Kolven: Hoe 's nachts afbouwen?

Discussion in 'Borstvoeding' started by Chocoladekoekje, Apr 11, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

May 25, 2010
    7,799
    43
    48
    Aangezien Fiene niet aan de borst wil drinken, kolf ik nu om de 4 uur en 's nachts om de 5 uur. Maar nu mijn man weer aan het werk is en ik het 's nachts dus weer alleen moet doen (én voeden/verschonen én kolven) vind ik dit best heel zwaar, ben voor m'n gevoel de hele nacht bezig (helemaal omdat Fiene niet op de tijden komt dat ik moet kolven en ik dan óf 's nachts met iedere voeding moet kolven of m'n wekker zetten om er een keer extra uit te gaan). Ik zou dus graag 's nachts willen afbouwen, maar hoe moet ik dit aanpakken?

Heb opzich melk genoeg en red het zonder het kolven 's nachts ook. Desnoods kolf ik overdag een keer extra. Fiene is nu bijna 3 weken, drinkt zo'n 90cc per voeding (soms wat meer) en ik kolf ruim 180cc per keer. De vriezer ligt hier dus al vol :p

2. Sijke

Sijke Bekend lid

Wat goed dat je alle voedingen kolft!

Als je genoeg hebt zo snel mogelijk stoppen met 's nachts kolven! Dat is mijn advies.
    Ik zou het als volgt aanpakken: overdag en in de avond op je normale tijden kolven, 's nachts alleen kolven als je merkt dat je stuwing krijgt en dan na het voeden en verschonen, dus er niet apart een wekker voor zetten, dus alle slaap pakken die je kunt krijgen. Anders ga je het niet volhouden lijkt me, op de langere termijn.
    Als je kindje aan de borst zou drinken heb je ook niet zo'n vast schema, dus qua productie moet je dat prima kunnen redden lijkt me.

Heel veel succes ermee!

3. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

May 25, 2010
    7,799
    43
    48
    Hartstikke bedankt voor je reactie! Ga er vannacht dan meteen mee stoppen, kan inmiddels wel wat slaap gebruiken, haha :p

Share This Page