Hij eet s'ochtends gewoon brood, koekjes, melk, fruit.... smiddags ook.... hij lust verder wel.. pizza, patat, Soep een beetje... pannekoeken. maar groenten... HAAT hij hij heeft altijd perfect gegeten... was gek op spinazi... van een op andere dag POEF.... eet het niet meer... mond dicht.. als ik het naar binnenwerk weeer uitspugen... word er echt helemaal gek en onzeker van! op internet zeggen ze dat het ooit wel goed komt.. maar lees ook verhalen van kindjes die anderhalf jaar geen groente eten :O
Ik heb hier zo'n, al "anderhalf jaar geen groente eter" in huis " We hebben al hulp van een kinderpsych en een dietiste. Het advies wat ik van hun krijg is gewoon blijven aanbieden, zelf laten eten/bepalen, wel gewoon aan tafel blijven houden en niet afstraffen door geen toetje te geven, want dan benadruk je nogmaals dat je kind zich "anders" gedraagt. Ik maak er hier thuis geen woorden aan vuil verder, ik zet haar bij de tafel geef haar bord, ik zeg dat ze mag eten wat ze wel wil, daarna toetje, maar savonds géén snoeperij of broodjes meer om de (zelf gecreerde) honger te stillen. Ik ben allang blij dat ze gewoon brood eet en brinta etc. Ze gaat vanzelf wel weer eten.
Onze vent kan dat ook hebben. Gelukkig niet zo fanatiek als die van jullie maar wel genoeg om er stapel hopeloos van te worden. Wat hielp was hem niet meer "voeren" als een klein kindje maar zijn eten gewoon voor hem op tafel leggen zodat hij het zelf kan voelen en in zijn mondje kan stoppen. Ook wil Aerin eten met een vorkje. Zelf eraan prikken en in zijn mond stoppen. Een eigen bordje om van te eten doen we hier nog niet omdat hij die door de kamer slingert dus eet hij hier van tafel. En dat gaat prima.
Misschien stomme oplossing! Maar probeer eens pompoen! Dat is erg luchtig van smaak en is erg waterig! Laura vindt het echt heerlijk! Zeker met warm weer eet ze liever pompoen!
Gisteren komkommer gekocht, wortels, soep (lust ie normaal wel.. vooral die balletjes in tomaten soep) maar niks mocht bate.... heb hem in zun stoel gezet nu net... en bordje met tomaten soep en een droge bruine boterham gegeven... en hij zit droge boterham te eten met heeeeel klein beetje soep nu... hij ziet me niet want computer staat achter hem... heb teletubbies aangezet want dat vind ie te gek... en door afgeleid te zijn, heeft ie niet echt door dat hij toch beetje tomatensoep eet... Over het algemeen voed ik hem niet hoor.... maar als ik hem bijv alleen laat met aardappelen en groenten gaat hij erin graaien en overal uitsmeren waar hij bij kan in zun stoel.. en als laatste bordje ergens door de huiskamer geslingert.. niet dat het me uitmaakt als ie maar zou eten.. maar dat doet hij niet.. dus ga ik niet onnodig hem alleen laten om vervolgens zonder resultaat de boel op te ruimen.. overigens moet ik wel toevoegen dat hij gek is op kaas en vleeswaar en rundersalade dus dat is weer moooi meegenomen beetje salade als avond eten
en zelf laten eten? mijn dochter deed ook gek ineens, continu weigeren. Nu eet ze wel weer normaal en ze eet zelf haar eten op. Ik schep het op een lepel en geef het aan haar en ze eet het zelf op.
mijn oudste eet alleen groene bonen als groente de rest lust ie al een half jaar niet volgens het cb kan het een kwaad ga hem ook niet dwingen gaat vanzelf wel weer groente eten geef hem wel extra vitamines overigens En ons kereltje eet ook zelf maar die voert het dus aan de hond als ie het niet lust
Hier nog één die de afgelopen tijd slechter is gaan eten. volgens mij is het leeftijd en het warme warm. mijn zoontje is doel op ei, dus wij doen in ieder geval één keer in de week een roerbakei met groenten en dan eet hij alles op. Heeft hij in ieder geval één keer in de week zijn groenten op. Maar ik kan er ook helemaal gek van worden. Ik probeer me er niet druk om te maken, maar dat is toch wel erg lastig. Nu hoor ik gelukkig van heel veel mensen om me heen dat zij kinderen hebben of zelf als kind geen groenten aten en het is allemaal goed gekomen. Zelf at ik vroeger ook bijna niets en nu eet ik alles. Succes ermee.
Hoi sjarrel, Zat me net ook nog te bedenken dat mijn zoontje als hij bij het avondeten niet wil eten, wel bijv. rabarber bij zijn yoghurt wil. Ik weet neit of er veel vitaminen in rabarber zitten, maar voor mijn gevoel heeft hij dan nog iets binnen, Misschien is dat ook nog een idee voor juliie. groetjes Victoria
hier nog een grote weigeraar. soms eet ie een paar boontjes of worteltjes maar vaak is het niks. wordt ie boos. smorgens is het brood ook vaak voor niks gesmeerd af en toe een stukje of 3. op het kdv eet meneertje wel 1 tot 2 boterhammen maar thuis pff drama. ik maak me niet zo druk meer ben blij met elk stukkie wat ie eet. maar o wee als er patatjes op tafel komen dan eet ie het wel die lekker bek. ik wacht het rustig af volgende week weer naar het cb dan kaart ik het daar ook aan.