vanaf wanneer kun je merken dat je zwanger bent?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door tinkertje, 19 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Bij mijn eerste weet ik het niet, ik wist namelijk ook niet wanneer nod was, ik was pas net gestopt met pil en dacht dat ik aan het ontpillen was.

Maar bij mijn tweede kreeg ik kwaaltjes: moe, huilerig/erg emotioneel, misselijk, opgeblazen rommelende buik, obstipatie en slapeloosheid. Ik dacht zo rond NOD, maar test is negatief gebleven tot 10 dagen na NOD, en ben ook later bij termijnecho teruggezet (laat ei/late innestelling). Terugkijkend voelde ik me al anders een week na eisprong.

Bij mijn derde voelde ik 10-11 dagen na eisprong (vastgesteld met temperaturen) menstruatiekrampen, stekende pijnen in lies bij bewegingen (bandenpijn) en erg moe. Snel daarna ook al flink opgeblazen en slapeloosheid. En mijn normale PMS klachten bleven uit.

2. llilsab

llilsab Lid

5 mei 2014
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik wist dat ik zwanger was me gevoel zei het en toen was ik nog geen 2 weken zwanger de 1 merkt het pas bij lichamelijke klachten en de ander vertrouwt zijn gevoel iets in me zei dat ik een test moest doen ik gebruikte de pil maar tog zwanger

3. Daenerys

Daenerys Fanatiek lid

21 jun 2013
    1.399
    15
    38
    4 dagen voor nod zei een stemmetje in mijn hoofd tegen me dat ik maar eens een test moest doen.
    Was voor de zoveelste x al misselijk maar had er zelf geen moment aan gedacht wel eens zwanger te kunnen zijn totdat dat ene stemmetje in me zei dat ik maar eens test moest doen, was ineens een ingeving.
    Hoor dat meerdere vrouwen dit gehad hebben en het is echt waar.

4. tdw

tdw Niet meer actief

Ik wist het anderhalve week voor mijn NOD al door de pijn in mijn borsten, dat heb ik elke keer gehad tot nu toe. Had ook alle keren 6 dagen voor NOD een positieve test. Dat ik het door de gevoelige borsten al wist en elke keer tegen beter weten in veel te vroeg gestest en alle keren super positief...

5. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Gevoelsmatig wist ik een week na de eisprong dat het raak was. Geen symptomen oid maar gewoon intuïtie ofzo. Na het testen op NOD begonnen ook symptomen te komen zoals grotere gespannen en pijnlijke borsten, last van mijn darmen, steken in mijn liezen, af en toe misselijk van etensluchtjes. En vanaf een week of 7 geen symptomen meer gehad en een superfijne zwangerschap.

6. mmoniquee

mmoniquee Actief lid

19 dec 2014
    445
    44
    28
    Ik zit in de eerste ronde na de pil. Netjes ontrekkingsbloeding gehad op 28nov. 30nov stop pil. Bloeding kwam iets te vroeg.
    13/14 dec vruchtbaarslijm gehad een beetje en ovulatietesten gebruikt. De 14e streepje al iets duidelijker en maandag En dinsdag beide positieve testen. 14/15/16 dec geklust.
    Sinds vorige week heb ik
    -veel dingen stinken die eerst lekker waren
    -een wat donkere rand om tepelhof
    -meer bultjes op tepel
    -ene tepel wat donkerder
    -borsten lijken wat groter maar doen geen pijn.
    -wel wat gevoelige tepels sinds ei
    -tijdens klussem erg gevoelige baarmoeder
    -zo nu en dan pijn onderin buik
    Kan het zijn dat ik zwanger ben. Vanochtend kruidvat test negatief. Maar erg vroeg. Vrijdag/zaterdag testen kan dat?

7. Floortje90

Floortje90 Actief lid

25 sep 2014
    312
    0
    0
    Ouderenzorg
    Uithoorn
    Voor NOD iets voelen kan zeker wel, ik linkte het alleen niet aan een zwangerschap omdat het voor mij ronde 1 is.
    Achteraf was het zeker duidelijk, had 1,5 week voor NOD al menstruatiekrampjes,wat later aders over borsten en gevoeliger, sneller trek en rommelige darmen.
    Ik teste op 9 dpo al positief;)

8. pmk

pmk Fanatiek lid

17 okt 2014
    1.024
    0
    36
    Ai dit is heel verschillend van persoon tot persoon. Ik had 4/5 dpo al last van krampjes de hele dag door. Voor NOD kreeg ik ook gevoelige borsten, alleen had ik dit ook als ik ongesteld moest worden. Opgeblazen gevoel en idd zoals hiervoor al gezegd werd rommelende darmen. Ik testte ook op 9dpo al positief.

9. Missladybug

Missladybug Niet meer actief

Ik ben twee keer zwanger geweest. 1 keer is het mis gegaan.
    Bij beide zwangerschappen voelde ik op 8dpo kramp in mijn buik. Echt te vergelijken met flinke menstruatiekramp. Normaal krijg ik die pijn altijd de ongi flink is losgebroken.
    Dus de tweede keer was dat voor mij reden om een test te doen. En voila

10. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Ik merkte pas echt wat rond de 5 weken. Toen kreeg ik onwijs gevoelige borsten en later misselijk..

Daarvoor heb ik weinig gemerkt. Op 15 dpo wat bloedverlies, maar daardoor dacht ik juist dat ik ongi werd.

11. mila85

mila85 Lid

13 feb 2014
    95
    14
    8
    NULL
    NULL
    Ik was erg moe! Ik kreeg een paar dagen voor nod menstruatie achtige krampen..die heb ik nooit dus toen dacht ik van zou t? Op nod knal positief..zere borsten kwamen pas later en verder amper symptomen nog steeds niet! Heerlijk

12. elsinga1981

27 dec 2014
    44
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet niet precies wanneer mn eisprong moet zijn geweest. Ik dacht een vroege test te doen rond dag 10, en die was negatief. Rond nod of wellicht 1 à 2 dagen later bleek ik hartstikke zwanger. Grappige is ook dat ik vanaf de dag dat ik testte meteen symptomen had. Wellicht toch deels psychisch dan bij mij... Nee hoor, achteraf gezien zie ik dat ik voor ik testte al een paar dagen slecht sliep, maar dat associeerde ik niet meteen met een zwangerschap.

13. Diazz

Diazz VIP lid

28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    Ik had 4 dagen voor mijn positieve test veel witte afscheiding en pijnlijke steken achter mijn schaambot. Heel apart gevoel. Verder nogal opgefokt, maar of dat nu al door de hormonen komt? :D

Deel Deze Pagina