, ik heb ook weleens dat mijn ooglid trilt en precies hetzelfde had ik vandaag in mijn buik, maar ben vandaag ook een beetje aan de spetter en het lijkt me erg vroeg dat dit de baby zou kunnen zijn dus ik denk eerder mijn darmen ofzo.

16. nijntje39

nijntje39 Actief lid

25 nov 2007
    167
    0
    0
    hey, dat geborrel voel ik dus al een tijdje, als dat inderdaad de kleine was. Van zo'n 16 weken. MAAR, gisterven zat ik de auto en voelde ik precies alsof een vinger vanbinnen in mijn buik naar buiten drukte. Dat zal het dus wel zijn. Dus op 18.5 weken :p !

17. Felicia1986

Felicia1986 Actief lid

16 jan 2008
    135
    0
    0
    Den haag
    Ik heb een achterliggende placenta en voelde mijn baby met 15 weken.echt een leuk gevoel :)

Deel Deze Pagina