brood wil maar niet, 9 maanden

Discussie in 'Voeding' gestart door mamamuts, 22 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamamuts

    mamamuts Niet meer actief

    Mijn zoontje is nu 9 maanden, maar brood eten gaat nog niet.
    Zodra hij een stukje in z'n mond heeft en het door wil slikken, gaat hij kokhalzen met gevolg dat z'n hele maaginhoud eruit komt.
    Nu heb ik al het één en ander geprobeerd, zoals wat grotere stukken geven die hij zelf vast kan houden en af kan happen, piepkleine stukjes, stukje in de wang gestopt, niet al te vers brood, met boter en zonder etc. Maar niets helpt, ;)
    Het rare is dat dit alleen met brood gebeurt, trouwens.... een korstje gaat wel redelijk, als ik geluk heb dan. Het is ook zo dat wanneer hij kokhalst, alles er ook meteen uit komt...echt met golven ook. ;)
    Maar met ander eten gaat het goed. bijv. een rijstewafeltje gaat goed. Het is puur alleen het brood.

    Wie heeft misschien tips? Of moet ik nog gewoon geduld hebben... Want hij heeft dus tot nu toe nog nooit een fatsoenlijk stukje brood binnen gekregen zonder te moeten overgeven. :(
     
  2. adi

    adi Niet meer actief

    Hoe krijgt zijn andere eten? Is dat glad gepureerd of zitten daar stukken bij?
     
  3. mamamuts

    mamamuts Niet meer actief

    De warme maaltijd is best grof, iig met behoorlijke stukken er in. Waarvan ik soms denk, hoe krijg je dat nu wel weg?!
    en wat ik al zei, een rijstewafeltje gaat ook goed en daar komen best (harde) stukjes vanaf die hij zo doorslikt. (hij heeft nog geen tandjes trouwens)
     
  4. Babel44

    Babel44 Niet meer actief

    Eet hij andere tarwe-dingen wel? Misschien is hij erg overgevoelig voor (iets in het) brood??
     
  5. Sensea

    Sensea Niet meer actief

    ik zou nog een maandje wachten. even de druk weghalen. (en wellicht uitsluiten of hij overgevoelig is voor gluten of tarwe. heb je al pap geprobeerd?)
     
  6. Kari37

    Kari37 Fanatiek lid

    19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Wat doe op het brood?
    Geef je het droog? Met wat boter? Of met beleg?
    Droog brood wordt hier ook niet gegeten, maar met boter of met een dun laagje smeerkaas wel.
    Of misschien met iets zoets zoals appelstroop?
     
  7. deepfreeze

    deepfreeze VIP lid

    29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik zou het even laten rusten. Brood is best raar spul. Rijstewafel smelt wel met speeksel, maar brood wordt plakkerig.

    Mijn neefje heeft ook lang geen brood gegeten. Die kreeg dan een papfles 's ochtends en als lunch. En met 10/11 maand ging het wel goed. Geloof dat mijn zusje het max 1 keer per week probeerde, totdat het beter ging.
     
  8. mamamuts

    mamamuts Niet meer actief

    thanx voor de reacties,
    Hij eet idd wel pap, licht volkoren van bambix. 'smorgens een fles en 's middags een bordje. Dit gaat gewoon goed.
    Heb net ff goed opgelet met het geven, maar zodra hij een stuk in z'n mond heeft doet hij er niets mee (zelfs kruimeltjes slikt hij niet door) en als het achter op z'n tong of z'n gehemelte blijft plakken gaat hij kokhalzen.
    Of hij vind het gewoon niet te pruimen. ;) Overgevoeligheid voor iets, had ik nog niet aan gedacht, zal eens kijken... lijkt me sterk trouwens aangezien hij wel pap eet.

    Ik heb ook al boter geprobeerd, maakt geen verschil. Smeerworst ook, zelfde verhaal.
    Een korstje gaat beter dan het binnenste zeg maar. Ik heb dit ook al voorgelegd op het cb, maar toen was hij 8,5 maand, dus geen haast. Zij adviseerde om niet al te vers brood te geven en het anders even te laten rusten. Dat heb ik ook gedaan, maar we zijn nu bijna 4 weken verder en merk geen vooruitgang.

    Ik dacht juist wel om het nu dagelijks aan te bieden, zodat hij het 'leert' eten. Maar misschien moet ik er toch wel weer even mee wachten.
     
  9. Ik zou het 1x per week blijven aanbieden. Jason ging ook pas laat brood eten. Hij stopte het in zijn wang en spuugde het een uur later dan op de grond.. maar na een paar weken ging hij het wel eten en nu is het zijn lievelingseten :)
     
  10. bernadet26

    bernadet26 Fanatiek lid

    28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    ik ben ook al een tijdje aan het proberen, ben met 6 maanden begonnen met broodkorstjes en dat was echt drama, kokhalzen en uiteindelijk echt overgeven.
    ben nu weer begonnen sinds 2 weken ongeveer. het gaat een paar hapjes goed maar daarna duwt ze het met haar tong gewoon weer naar buiten. maaaaar zit ik op de bank een broodje te eten dan wil mevrouw het wel hebben:D
    het liefst eet ze mn hele croissantje op hoor haha en dan eet ze het ook echt op.
    maar blijf het gewoon elke morgen weer aanbieden en dan zal het uiteindelijk wel lukken
     
  11. Babel44

    Babel44 Niet meer actief

    Misschien maakt ander brood geven nog uit? Bijvoorbeeld Allinson, dat is wat "vochtiger" ofzo, heel anders dan ander brood, ik geloof doordat het gestoomd wordt ipv gebakken of zoiets.
     

Deel Deze Pagina