Vanaf wanneer klossen?

Discussion in 'De bevalling' started by Nicky1973, May 19, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

Jun 9, 2008
    3,038
    1
    0
    Volgens mij mocht ik vorig jaar vanaf zes weken voor de uitgerekende datum klossen van de verzekeraar. Ben verzekerd bij Iza, wie weet dit? Of ligt dat niet aan de verzekeraar maar is dit een algemene regel?

2. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

nee durf het niet te zeggen ik verhoog me bed neit heb ee boxspring en is lastig om op klossen te zetten..

3. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

Jul 4, 2011
    2,225
    2
    0
    Ik heb ons bed niet op klossen gehad. Je kunt ze gewoon halen als je ze denkt nodig te hebben. Hebben wij ook gedaan maar omdat het een ks werd er nog niet onder gedaan. Toen de kraam kwam hoefde het van haar niet dus hebben wij ze er niet onder gehad en zo weer terug gebracht.

4. FishersGirl

FishersGirl Actief lid

Apr 9, 2011
    378
    0
    0
    Regio Utrecht
    Je kunt ze gewoon halen bij de thuiszorgwinkel, die doen niet moeilijk over hoeveel weken van tevoren. Ik had ze al met 32 weken geloof ik, omdat we een erg laag bed hebben en ik kwam er toen al nauwelijks meer in en uit. Je moet wel je verzekeringspasje meenemen en aangeven hoe lang je ze denkt nodig te hebben, dan krijg je een briefje mee waarop staat wanneer ze uiterlijk terug moeten.

5. Poemi

Poemi Fanatiek lid

Feb 2, 2011
    2,367
    0
    36
    Zuid-Holland
    Volgens mij hoeft je bed pas met 36/37 weken omhoog omdat je voor die tijd toch niet thuis mag bevallen. Hoe het zit met verzekering weet ik eigenlijk niet, ons bed was verhoogd met bierkratjes omdat het met klossen niet ging ;)

6. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    4,859
    1
    0
    Hier hebben we ze met 37+2 gehaald, geen idee vanaf wanneer het kon, maar we gingen er niet echt van uit dat ze al met 37 weken zou komen... ze kwam met 37+3 ;)

7. surf

surf VIP lid

May 21, 2007
    14,595
    1
    36
    Noord-Holland
    Alleen bij de oudste (toen hadden we nog n laag bed), het bed op klossen gezet. Hier kreeg je ze pas mee als je verder dan 37 weken was omdat er anders een tekort van die dingen zou zijn... Bij de tweede n nieuw bed die niet op klossen hoefde, nu haal ik ze ook niet meer...

8. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

Nov 15, 2009
    4,613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    hier moet het vanaf 37 weken, dus haal ze ook niet eerder. Alhoewel het wel makkelijker is met opmaken en erodner stofzuigen nu ik wat verder in mijn zwangerschap kom hahaah

xxx

9. Sappie86

Sappie86 Bekend lid

Aug 28, 2011
    575
    0
    0
    Ik mag ze vanaf 36 weken ophalen zei mevr. van t kraamcentrum..
    Ik weet alleen niet of ik t moet doen.. We hebben nl een boxspring met een stuk of 10 pootjes... Mevr. van t kraamcentrum zegt dat t bed minimaal 70cm hoog moet zijn maar die van ons is 65cm... :(
    Zou die 5cm nou echt zooo erg zijn??

(TS: sorry dat ik even inbreek...)

10. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    4,859
    1
    0
    Hier zei ze dat een paar cm echt geen probleem was. Ons bed is wel erg laag, ik schat zo'n 40cm, dus die moest eigenlijk wel omhoog. Wij hebben toen maar het logeerbed verhoogd, want ons eigen bed verhogen was erg onhandig. Uiteindelijk deed de vk 1x het onderzoek op het verhoogde logeerbed, na de bevalling werden alle onderzoeken gewoon op mijn lage bed gedaan, vond niemand een probleem. (Maar ik had wel een kleine kraamverzorgster, die was dus juist niet gebaat bij een verhoogd bed.)

11. AngelaV

AngelaV Fanatiek lid

Jun 22, 2011
    1,287
    0
    36
    Gelderland
    Ik heb ze met 36+3 gehaald, 36+6 is meneer geboren. Uiteindelijk een week in het ziekenhuis gelegen, dus toen we thuis kwamen meteen er onder vandaan gehaald. Vond t echt niet fijn, die 3dagen..:)

12. Ludora

Ludora Fanatiek lid

Sep 12, 2011
    1,920
    0
    0
    Zwanger zijn en aftellen ;)
    Gezellig Brabant
    In iedere regio is het anders geregeld met de thuiszorg.

Hier mogen we een half jaar lang lenen. Dus wanneer ik ze ophaal is niet zo heel erg van belang. Als ze maar binnen een half jaar terug zijn, anders moet ik huur gaan betalen, tot die tijd gratis.

Ik heb ze opgehaald met 36 weken en ze staan sinds vorige week onder het bed. Ze gaan linearecta terug als de KV weg is. Wat een drama. Mijn bed is nu 85 cm hoog, en ook met krukje niet makkelijk met oa BI. Ik snap dat mijn bed op hoogte moet zijn, maar ik hoop dat we een hele kleine KV hebben en ze onder t bed uit mogen :D :D

Hier, maar ook dat is, heb ik begrepen, per regio anders, moet het bed tussen de 70 en 85 cm zijn.

13. roos23

roos23 Bekend lid

Nov 6, 2008
    504
    1
    0
    pedagogisch medewerkster
    Ivm bekken en rug klachten de klossen al gehaald met 27 weken.
    Ze deden bij de thuiszorg helemaal niet moeilijk en kreeg ze gewoon al mee.

Nu ruim 32 weken zwanger en ik ben blij dat het bed al omhoog staat want het is toch wel erg makkelijk met in en uit bed stappen.

14. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ja, ik geloof dat het standaard 6 weken

Je hoeft het alleen te doen voor de bevalling en de kraamzorg dus vooraf hoeft helemaal niets. Ik zou ze er alleen al van te voren onder zetten als jij dat fijn vindt (soms is het fijner wanneer je bed wat hoger is). en anders zet je ze er gewoon onder wanneer de bevalling begint.. (je partner dan he? Tijd zat)

15. beeb2

beeb2 Lid

Nov 5, 2011
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    mijn verloskundige gaf het advies 37 weken. Omdat ik geen zin had om voor niets het bed in en uit te klauteren, heb ik ze pas met 40 weken er onder gezet. Een week later is onze dochter geboren :)
    Eigenlijk dus gewoon doen wat je zelf wilt, maar ik geloof dat niemand er een probleem van maakt als je ze eerder of later of helemaal niet er onder zet, op een uitzondering na.

Share This Page