Nadat ze een jaar was, zijn we begonnen met gewone melk bij het ontbijt en lunch. 's Ochtends vroeg kreeg ze toen nog altijd een fles poedermelk. Nu zijn we daar al maanden mee gestopt. Ik zou zelf niet veel eerder doen dan een jaar, de eiwitten die er in gewone melk zitten, schijnen niet goed voor de nieren te zijn als ze nog zo jong zijn. Ik zag zelf ook geen reden om eerder te beginnen dan een jaar. Ja, het is goedkoper, maar als je een kind krijgt, weet je ook wel dat dat geld kost, toch? Dus nee, ik volg het advies op en ging pas over na een jaar.
Hier hebben ze nooit geen "gewone melk" gehad. Na 2 jaar gestopt met bv en daarna nooit geen melk meer gehad.
De ouste kreeg vanaf 1 jaar melk. Ze kreeg toen 2x een flesje. Jongste is nu 8 maanden die krijgt bv en soms kv.
Bij de eerste dacht ik pas na een jaar laten we eens gewone melk gaan proberen. bij nummer 2 ga ik dat ook weer doen. Mijn idee hierbij is het volgende: Tot ca. 10-12 maanden zie ik de kunstmelk/opvolgmelk als hoofdvoeding, vanaf een jaar mogen ze eigenlijk bijna alles wel eten en eten ze ook grotere hoeveelheden met groente vlees aardappels en fruit. In de kunstvoeding zitten veel vitamines mineralen en vetten die je niet uit gewone melk haalt, en soms eten ze nog maar weinig andere hapjes waardoor ze misschien niet aan voldoende voeding komen.
Rond 1 jaar een paar bij de lunch een bekertje gewone melk geprobeerd. Maar zl moest er niets van hebben. Nu krijgt ie smorgens een flink bord pap, en yoghurt als toetje. Tussen de middag geen melk meer. Ik ben nu sinds vorige week poedermelk 120+4 en 90cc gewone melk aan het mengen voor de pap. Dat gaat goed. Zo wil ik steeds minder poedermelk gaan gebruiken. Tot nu toe gaat het goed. Hij kreeg dus al niet veel melk meer (210+7 voor pap). Eten doet hij verder heel goed met de pot mee.
Mijn dochter wil geen melk. Heeft tot 14 maanden bv gehad, maar drinkt sinds dien alleen nog water. Ze lust wel heel graag yoghurt dus dat krijgt ze wel elke dag. Vanaf ongeveer 11 maanden probeerde ik haar af en toe wel gewone melk te laten drinken.
Mijn zoontje is nu bijna 14 maanden en hij krijgt volle melk gemengd met nutrilon. Hij is heel erg gehecht aan zijn flesje 's ochtends en 's avonds en die krijg ik er ook echt nog niet af nu. Hij is ook vrij mager dus vandaar dat hij nog wel nutrilon krijgt.
Mn oudste kreeg gewone melk vanaf ongeveer haar derde. Mn jongste is 1,5 en krijgt nog opvolgmelk. Misschien dat ik nu wel iets eerder stop, maar nu nog even niet.