Hoi allemaal. Ik probeer al een tijdje zwanger te raken maar helaas is het tot nog toe niet gelukt. Nu is het algemeen bekend dat stress een echte boosdoener is als je zwanger wilt worden en als je eenmaal zwanger bent. Ik werk als dierenarts en werk dus overdag en ´s nachts, en eens in de 3 weken een weekenddienst, waarbij het vaak zo is dat je een paar nachten per week overslaat en die niet meer inhaalt. Is er iemand die in dezelfde situatie zit? Of ben je zelf vrij snel gestopt met nachtdiensten draaien? ik vraag me namelijk af of ik dit van mijn werkgever kan vragen om geen nachtdiensten meer te doen.... groetjes
He Emma, Ik weet niet of dat mogelijk is bij jou. Misschien iets om aan te kaarten of te ruilen ofzo met iemand.... Wat ik wel heb gehoord dat ze bij de KLM heel ver meegaan om te zorgen dat hun stewardessen zwanger kunnen worden (korte vluchten en 'wipverlof' zoals dat genoemd wordt). Dus het biedt hoop voor alle vrouwen. Misschien wordt het wel in elke CAO opgenomen??? Groetjes
Hallo Emma, Ik vlieg zelf dus als stewardess, helaas niet voor de KLM. Ik ben er van overtuigd dat het missen van nachtrust of het overschrijden van tijdzones van invloed is op je cyclus. Ben hiermee ook naar mijn arts gestapt en die gaat ervan uit dat dat inderdaad zo is, alleen heeft hij er tot op heden nog geen wetenschappelijk bewijs voor kunnen vinden............maar hij zoket vrolijk door!!! Ik ben benieuwd of je al iets wijzer geworden bent en mocht ik wat meer weten, dan zal ik het natuurlijk hier neerzetten. En of je het van werkgever kunt eisen dat je geen nachtdiensten meer draait..........geen idee, dat zou je ook met je arts op moeten nemen denk ik.