steeds weer in gevecht met mijn dochter...*zucht*

Discussion in 'Baby en dreumes' started by zonnestraal, Aug 1, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Elke avond weer hetzelfde liedje, madam wil niet onder de douche vandaan of uit bad komen. Ze is nat, glibberig, spartelt, overstrekt zich. Mamma probeert haar wanhopig in bedwang te houden, bang dat ze uit mijn handen glipt.

Vervolgens zet ze de hele buurt op z'n kop met haar gegil, alsof ik haar weet niet wat aandoe.. :cry: De buurvrouw vroeg mij laatst wat het toch was elke avond.. :confused: "Tja, ze wil niet uit bad buurvrouw".

Ik heb al vanalles geprobeerd om het gemakkelijker te maken. Droog haar dus nu op de grond af op het aankleedkussen, dan rolt ze me tenminste niet van de commode af!

Ik gooi nu maar plan b in de strijd en dat is samen haar knuffel afdrogen. Want haar knuffel moet alles wat zij ook heeft/ moet. Tja, wat zal ik zeggen? de gevreesde PEUTERPUBERTIJD is begonnen.

Ik ga het in alles merken, ze is ontzettend opstandig en huilt om alles, maar dan ook echt om alles. Als we gaan eten, uit bad komen, als ze iets doet wat niet mag en ik corrigeer haar, als we in de winkel zijn en ze wil vanalles pakken (ken je die reclame? ik gooi me eerdaags ook gillend op de grond... :) )

Och maar ze is ook zo'n schatje. Als ze me 's morgens wakker wekt met haar geklets en ik een dikke kus krijg van zo'n slaperig koppie. Of als ik haar ontzettend blij kan maken met een tripje naar de speeltuin of het zwembad. Soms kijkt ze mij ondeugend aan met haar reebruine ogen en haar wilde bos krullen, dan denk ik: "wat ben je nu weer van plan meisje

Mijn leven is een stuk drukker en verantwoordelijker geworden, maar ook zoveel rijker. Ik ben trots op haar peuterpubertijd, het betekent dat ze zich ontwikkelt tot een zelfstandig meisje! Wat houd ik toch van haar..... :D

2. toet

toet Fanatiek lid

Apr 7, 2006
    1,802
    0
    0
    Niks meer aan toe tevoegen...heeeel herkenbaar!

3. Troeltje

Troeltje VIP lid

Oct 28, 2007
    10,662
    0
    0
    Hahaha, ja ik herken je verhaal uit duizenden! Mijn dochter was/is soms precies zo!
    Ik heb haar altijd maar laten gillen en mijn grenzen heel duidelijk gesteld. Ben soms eens uit de badkamer gelopen terwijl het bad leeg was en zij nog helemaal nat, maar na een minuutje wilde ze toch wel afgesdroogd worden hoor!

En ja nu soms zegt ze dat ze niet kan opruimen of iets dergelijks, als ze het echt blijft vertikken pak ik demonstratief een vuilniszak en dan gaat ze me toch gauw opruimen! Heb het een keer echt in de vuilniszak hoeven doen en sindsdien begrijpt ze wanneer ik het meen...

Maar goed mijn dochter is 3,5 en die van jou is 1.
    Maar wat ik je mee wil geven, blijf je grenzen aangeven daar krijg je een leuk kind mee die straks goed luisterd!

Succes!

4. missym

missym VIP lid

May 14, 2006
    7,750
    12
    38
    Ahhh wat klinkt dit liefdevol!

euh een tip om uit de douche te komen? Misschien haar er een x gewoon heel lang in laten zitten? En dan zeggen of dit om de dag of elke dag even? Vaak begrijpen ze echt heel veel!

5. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    Klink helaas al heel erg bekend. :( en ze is nog lang geen 2.

6. talia

talia Fanatiek lid

Nov 27, 2005
    2,561
    0
    0
    kapster
    belgie
    mijn oudste zoontje is 2 en een half en had net hetzelfde.
    nu trek ik gewoon de stop uit bad en daarna roept hij zelf wel dat hij eruit wil.

en idd oooooh die puterpubertijd het brengt heel wat met zich mee maar ook ik vind het geweldig dat hij zich zo goed ontwikkeld en zo een eigen willetje heeft.
    moet er soms savonds echt om lachen met men man.
    ze willen zo groot zijn en zijn eigenlijk nog zo klein.
    vind het heerlijk hem zo te zien groeien en koppig te doen :) maar vind het ook heerlijk als hij savonds nog even bij me en de zetel komt liggen en dan zegt "mama liggen met mij" dan heb ik toch weer even dat klein kereltje terug.

7. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

Sep 23, 2007
    3,211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Ladies, wees maar blij met de peuterpuberteit. ;)
    Dat bereid je alvast voor op de échte puberteit. Die is meestal nog 25 keer zo vervelend. :confused:
    Maar ach.... ook dát gaat voorbij.
    Ooit.

8. yake

yake Fanatiek lid

Jun 25, 2006
    2,791
    0
    0
    De koudwaterkraan een beetje aanzetten? ;)

9. sonya one love

sonya one love Niet meer actief

erg herkenbaar verhaal. voor het eerst in haar jonge leventje zucht ik als ze op bed ligt :oops:
    pfffffffff wat een energie vreten die donderstralen.
    je hebt het verhaal zo mooi verwoord. en ik herken het helemaal!

10. juut26

juut26 Fanatiek lid

Apr 28, 2007
    4,862
    0
    0
    Roosendaal
    sluit ik me helemaal bij aan! mooi verwoord hoor zonnestraal! wat een liefde kun je toch voelen voor die kleintjes he, ook als je soms best een rolletje behang bij de hand zou willen hebben...

11. jekkia

jekkia Fanatiek lid

:D Hier is nog een dametje wat nu de pubertijd in komt, af en toe is het een echte dramaqueen maar ze kan ook zo lief zijn als ze een knuffel en een kusje geeft

12. talia

talia Fanatiek lid

Nov 27, 2005
    2,561
    0
    0
    kapster
    belgie
    sadist :) grapje hoor

13. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

:) :) Gisteravond heeft ze haar knuffelkonijn "verzopen". Ik had jullie toch vertelt dat ik Plan B in de strijd ging gooien om haar rustig uit bad te halen? Samen haar konijn afdrogen, omdat konijn alles hetzelfde moet als haar?

Ze heeft haar konijn koppie onder gedaan en was dus hartstikke nat geworden. Verdriet dat ze had! :confused: Ik vrees dat ze nu een trauma heeft op gelopen om in bad te gaan... :)

Denk dat ik me maar eens ga buigen over Plan C......

14. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

we kijken ernu al naar uit.......

ze heeft nu al een ontzettend eigen willetje.. en dan is ze ngo maar een baby :)

15. stamboom

stamboom Bekend lid

Nov 17, 2006
    657
    2
    18
    ziekenverzorgster
    spijkenisse
    Zo herkenbaar.... Soms is hier alles ook strijd en word ik er wel eens moedeloos van. Maar dan ineens zie je die lieve glimlach en is alles weer goed.

16. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,246
    4,480
    113
    Dat verzuip probleem hadden wij afgelopen week ook.

Kylian besloot dat Toto (zijn knuffelhondje) ook best buiten in het badje kon :rolleyes:

Gelukkig vond hij het prima dat het beestje buiten bleef om te drogen (het is niet zijn slaapknuffel) en de volgende morgen hebben we alle knuffels

in de was (en droger) gedaan. :)

Ook hier perioden dat hij niet uit bad wil komen (erin is nog nooit een probleem geweest zolang er nog maar geen water in het bad zit).

Ik trek gewoon de stop eruit en begin wat te rommelen (was uit de droger opvouwen ofzo) het duurt soms een paar minuten maar uiteindelijk komt hij er toch wel uit hoor.

Een bad is nu eenmaal ontzettend saai als je geen water en speelgoed meer hebt ;)

Ook doe ik hem om de dag in bad, dan heb je in ieder geval niet elke dag de strijd.

Groetjes Anita

17. evelien69

evelien69 VIP lid

Sep 16, 2007
    5,531
    3
    38
    verzorgende
    Misschien kun je proberen om haar ipv 's avonds eens s'ochtends te douchen of in bad te doen, een ander tijdstip, misschien doet ze het dan niet, want dan heeft ze zin in een ontbijtje of spelen. Dan ben je het strijdelement ook kwijt!

Share This Page