hallo, Ik heb een vraag,ik zit sinds een week thuis door de zwangerschap. Heb nog niks van UWV of baas etc gehoord? ik vroeg me af,hoort dat niet? Niet dat mijn baas stiekem mijn vakantie uren hier aan op maakt,wat ik m wel zie doen nml. Graag hoor ik even van jullie wat de gebruikelijke procedure is hierbij. Bedankt vast!
Beste Lottel, Je geeft aan ziek te zijn door je zwangerschap. Echter heb je nu na een week ziekte nog niets vernomen van UWV of jouw werkgever. Je wilt weten wat de gebruikelijke procedure is in dezen. Ben je ziek door je zwangerschap? Je werkgever kan dan een Ziektewet-uitkering voor je aanvragen bij UWV. Na ontvangst van de aanvraag word je binnen enkele dagen gebeld. Daarnaast ontvang je een ontvangstbevestiging van de aanvraag. Deze brief kun je terugvinden op UWV.nl onder MijnUWV. Bij Mijn documenten vind je vervolgens deze brief. Daarnaast stuurt UWV deze brief ook nog per post. Heb je geen brief ontvangen per post? Ik adviseer je om in te loggen met je DigiD code bij MijnUWV om te controleren of je een ontvangstbevestiging hebt gekregen. Is dit niet het geval? Dan heeft jouw werkgever jou waarschijnlijk niet ziek gemeld bij UWV. Ik verzoek je sowieso contact op te nemen met je werkgever om jouw situatie te bespreken. Actuele informatie over ziek zijn tijdens zwangerschap met een dienstbetrekking vind je hier. Ik wens je veel beterschap en een voorspoedige zwangerschap. Met vriendelijke groet, Martijn UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare