Vanaf wanneer kolven???

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door luckey, 11 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Mijn dochtertje is nu 6 dagen oud en de bv is al lekker op gang.
    Merk zelfs al vaker natte plekken op dus de zoogcompressen mogen weer in de bh.

Nu moet ik vanaf 30 juni weer aan het werk (helaas) en vraag me af wanneer ik het beste kan beginnen met kolven en oefenen met flesje???

2. Sijke

Sijke Bekend lid

Ik ben er ongeveer een maandje van tevoren mee begonnen (na de eerste noodgedwongen kolfsessies in de kraamweken vanwege overproductie en stuwing). Ik vond dat vroeg genoeg, als je twijfelt kun je nog iets eerder beginnen, zeg een week of 6 van tevoren. Maar ik zou eerst lekker gewoon genieten en de gewone voedingen doen zonder poespas van kolven en flesjes.
    Zet het nog lekker van je af, dat werken komt vanzelf wel weer.

3. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

Er wordt geadviseerd om met 6 weken te beginnen oefenen met een flesje, om de kans op tepel/speen verwarring zo miniem mogelijk te houden. Vanaf die leeftijd kunnen ze de 2 technieken van borst drinken en fles drinken onderscheiden. Het geeft jou gelijk de kans om te leren kolven, dat kan soms ook een vak apart zijn :) (makkelijk een TSR krijgen met een machine aan je borst is niet zo vanzelfsprekend voor sommige moeders)

4. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Sijke... je hebt helemaal gelijk hoor. Eerst eens genieten zonder aan werken te denken maar ik vroeg hem me gewoon af.
    De melk loopt nl eruit als zij aan het drinken is dus ben het denken dit wel op te gaan vangen (zonder kolven dan).

Bammetjebam.... ik heb bij zoontje ook 6 maanden gekolfd op het werk (toen had ik er genoeg van) dus de kolfervaring heb ik wel. (heb toen wel een tijdje de neusspray gebruikt voor het tsr)

Deel Deze Pagina