M'n zoontje sliep al door toen hij 2,5 maand oud was en heeft dit altijd heerlijk gedaan! Tenzij hij ziek was of er tandjes doorkwamen natuurlijk. Nu is hij 14 maanden en sinds ongeveer 6 weken wordt hij standaard elke nacht wakker..! Ik weet niet waar het door komt.. Ik leg m dan maar weer aan of een klein flesje want dat is het enige waar hij rustig van wordt, en laat hem dan naast ons in bed weer inslapen. Ik wil stoppen met bv maar zo is het best lastig. Ik heb snachts ook geen zin in een overstuur kind dus doe ik wat het makkelijkste is: aanleggen/voeden en bij ons laten slapen. Is hij dit misschien gewend geraakt dat hij daardoor nu steeds weer wakker wordt snachts?
Bij mij valt ze aan de borst niet meer in slaap, dus daar ben ik mee gestopt. Ik was er ook wel klaar mee. Als ze nu 's nachts wakker wordt, geef ik haar vaak wat water. Kan me best voorstellen dst ze 's nachts een beetje dorst hebben. Daarna slaapt ze gewoon weer verder in haar eigen bed. Heb je ook geprobeerd hem in zijn eigen bed te leggen of leg je hem standaard in je eigen bed?
Ik ben er idd ook een beetje klaar mee en vaak valt hij ook niet meer in slaap aan de borst. Ik leg hem standaard naast me neer omdat als ik hem in zijn eigen bedje terug leg, hij weer opnieuw begint (omdat ik hem dan neerleg en wegloop). Ik ga vannacht ook wat water proberen en geen borst meer geven, zal denk ik wel problemen gaan geven.. Kan me haast niet voorstellen dat hij honger heeft want hij eet prima
Ja, op deze leeftijd is dat zeker gewenning. En kan me ook voorstellen dat ie dat fijn vind zo lekker bij mama Hier lag dochter tijdens het ziek zijn op mijn buik te slapen en een paar nachten tussen ons in. Toen ze weer beter was direct in eigen bed, ze heeft 1 nachtje 10min gekrijst om aandacht, toen was het over. Flesjes zou ik met 14mnd sowieso niet geven, gewoon beker water ofzo. En dat gaat ie zeker niet leuk vinden maar denk dat dat de beste oplossing is als je er klaar mee wil zijn
Hier vind ze het ook niet leuk als ik weer weg ga, maar na 2 minuten weet ze wel dat het klaar is en dat ze gewoon moet gaan slapen. Ik ben bang dat het even doorbijten is
Ik heb een tijdje geleden (toen hij zowel overdag als Savonds moeite had met inslapen), hem maar laten huilen.. 1 dag en het was over, hij ging zonder al te veel moeite zelf slapen. Misschien moet ik dat nu maar weer doen, alleen vind ik dat zo vervelend! Hij sliep toen door dus snachts hoefde dat niet, maar snachts vind ik dat echt geen doen!
Ik zou sowieso stoppen met het nachtflesje. Zoiets gewend makkelijk en kan een reden zijn om s'nachts steeds wakker te worden. Verder zou ik even checken of er geen tandjes of virussen in aantocht zijn, die het wakker worden kunnen verklaren. Als er niets aan het handje is, zou ik wel overwegen om je kindje te laten huilen, maar dit dan wel van te voren duidelijk uitleggen. Op deze leeftijd kan dat best en kun je zeggen dat je komt als er écht wat is, maar niet voor zomaar wakker worden. Ze moeten het toch een keer leren.
's Nachts is het ook heel vervelend en ik heb haar 's nachts ook nooit heel lang laten huilen. Meestal is het hier maar even. Hoe is het vannacht gegaan met water ipv melk?
Vannacht heb ik hem alleen een beetje thee in een flesje aangeboden maar dat wilde hij niet en werd boos (dacht ik al). Heb volgehouden maar hem wel bij ons neergelegd omdat hij een beetje over z'n toeren was. Hij heeft wel een hoestje nu, en de eerste kiesjes zijn denk ik ook al een tijdje in aantocht maar het gaat nu al bijna twee maanden zo dus ik denk niet dat hij elke nacht last heeft van iets. Overdag ging het gisteren en vandaag ook slecht! Ik liet hem de laatste tijd, omdat we veel op vakantie waren, in z'n eigen bedje met een flesje melk in slaap vallen.. Maar nu valt hij dus niet iedere keer al in slaap en begint hij op te staan, jengelen, huilen.. Heb hem vanmiddag een tijdje laten huilen, terug gegaan en hem weer neergelegd en weer even laten huilen. Toen weer terug gegaan en had hij gepoept. Verschoond en weer terug gelegd, hij was bekaf maar bleef huilen. Toen heb ik hem weer neergelegd en hem met m'n hand heen en weer gewiegd en toen viel hij meteen in slaap. Denk echt dat hij mij gewoon nodig heeft steeds
Ps dat flesje doe ik steeds alleen overdag. Savonds geef ik hem nog bv voor het slapen gaan in een donkere kamer bij mij op bed
Toch nog even een update voor als eventueel iemand nog tips heeft of hetzelfde meemaakt/meegemaakt heeft. De afgelopen twee nachten heeft hij doorgeslapen! Ik denk omdat ik hem nu wakker in bed leg en gewoon eventjes laat huilen. Niet te lang want dat vind ik moeilijk aangezien hij ook de hele tijd blijft staan in zijn bedje en dus niet zelf kan gaan slapen. Na 5-10 min ga ik er weer heen en leg ik m op z'n buik, dan wieg ik m even met m'n hand op z'n rugje heen en weer en dan valt hij meestal gauw in slaap.. Smiddags precies zo. Ik denk dat die 5 minuten regel hier niet werkt, hij wil gewoon denk ik dat ik bij hem ben. Als ik steeds wegloop wordt hij alleen maar overstuur. Het is alleen een beetje pijnlijk voor m'n rug om zo gebukt boven z'n bedje te staan hahah al duurt het meestal niet zo heel lang
Zo te lezen heb je je hart gevolgd. En het helpt ook nog. Fijn hè? Ik krijg altijd de kriebels van het woord gewenning. Het is namelijk in mijn ogen geen moeilijkdoenerij van kindjes, maar uiten van een behoefte. En behoeftes veranderen, zoals dat 'zelfs' bij volwassenen nog wel gebeurd. In het tempo waarin kleine kinderen zich ontwikkelen is het helemaal niet gek dat ze soms een beetje rommelen met slaap. Sterker, wees blij dat hij je in deze grote sprong in zijn ontwikkeling laat weten dat hij je nodig heeft. Als die behoefte minder wordt krijg je er nog heimwee naar. Ik kan het zeggen Zo bij deze mijn visie, maar het lijkt erop dat het eigenlijk overbodig is geworden na het lezen van je reactie hierboven Geniet lekker van je kereltje!
Wat lief haha dankjewel. Ja het is ook zo, ze groeien zo snel en maken zoveel nieuwe dingen mee op een dag. Als hij mij dan nodig heeft bij het in slaap vallen vind ik dat eigenlijk ook helemaal niet zo raar. Hij blijft dan ook rustig liggen dus hij doet het ook niet opzettelijk of om aandacht te trekken oid. Muziekje erbij en dit werkt momenteel wel aardig (sinds een paar dagen). Weer doorgeslapen vannacht dus ik denk toch dat het in slaap vallen in eigen bedje ineens belangrijk is geworden