meestal slaapt mijn kleine man wel goed en als hij wakker word is het wel bijna tijd voor een voeding, fles, fruit of groente. maar soms zoals vandaag heeft hij het niet zo in het hoofd om te slapen hij is niet echt huilerig ofzo, maar wil gewoon niet zoveel slapen. Hij heeft nu vanmiddag van 12.45 tot 13.50 op bed gelegen, sliep niet meteen en was ook al eerder wakker. wat doen jullie met het eten wanneer de kleine zo snel alweer wakker is. Ik zit nu echt even in dubio en weet niet zo goed wat ik moet met de voedingen. Ik wil eigenlijk niet teveel afwijken van de tijden. Ik zat te denken, om 3 uur maar fles geven (normaal half 4) en nu mss wat diksap (nog nooit gehad) zodat hij het wel red en dan maar op bed wanneer hij moe is (4 uur half 5 ofzo) en dan maar hopen dat het vanavond wel goed gaat en dat hij het wat volhoud. Ben benieuwd hoe andere mamma,s dit doen/ deden
Bij ons was het eten niet gekoppeld aan slapen. Ze at altijd op vaste tijde. Het kwam weleens voor dat ze lang wakker was en daardoor 4 uur tussen de flessen moeilijk kon halen, dan deed ik het hooguit een half uurtje eerder. Ik heb idd ooit het advies gekregen om diksap te geven (mijn dochter was 3,5 maand ), maar nooit wat mee gedaan (ze is 14 maanden en heeft nog nooit diksao of roosvice gehad, dus....)
Hoe oud is je zoontje? Mijn dochter heeft niet echt vaste tijden, wij gaan er losjes mee om en kijken naar haar wanneer ze honger heeft en wanneer ze moe is. De wijkverpleegkundige legde ons uit dat ritme en regelmaat niet per se is dat je je strak aan een tijdschema moet houden, maar het zit hem meer in de volgorde waarop je de dingen doet (dus slapen - eten - spelen - slapen bijvoorbeeld). Hier kunnen wij ons goed in vinden..
Zo deed ik het ook altijd, maar mijn zoontje is nu een half jaar en ik wil overgaan op de opvolg melk en hij krijgt ook al fruit en groente. Hij krijgt ook redelijk veel, 3 x 230 en 1 x 200 ik ga nu 4 x 200 geven en dan via water, thee en diksap extra vocht. Dus en slapen, eten, spelen, slapen zit er hier niet meer in, daarvoor slaapt hij soms veel te kort. Hij heeft vandaag echt amper geslapen.
Ja dat doe ik ook heel veel, maar ik wil niet altijd wandelen. nu ligt hij ook op bed te krijsen, hij wil gewoon niet slapen. hij heeft om 15.00 de fles gehad en moet nu toch echt even slapen, hij heeft nog bijna helemaal geen rust gehad. Snap niet wat er met hem aan de hand is vandaag, hij was ook al vroeg wakker vanochtend. Vervelend zo, want ik kom dan nergens aan toe
koop een draagdoek dan kun je toch wat dingen doen en anders laat de boel de boel en ga lekker knuffelen met je kindje over een tijdje is alles heel anders en slapen ze veel gemakkelijker en gaat het met de voedingstijden ook veel gemakkelijker
Rond 6 maanden zaten we welaan een vast schema qua voeding, slapen doet ze als ze moe is. Ene dag 3 korte slaapjes, vandaag een lange. Tsja, soms valt ze 's avonds dan ook om van de slaap, krijgt ze de laatste fles een half uur eerder en hup d'r bed in. Niet slapen is trouwens soms samen spelen en ik leg haar ook gewoon in de box of op het speelkleed, meestal vermaakt ze zichzelf ook wel een tijdje.