Had het net met een vriendin van me over. Haar zoontje van 18 mNaanden drinkt alleen uit een rietjesbeker en niet uit een gewone beker. Net als onze dochter overigens.. Van het CB mag ze nu alleen maar drinken geven uit een gewone beker of uit een tuitbeker want drinken uit een rietjes beker zou niet goed zijn voor het aanleren van de normale drinkbeweging (gieten dus)?? Ik snap de logica op zich wel maar wat vinden jullie??
het is én én in deze situatie. op zich hebben ze gelijk dat de drinkbeweging uiteraard belangrijk is. maar dat wil niet zeggen dat een rietjes beker meteen slecht is. uit een rietje drinken is weer goed voor de mondspieren en de spraak later ( kinderen met spraak problemen moeten uit een rietje drinken bijv als oefening) als je dus gewoon wat oefend met die gewone beker, dan kan je later heus best weleens een keer drinken geven uit de rietjes beker als ze dat leuk vinden. daar is niks mis mee.
mijn zoontje dronk echt heel lang uit een rietjesbeker. tuitbeker en gewone beker wilde hij niet. en nu drinkt hij met gemak zonder te knoeien uit een gewone beker. en onderweg in de auto oid krijg hij een pakje drinken. dus ik denk niet dat het slecht is.
Haar zoontje en mijn dochter drinken dus alleen maar uit rietjesbeker.. Ben druk aan het oefenen en hier gaat het redelijk goed (soms weigert ze ook pertinent)...
Bij mijn weten is een rietjesbeker beter dan een tuitbeker, voor de mondspieren... Hier drinkt ze ook voornamelijk uit een rietjesbeker, we oefenen elke avond met een beker water en dat gaat redelijk maar ik heb eerlijk gezegd gewoon niet zoveel zin in de hele dag geknoei, haha. Zolang dat nog niet gecontroleerd gaat krijgt ze overdag gewoon een rietjesbeker. Ik vind het wel prima. Ik zie zat kinderen van haar leeftijd (of veel ouder) die nog aan een fles lurken, dus die rietjesbeker vind ik zo erg niet
Zag gisteren een kindje van drie met een fles zelfs! Ik laat me zeker niet op stang jagen maar mijn vriendin wel dus...
Mijn meissie heeft tot ongeveer 2 a 3 maanden voor haar 2e verjaardag alleen maar uit een rietjesbeker gedronken.Nu is ze helemaal over op een gewone beker dus komt vanzelf wel hoor..Van t cb mogen ze hier met 9 maanden al niet meer uit fles oid....
Af en toe uit een rietjesbeker kan geen kwaad hoor, maar ik denk dat met een leeftijd van 18 maanden het langzaamaan wel tijd wordt om met een gewone beker te oefenen. Maar toen mijn zoontje de leeftijd had van jouw dochter, dronk hij ook nog uit een tuitbeker/rietjesbeker. Zo rond de 14 maanden zijn we begonnen met de gewone beker en inmiddels drinkt hij daar zelf uit en houd hem dan ook zelf vast. Voordeel daarvan is dat het ook allemaal veel makkelijker is met schoonmaken
En wat willen ze doen als je nog wel de fles geeft met 9 maanden? Je opsluiten? Beetje onzin reactie van het CB.
Sommige mensen moeten eens even niet vergeten dat het CB slechts een adviesbureau is, en dat papa en mama helemaal zelf mogen beslissen wat ze met hun kindje doen! Het is dus ook niet dat iets niet mag van het CB, maar dat ze het afraden...... En soms vind ik het echt onzin, wat daar afgeraden wordt. Ik ga met mijn voorgangsters mee. Een rietjesbeker is in mijn ogen beter dan een tuitbeker juist. Hier gebruiken we ook altijd een rietjesbeker, en ik zo nu en dan een open beker. En ze snapt heeeel goed dat die dan omhoog moet om te drinken, hoor!
Ik heb hier een rietjesbeker, een tuitbeker (met harde en zachte tuit) en zo'n gewone drinkbeker om te leren drinken van difrax. Maar mijn zoontje snapt alleen de fles haha Hij probeert het wel bij allemaal, maar het lukt hem gewoon niet. Het beste gaat de normale beker van difrax, maar een rietjesbeker of tuitbeker snapt hij echt niet. Komt vast wel
Nog nooit iemand van 18 jaar ontmoet die alleen nog uit tuitbekers, rietjesbekers of flessen kan drinken. Zal dus best los lopen (hier ook rietjesbeker)
wanneer mag je beginnen met een rietjesbeker? ik probeer nu al de tuit vanaf 4 maanden maar hij snap het de ene keer wel en de andere keer niet(ik ben vroeg dat weet ik) de oefen beker heb ik ookal in huis en geef af en toe daar een slokje uit en dat gaat opzich wel.
Ooit een volwassene gezien die nog uit een rietjes beker moet drinken!! Komt allemaal goed.. de een is gewoon sneller als de ander oeps zie nu pas dat iemand een vergelijkbare reactie gegeven heeft
Eens, eens, eens, helemaal mee eens!!! Ouders mogen gelukkig helemaal zelf weten wat ze met de adviezen van het CB doen. En soms vind ik iets een aardige tip en soms vind ik het volkomen nonsens. En wij als ouders beslissen! Ook hier wordt een rietjesbeker gebruikt en over een tijdje zullen we wel gaan oefenen met een gewone beker.
Gewoon drinken is zeker beter. Veel oefenen is handig! Maar als het niet werkt... dan is een rietjesbeker nog het beste alternatief. Daarbij: het cb zou mij niet moeten zeggen dat mijn kind persé uit een open beker MOET drinken. Dat bepaal je als ouders nog altijd zelf! Maar goed advies geven kan natuurlijk geen kwaad. @Sammie: wij zijn met 6 maanden begonnen met een rietjesbeker. Ging in één keer goed! Ook een harde en zachte tuit snapt hij..! Maar een open beker is nog veel knoeien. Moet zeggen dat ik het ook (te) weinig oefen, maar ach: dat komt allemaal wel! Zoals eerder gezegd is: ooit een volwassene gezien die niet uit een gewone beker kan drinken..?
Haha! Dat vind ik ook altijd zo lachen..! Echt waar, wat een oznin! Het zijn potverdorie nog baby's!! Flesvoeding is hier uit een fles! Andere dingen uit een tuitbeker, rietjesbeker of open beker. En die fles blijft ook zolang ik denk dat hij het prettig vind!