Koken....

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Chai, 1 sep 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chai

Chai Niet meer actief

Hallo allemaal,
    Zijn er meer dames die helemaal niet goed worden (onwijs misselijk) tijdens het koken?
    Ik weet me echt geen raad ermee, ik kan moeilijk elke dag brood eten of burger king. Ik heb wel echt trek in goed eten met aardappels maar van het koken word ik echt helemaal niet goed, het denken eraan alleen al.

Hebben jullie misschien tips? HELP! :p

2. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Ik heb het gehad zeker 15 weken niet echt leuk als je kok bent en je wilt het de eerste 12 weken niet vertelen haha wat heb ik stiekem vaak zitten kotsen.

Maar ik at veel maderijnen en brood maar ging ook vaak wat halen ene salade ofzo of frietjes(heel slecht haha) maar echt vlees groente en aard heb ik bijna heel de zwangerschap niet kunnen eten

3. Reintje85

Reintje85 Bekend lid

28 jun 2009
    981
    0
    16
    Ik heb dat ook gehad! niet alleen met koken maar met eten in het algemeen. Weet nog dat ik kotsend op de vluchtstrook stond omdat ik broodjes kip voor me man bij me had en die hele auto rook ernaar..:D:D moet een mooi beeld geweest zijn!

tja en wat kun je eraan doen...weinig denk ik. Misschien proberen kant en klaar maaltijden te kopen die je alleen in de magnetron hoeft te doen... of tijdelijk je man laten koken..

Ik ben nu niet meer misselijk maar ik kan de energie niet meer opbrengen om te koken na een dag werken, kan simpelweg ook niet meer staan door bekkeninstabiliteit. daarom kookt mijn moeder nu 1 keer per week voor 3 dagen voor me zodat ik het alleen maar even hoef op te warmen... daarnaast probeer ik op zondag zelf voor 2 dagen te koken en de rest van de tijd moet man het maar doen... misschien is zoiets een oplossing voor je? en onthou... het is (waarschijnlijk) maar tijdelijk, na de 13/14 weken ben je er (hopenlijk) vanaf! succes!

xxx

4. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    salades
    soepen
    verder veel kant-en-klaar producten gebruiken
    wat in de magno of oven zo te maken is

en kan je vent verder niet wat te eten maken?

5. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    Ik word ook misselijk als ik eten moet maken (ook al is het maar een broodje) mannetje kookt nu meestal en meestal werkt diep andem halen bij mij wel, of eerst naar de wc en daarna beginnen ;)

6. Chai

Chai Niet meer actief

ohh, ik wou dat ik een vent had die kon koken. Die van mij kan nog geen ei lekker klaarmaken en is al jaren verwend door mijn kook kunsten. En nu is het dus echt ffies afzien!
    Ik wil toch graag gezond eten voor de kleine, zodat het goed groeit allemaal. Ik lust ook heel veel niet meer zoals sla, en ik kan geen een lekkere magnetron maaltijd vinden. Sinds ik zwanger ben wil ik niks anders dan aardappels en gezonde dingen waar toch iemand die kookt voor nodig is.
    Anders maar een beetje afzien en hopen dat het beter word rond 13 weken. Ik ga het toch maar weer nu proberen al voelt het voor mij verschrikkelijk, zo krijg ik toch vitamines binne voor de kleine.

Bedankt voor jullie lieve reacties. :)

7. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.050
    2.186
    113
    Brabant
    wij hebben de eerste 12 weken alleen maar ping maaltijden gegeten of friet. Of ik niks. Tja, het is niet anders. het werd bij mij wel beter, kan nu wel wat koken, alhoewel de zin weer helemaal weg is...

8. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    bedoelde geen magnetron maaltijden
    maar van die celavita aardappelproducten die in de magnetron kan
    stukje vlees bakken kan die vent toch wel van je?
    en potjes groente opwarmen?

verder dingen die in de oven kunnen, zoals viscuisine, lasagna, aardappelpartjes etc etc

en pastasalades, is alleen kwestie van pasta koken
    rest allemaal dingetjes klein snijden

9. mimi83

mimi83 Niet meer actief

goh ben ik dan heel erg als ik vind dat je man dan nu maar moet leren koken.. als jij er over 1,5 een paar avonden niet bent voor weet ik wat en jullie kleintje is er wel wat gaat hij dan eten?? ;)

bij veel dingen staat erop hoe het moet en inderdaad pofaardappelen ofzo die zet je 15 min. in de magnetron. Pot groente kiep je in een pannetje en een hamburger bakken is zo moeilijk niet en ander bbq't hij het vlees. of rult wat gehakt..

ovenschotels zijn ook makkelijk en kip in een braadzak. kan ook met kipfilet/ champions evt. paprika/ kidneybonen/mais..hoeft niet perse met kipdrumsticks.

10. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ik vind het ook moeilijk maar doe het 9 van de 10x wel. zelf heb ik net droge macaronie op ( wel gekookt he) en een toetje. maar voor man en plurk kook ik wel. man vindt het niet erg om te koken maar is nooit voor half 8 thuis. dat is te laat voor plurk dus doe ik het. maar lastig is het wel. heb zelf ook al 3 weken geen normaal avondeten op. vanavond dan wat droge macaronie en verder brood, een soepje etc etc etc

Deel Deze Pagina