Temperatuur op kamertje?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Mary Jane, Apr 19, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mary Jane

Mary Jane Fanatiek lid

May 7, 2007
    3,426
    0
    0
    Nog een vraagje van mij...

Hoe warm is het bij jullie babytje op de kamer?
    Hebben jullie een raam open?
    Of alleen zo'n rooster wat in het raam zit?

thanks!

xx MJ

2. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

Dec 20, 2005
    3,152
    0
    36
    hier 17 a 18 graden; geen ramen of roosters open

Overdag als mijn zoontje in de woonkamer is doe ik lekker luchten..

Hij ligt lekker in een dikke slaapzak met pyama en een deken over zich heen

3. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Hier hetzelfde als Nikkie.

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Wij luchten tussen de slaapjes door, door de ramen open te zetten. Als ze naar bed gaan, doen we de ramen dicht.
    Ik denk dat het rond de 17-18 graden zou zijn op de kamertjes. De verwarming staat slecht een tikkie aan, dus die verwarmt het net een beetje.

Slapen doen ze hier in een pyamatje/truitje en een lakentje met dubbel dekentje.

5. soovi

soovi Fanatiek lid

Nov 1, 2007
    2,465
    582
    113
    Wij hebben het raam op een kiertje. Overdag heeft hij zijn broekje uit en dan een slaapzak en onder de deken. (dubbele deken) en 's nachts een pyjama en verder ook slaapzak en onder de deken. Ik denk dat het er een graad of 16/17 is.

6. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    hier was het tijdens de winter snacht maar 10 graden op haar kamertje en overdag werd het niet warmen dan 20. verwarming aan dat doe ik niet o pder kamertje want dat is ongezond en ze sliep er trouwens niet minder om. ze droeg in bed wel een romper, pyama en sokjes en toen ze nog heel klein was werd het bedje opgewarmt met een kruik en kreeg ze ook een slaapzak aan. verder er natuurlijk nog een dekentje overheen

nu bliijft het zon 14 graden omdat het wat warmer is snachts buiten en draagt ze of een pyama broekje en truitje met sokjes of een pyamatruitje en voetenzak en hierover dan nog een dekentje

het kamertje kan beter te koud zijn dan te warm en de ideale temp zou liggen tussen de 16 en 18 meen ik ergens te heben gelezen

kamertje wordt 1 tot 2 uur per dag gelucht en dan gaan de ramen weer dicht :D

7. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,194
    35,901
    113
    Hier staat er altijd een rooster open en tussen elk slaapje lucht ik. Idd beter te koud dan te warm hoor.

Verder een pyamatruitje, slaapzak, dekentje en lakentje.

8. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Hier denk ik 15 graden. Het raam staat dag en nacht op een kiertje en tussen de slaapjes door zet ik hem helemaal open (tenzij het regent).

Louise heeft een pyjama, slaapzak aan met een deken in een overtrek erover.

9. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Het is bij Jelle op de kamer nogal snel te warm als de zon erop staat... Maar van de winter was het 's nachts echt te koud... Een graad of 12 en dan werd hij steeds helemaal koud wakker. We hebben er op een gegeven moment maar een keramisch kacheltje bij gezet en dan werd het zo'n 18 gr.

Het raam gaat alleen open als Jelle uit bed is. Anders waait het door zijn bed heen.. De charmes van een oud huis.. :)

10. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

Feb 3, 2007
    3,355
    0
    0
    docente
    hier de dauerlufter (rooster) altijd open. Temperatuur op kamertje tussen de 15 en 19 graden, nooit de verwarming aan.

Overdag slaapt hij in een dunne zomerslaapzak zonder mouwtjes met zijn kleren aan, en onder een deken. 's avonds een winterslaapzak met mouwen, en daaronder alleen een romper zonder mouwtjes. Dan leg ik de deken enkel en niet tot zijn achouders.

Ik denk dat het eerder te warm is dan te koud, en er bestaat een relatie tussen wiegendood en te warm zeggen ze.

11. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    3,914
    0
    0
    ergens in het gezell
    Hier is de temp ook tussen de 15* en 19*.
    we hebben alleen een balkondeur wat open kan dus ik lucht ook tussen de slaapjes door.

12. Ise

Ise VIP lid

Oct 28, 2007
    5,163
    436
    83
    bij ons meestal tussen de 17 en 19 graden, soms wel 20. ik doe dan ook het raam op een kier, want volgens mij is dat wel wat te warm..

13. vonneg

vonneg Actief lid

Feb 4, 2008
    245
    0
    0
    woonbegeleider
    Harlingen
    Een graad of 18 , dacht ik....Ik heb de deur van zijn kamer altijd op een kier, en ons raam staat open, dus voldoende frisse lucht s'nachts.
    Overdag slaapt hij in zijn rompertje met winterslaapzak en los hieroverheen een lakentje met fleecedeken. S'nachts nu een bovenstuk van zijn pyama, en verder idem als overdag.

Groetjes, vonneg

14. Mary Jane

Mary Jane Fanatiek lid

May 7, 2007
    3,426
    0
    0
    Bij ons is het meestal 19 graden op haar kamertje. Zonder verwarming of iets dergelijks. Als ik het rooster open doe gaat het gordijn heen en weer en dat is volgens mij irritant. Ik probeer zo vaak mogelijk het raam open te zetten om te luchten als Jadyn niet in bed ligt, maar meestal ligt ze wel in bed, omdat ik haar zoveel mogelijk daar te slapen leg (rust en regelmaat). Verder draagt ze gewone kleertjes (heb net een pyamaatje gekocht) en ligt ze onder een dubbele deken (in dekbedovertrekje). Moet goed zijn volgens mij. Ik wil wel een slaapzak kopen, maar zit enorm te twijfelen wat voor 1 ik kopen zal. Een dikke of een dunne? Met of zonder mouwtjes? Iemand advies?

xx MJ

15. vonneg

vonneg Actief lid

Feb 4, 2008
    245
    0
    0
    woonbegeleider
    Harlingen
    Je hebt verschillende soorten. Dylan heeft nu nog de winterslaapzak aan, gezien het best wel fris is s'nachts. Ik zou van zowel de zomer als de winterslaapzak 1 exemplaar aanschaffen en met korte mouw, gezien je toch een pyamaatje met lange mouwen aan kan doen, toch?!
    Dan kun je gelijk zien welke het beste bevalt en gezien de warmere dagen er weer aankomen....

Groetjes, vonneg

Share This Page