Hallo allemaal! Ik wil graag originele traktaties geven aan de visite. De beschuit met muisjes zijn zo gewoon, dus ik dacht.. ''misschien weet hier iemand een leuke tip? Ik heb al een tip gekregen om slagroomsoesjes in de chocolade saus te dopen en dan vervolgens door de muisjes de smeren. (ziet er ook erg leuk uit trouwens!) Kom maar op met de tips! Ik hoor ze graag! Gr Jo.
je hebt ook bij de bakker blauwe en roze soesjes lange vingers gedoopt in chocolade en dan is de muisjes
toen we de geboortekaartjes aan het uitzoeken waren zag ik ook een geb.krtje in de vorm van een pak muisjes met eigen tekst of standaard tekst e.d. maar ipv dat ik die op wilde sturen wilde ik die bestellen om mee te geven als kraamkado gevuld met ? maar ik vond het aardig aan de dure kant worden want die kaartjes waren dus nog duurder dan de kaartjes die wij wilde versturen, plus nog eens de "vulling" dus ben ik zelf gaan vogelen...(zal morgen ff foto maken) en met een uiteindelijk heel goed en mooi resultaat... van die doosjes om mee te geven aan de kraamvisite en om uit te delen aan de juffie's en meesters (voor de kinderen weer wat anders, weet niet of je dat ook wilt weten-zien? ) enige wat het je kost is ff wat tijd om het te maken (of als jij weet wat je er op wilt, wil ik het ook nog wel voor je doen als je het niet kan of red) en printpapier uiteraard (wel dat hele dikke).... je wil niet weten wat voor reacties we allemaal hebben gekregen...was gewoon hartstikke leuk gr.smoekie
Nouuu, wat lief zeg! Als je er een foto van wilt maken?! Dat zou onwijs aardig zijn! Ik ben zelf ook erg handig dus vind het leuk om dan straks lekker te knutselen in mijn ''verlof''! Ik ben benieuwd! Wat had je in het doosje zitten?
@ Smoekie, wat een werk, maar wel erg leuk! Had zelf het idee om chocola te smelten en dan daar lange vingers in te dopen of op een koekje te gooien en dat bestrooien met muisjes. Scheelt als het goed is een boel gezeik met bordjes en stuiterende muisjes en kruimels...
Als het een meisje wordt: glacekoeken even verwarmen in de oven zodat de glace een beetje smelt, dan ondersteboven in de muisjes dopen. Dan heb je glacekoeken met muisjes als ze afgekoeld zijn.
eerlijk gezegd vind ik beschuit met muisjes erbijhoren en als ik op kraamvisite ga wil ik die ook echt heeben hoor
Mijn man verkoop donuts en die kunnen ook met muisjes versierd worden dus dat wordt bij ons de traktatie! Groetjes Jendo
Ja ok, die beschuit met muisjes zijn ook erg leuk alleen is het zo onhandig eten. De muisjes vallen er allemaal af en liggen door je hele huis! De kinderen kunnen het al helemaal moeilijk eten. Dus ook nog een idee is om cake te kopen/bakken en daar op slagroom en daar op de muisjes! Blijft goed zitten en het is nog lekker ook! Donuts is inderdaad ook een leuk idee!
Lange vingers aan beide kanten gedipt in de boter en dan in de muisjes. Kruimelt minder, sneller te maken
hoi, Ik ga wat geven met doopsuiker. Wat precies welk beertje of figuurtje met doopsuikers eraan weet ik nog niet maar wel zoiets ! Het duurt ook nog een tijd bij mij dus heb nog tijd om uit te kiezen! Lekker op zijn Belgisch groetjes
zal voor ik zo weg moet ff een foto maken en erop zetten... ik had bij een chinees winkeltje van die rose doorschijnende organza zakjes gekocht die je wel eens vaker ziet waar ze iets in doen en dan een kaartje eraan, die zakjes heb ik gevuld met van die geboortesuikers die je bij de jamin kunt kopen, plus ik had van die rose geboorteflikjes gekocht en die er ook in gedaan. en dat zakje heb ik in het doosje gedaan.... kaartje gemaakt-uitgeprint-en uitgeknipt, en aan het doosje gehangen dmv dat sierspul wat er ook aan een bosje bloemen zit.. je ziet straks wel wat ik bedoel... trouwens de beschuit met muisjes waren er hier ook evengoed hoor...evenals nog meer rose dingen die ik gekocht had om een "rose tafel" te maken, maar het meeste zit nog in verpakking wegens tijdgebrek omdat de bevalling zo snel ging, en ik er na de bevalling eigenlijk geen erg meer in had gr.smoekie btw wanneer ben je uitgerekend als ik vragen mag?
Wat ik persoonlijk heel leuk vind om te geven en waar mensen nog iets aan hebben is een plantje of een wensboon. Op die boon die trouwens mooi verpakt is staat eens wens (vb dank je wel) eens het boontje geplant is en groeit staat op 1 van de blaadjes van het plantje diezelfde wens. Of een vergeet mij nietje of een klavertje vier, zonnebloem,... Deze zijn allemaal heel leuk verpakt! Je kunt voorbeelden vinden als je op google geboortebedankjes ingeeft.Er zijn trouwens ook heel wat andere leuke ideeën.
ff 1 dagje later, maar bij deze heb ik ze op de foto gezet voor je meid... hoop dat je er wat aan hebt...zeg je "oh maar dat wil ik ook graag", wil ik em wel zo voor je bewerken dat de doos leeg is, en je zelf je teksten e.d. kan toevoegen..of als je hulp nodig hebt hoor ik het graag natuurlijk... groetjes karin...
[/img] ik had bij de slager lege doorzichtige doosjes gehaald met deksel, en dit gemaakt, op maat van de deksel uitgeknipt en erin geplakt, en de doosjes gevuld met rose en witte spekjes, en manna's (rijstesnoepjes) ze vonden het prachtig allemaal... leuk om te doen, en origineel (vindt ik zelf )