geplande keizersnede in Delft

Discussion in 'De bevalling' started by sjak, May 14, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sjak

sjak Niet meer actief

Hallo ladies,

Wie kan mij vertellen hoe een geplande keizersnede eraantoe gaat in Het Reinier de Graafziekenhuis in Delft. Op internet heb ik menig folder gevonden, van verschillende zh met daarin precies dezelfde info.

Ik krijg een geplande keizersnede ivm Hypermobiliteits syndroom gecombineerd met (ernstige) BI en nu ook nog een hernia... Vanmiddag hebben wij weer ee afspraak met een gyn daar en tot nu toe vind ik de verschillende gynecologen die ik heb gezien daar nu niet echt empathisch, meedenkend en flexibel.

Mijn vragen zijn eigenlijk:
    - mag man bij de keizersnede aanwezig zijn? (volledige narcose ivm hernia)
    - hoelang duurt het ongeveer voordat je terug bent op zaal?
    - krijgen we vantevoren een datum mee? (liefts vanmiddag al natuurlijk, niet de keizersnede maar de uiteindelijke datum;)...)
    - hoelang duurt het voordat ik mijn dochter in mijn armen kan houden?
    - doen ze de baby al wassen en aankleden?
    - wat doen ze met bv na keizersnede? Wachten ze tot ik terug ben of geven ze al een flesje?

De neuroloog heeft aangeraden om met 38 weken de keizersnede te doen, maar de vorige gynaecoloog had het over 40 weken... Ik word zo gek van alle tegenstrijdigheden daar. Neuroloog wil me anders op laten nemen en aan de pijnbestrijding te leggen (morfine/valium):$, maar dat is toch net zo slecht/slechter dan een weekje eerder ter wereld komen?

Bedankt,

Sjak

2. mamavanmara

mamavanmara Bekend lid

Mar 24, 2011
    717
    0
    0
    Geen ervaring met een keizersnede, maar wel bevallen in dat ziekenhuis. Ik heb ervaring met twee hele fijne gynaecologen daar (één van de controles en één van de bevalling). Als je wilt kan ik via PB de namen wel doorgeven?

3. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

Mar 29, 2010
    2,389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Heb je je gesprek al gehad?

Ik heb wel een keizersnede in delft gehad, maar deze was niet gepland. Over datum meekrijgen kan ik je dus niets vertellen...

Vond de gynaecoloog juist een erg leuk mens (zag haar ook nog bij de nacontrole, toen pas kennis gemaakt ;)) en het personeel op de ok en op de zaal hartstikke aardig!
    Ik had geen algehele narcose, mijn man zat naast me bij mijn hoofd. Denk dat dit anders is bij narcose hoor... Moest ong een 30 min op de verkoeverkamer blijven en mocht toen weer naar de verloskamer. Daar was mijn man ook, die had al die tijd met onze dochter in zijn armen gezeten. Toen ik weer op de verloskamer lag werd onze dochter direct bloot bij me gelegd en stelden ze de vraag of ik borstvoeding wilde geven.

Na ong 2 uur ben ik naar een zaal gereden, met mijn dochter en daar moest ik toen een aantal dagen blijven. Mijn dochter naast me op de kamer. Wassen deden ze pas de volgende dag en op mijn zaal zodat ik alles kon zien.

Nog meer vragen? Pb me maar! Ik heb toevallig over 2,5 week de intake in het ziekenhuis, ik moet er sowieso weer bevallen namelijk.

4. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

Oct 1, 2007
    18,389
    1,292
    113
    Flevoland
    keizersnede bevalling gehad 3jaar geleden (niet in Delft) maar de regels zijn overal over t algemeen t zelfde.

Mijn vragen zijn eigenlijk:
    - mag man bij de keizersnede aanwezig zijn? (volledige narcose ivm hernia)
    Nee, bij algehele narcose niet.
    - hoelang duurt het ongeveer voordat je terug bent op zaal?
    uur a 2uur ongeveer voor zover ik mij kan herinneren.
    - krijgen we vantevoren een datum mee? (liefts vanmiddag al natuurlijk, niet de keizersnede maar de uiteindelijke datum;)...)
    Ja, kan ook zijn dat ze je week ervoor bellen met de datum.
    - hoelang duurt het voordat ik mijn dochter in mijn armen kan houden?
    1.5 a 2uur. Je kindje word gecontroleerd en jij word dicht gemaakt en als jij klaar bent word je naar de kamer gebracht waar je kleine meid op je zal wachten met je man erbij
    - doen ze de baby al wassen en aankleden?
    Even flink hard nadenken. Volgens mij word ze gewassen voordat je haar ziet op de kamer. dit kan namelijk max 2uur duren voor je terug bent. je man zal bij het wassen aanwezig zijn als hij dat wil.
    - wat doen ze met bv na keizersnede? Wachten ze tot ik terug ben of geven ze al een flesje?
    Ja wachten ze mee MAAR geef het wel duidelijk nog ff extra aan dat je bv wil geven en géén fles wil.

5. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

Mar 29, 2010
    2,389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    In delft zei de verpleegster expliciet dat ze wachten met wassen tot de volgende dag (ik had om 16.30 uur een keizersnede). In elk geval doen ze het waar jij bij bent hoor!!
    Maar ben wel benieuwd hoe je gesprek gisteren was...!

6. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

Dec 27, 2011
    9,174
    10,704
    113
    Als jij ivm de hernia flink onder de benzo's en pijnstillers zit, of eigenlijk sowieso tot je zeker weten alle anesthetica van de narcose geklaard hebt, moet je de bv maar even uitstellen en een flesje als eerste voeding accepteren (je kan misschien vragen om te kolven om t wel op gang te brengen voor wanneer je melk wel "schoon" is, maar de melk van terwijl jij die spullen in je lijf hebt moet je weggooien)

7. sjak

sjak Niet meer actief

Hè meiden,

Late reactie, maar we hadden nu een fijne gyn die overal antwoord op heeft gehad! Eindelijk een met empathie.
    Het is nog niet zeker dat ik onder volledige narcose moet, ze hebben liever de ruggeprik ivm binding en sneller herstel en het niet binnenkrijgen van narcose bij baby. En het kan in veel gevallen ook bij een hernia.
    Delft is pro-borstvoeding dus als jij bv wilt geven doen ze daar altijd hun uiterste best voor. Wat je zei over wassen; ze willen ook het liefst het huid op huid contact bij moeder zo snel mogelijk, anders eerst bij vader, maar ze wassen en kleden haar daarna pas aan.
    De juiste datum hebben we helaas nog niet moet maandagochtend weer terug en dan hoop ik op een mooie datum waar ik naartoe kan leven.
    Ondanks de onhoudbare pijn die ik heb probeer ik zo weinig mogelijk pillen te slikken. Niet goed voor mijn kindje! Zo een à twee keer per week een halve valium, omdat de gyn vindt dat ik af en toe een nacht MOET slapen.
    Dus al met al ben ik blij dat ik nu weet wat ons ongeveer te wachten staat.
    In Delft mag man er trouwens wel bij zijn bij algehele narcose, alleen als ze denken dat ie in de weg zit dan niet bv spoedeisender.

Thanks voor de Antwoorden

8. mamavanmara

mamavanmara Bekend lid

Mar 24, 2011
    717
    0
    0
    Fijn dat je nu een fijnere gynaecoloog had! Wie had je, ik ben benieuwd? :) Heel veel succes en nog eventjes, dan heb je je kleintje in je armen!

9. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

Oct 1, 2007
    18,389
    1,292
    113
    Flevoland
    Sjak, ik zie dat wij even ver zijn in de zwangerschap leuk! Ben benieuwd wat jullie datum gaat worden, krijg je straks tehoren toch?
    Succes straks bij gyn! Ik vond het belachelijk spannend om DE datum te prikken.

10. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

Mar 29, 2010
    2,389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Oh Sjak, wat spannend, heb je een datum mee gekregen?
    Ik heb over 2 wkn mijn eerste afspraak in delft, bij dr Ripken. Vorige bevalling was bij dr Siemens.

11. sjak

sjak Niet meer actief

Hoi hoi,

Nou ik ben opgenomen hoor in delft... Leuk is anders maarja. De keizersnede staat nu gepland op 7 juni, maar zou ook nog iets eerder kunnen gebeuren als er eerder plek is. De pijn van de hernia is te erg en vavavond mag ik een prikje morfine om een nachtje door te slapen, kijk er al naar uit.
    Er is ook bloed geprikt en daarvis beginnend hellp uitgekomen, maar even morgen de testen weer afwachten. Alle dames hier zijn heel aardig en behulpzaam,
    Vandaag hadden we gyn bremer, hele fijne man en op de afdeling mevr meester.
    Roosjuh wanneer is jou datum.
    Ik tiep voor het eerst op een tablet dus sorry voor de fouten!

12. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

Mar 29, 2010
    2,389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Oh, nee, dat is minder.... Opgenomen in het ziekenhuis, daar zat je dan weer niet op te wachten! En 7 juni, dat duurt nog bijna 3 weken :(

Balen zeg! Heb je gezelschap? Ik woon in de buurt, kom ik de 4e wel even bij je buurten (moet er om half 9 zijn) :D

Sterkte hoor meid, beginnend hellp is niet niks, goed dat je dus daar ligt, maar leuk is anders!

13. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

Oct 1, 2007
    18,389
    1,292
    113
    Flevoland
    ik maak datum niet hier bekend vanwege dames uit het juni topic :) die wil ik nog beetje verrassen wanneer onze kleine meid komt aangezien ze de naam ook al weten.

Ik pm je wel ff

14. mamavanmara

mamavanmara Bekend lid

Mar 24, 2011
    717
    0
    0
    Minder dat je opgenomen bent, maar gelukkig letten ze goed op je! Ik had ook Bremer bij mijn controles. Leuke man is dat! Ik was erg blij met hem. Hij kwam iedere keer aan het einde van zijn dienst bij me langs op de inleidingskamer. Dat vond ik zo aardig, hij hoefde het tenslotte niet te doen.

15. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

Mar 29, 2010
    2,389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Is Bremer die (redelijk) jonge man? Met een beetje golvend donkerblond haar?

16. mamavanmara

mamavanmara Bekend lid

Mar 24, 2011
    717
    0
    0
    Bremer is rond de 50 gok ik. Heeft donker haar en vaak een paar-dagen-baardje. :) Bedoel je met blond ook een beetje rossig? Dan kan dat Dupuis zijn, heb ik bij echo gehad toen mijn vliezen waren gebroken. Hij is wel wat jonger en heel aardig.

Share This Page