Sinds een paar dagen worden mijn tepels steeds stijf en dit doet PIJN. Kan ik hier iets tegen doen, of moet ik het gewoon ondergaan?
Ik heb er meestal last van bij kou (bv in supermarkt, erg vervelend). daar is weinig aan te doen. Wat je kunt proberen is een warme doek / kruik. Warme douche wil ook wel helpen. Dus warmte doet wel goed..
Ik heb het ook al vanaf ehm, vanaf een week of 4, en het gaat gewoon nog vrolijk verder... Zeker met kou is het heel vervelend. Maar het is ongevaarlijk en je kunt er niks aan doen helaas.
Ik heb dat ook (helaas...) tijdens mijn hele zwangerschap gehad. Ik sloeg dan thuis altijd een dikke fleece deken om me heen. Wrijven hielp ook wel een beetje. Dat is natuurlijk wel lastig in de supermarkt Maar met een 5 tot 10 minuten trok het altijd wel weer weg.
Maar wat is dan de reden eigenlijk dat dit pijn doet? Heb dit eerder nog niet gehad. Of is er geen verklaring voor, zoals met meerdere zwangerschapkwaaltjes het geval is?
Ik weet eigenlijk niet waarom het zo'n pijn doet. Er gebeurt natuurlijk van alles in je lijf onder invloed van de zwangerschapshormonen. Ook in je borsten. Ik denk dat ze door die hormonen super gevoelig worden.