lieve andere mama's hummel hier eet absoluut niet graag brood..wel pap en groente en fruit en zn liga ontbijtkoek...maar brood..hij heeft het toen hij 11 mnden was een paar weken lekker gegeten en toen ineens...neej geen brood meer... wij geven hem geen zoete dingen of vervanging voor brood ofzo..zelfs als hij honger heeft geven wij hem juist brood..1 a 2 hapjes en thats it.. hoe kan ik dit nu het beste aanleren want hij is 14 maanden en volgen smij moet hij nu echt wel flink brood eten... tips zijn welkom
Lees ff mee, want hier hetzelfde probleem... Heeft hier trouwens wel veel te maken ook met de doorkomende kiezen, want dan wil ze echt niet meer. Maar als ze over de dag bij elkaar 1/8 boterham eet, is het veel Bij de gastouder, als ze samen met andere kinderen eet, eet ze haar boterham trouwens wel veel beter. Dan doet ze dus na wat andere kids doen. Zonder brood-etende kids eet ze haar broodje daar ook niet... Ze vindt het hier niet vies, sabbelt er lekker op maar dan gaat het na verloop van tijd dus weer naar buiten
ja idd hij sabbelt erop en kauwt wat..wilt het dan doorslikken en zit dan te kokken..want tsjah..je moet dr wep op kauwen zeg maar dan issie zo gepikeerd dat ie niet wilt..met beleg of ik helemaal niet te proberen..smeerkaas was favoriet..maar nu hij erachter is dat het plakt..plat ie het aan zn hand en zwaait er net zo lang mee totdat het door de kamer vlieg (heel komisch hahaha!!) want wat geef jij als vervanging..ik pap..en hij krijgt nog steeds 2 flessen op een dag
ik zou eens proberen om het brood te roosteren en dan wat kaas erop doen... dat werkt hier altijd wel als ze geen gewoon broodje wil eten...
Thirza krijgt nu 1 keer pap en 1 keer brood. 's Ochtend een bordje pap, tussen de middag toch gewoon een broodje. Het volgende eet-moment zit daar dan gewoon dicht op, omdat ze van een paar stukjes brood natuurlijk never-nooit vol raakt... Maar zit er om die reden wel over te denken om maar gewoon weer 2 keer pap aan te gaan bieden, 't is gewoon geen broodkind, denk ik soms wel eens. En aangezien het me nu een extra keer borstvoeding oplevert... Ben hier nu de pap van borstvoeding aan het mengen met rijstemelk, zodat we met een tijdje gewoon pap van rijstemelk kunnen geven, (Thirza heeft koemelkallergie). Want valt niet tegenaan te kolven anders Thirza drinkt nog 4-5 voedingen overdag, maar dat heeft ook wel alles te maken met het feit dat we bij 9 maanden door de dietist nog eens zijn teruggezet op volledige borstvoeding... En aangezien ze de laatste 2 maanden steeds niet lekker was en last had van kiezen, zijn we dus pas sinds een weekje bezig met omgooien van alles...
Ja, of dus idd geen broodkids... Ik heb zelf tot mijn tweede alleen maar pap gegeten, (en als warme hap bruine bonen, hahaha). En toen ging ik dus ineens van alles wel eten. Dus soms denk ik ook: Laat ook maar, komt vanzelf een keer. Maarja, ik wil de borstvoeding toch eindelijk wel een keertje af gaan bouwen, (ik snak naar weer eens een glas wijn of een lekkere mars ofzo, een boterham met kaas of een toastje met brie, dat soort dingen...). Dus ja... Geroosterd brood maakt hier geen donder uit, helaas Wat nog enigszins helpt, is als ze van mijn bord en mijn brood mee mag eten. Maarja, da's weer niet helemaal pedagogisch verantwoord
Moet brood persé? Ik ben brood gaan geven omdat dochterlief de pap niet meer lekker vond vanaf dat ze 8 maanden is als ontbijt en lunch en nu heeft ze een keer 2 weken geen brood willen eten en toen wel inene pap en nu weer gewoon lekker haar brood. Maar pap staat toch gelijk aan brood? Er zijn ook volwassenen die nog steeds graag een bordje pap hebben toch? Maar ik weet niet of het echt nodig is dus vandaar mijn vraag, moet brood? Anders gewoon niet druk maken toch en lekker de kindjes die geen broodeters zijn hun bordje pap geven. Want Sandhya, bij jouw verhaal denk ik niet dat dit een fase is hoor, dan is het wel een heeeeeeele lange fase hihi
qua fles/borstvoeding, als hummel ziek is dan gaat de fles er ook vaker in hoor! wat ik kan lezen maak jij je ook wel druk erom en ik denk idd ook wel eens..t is geen broodkind..laat maar want zelfs op de opvang als de andere kinderen brood eten eet hij wat hapjes en thats it..we eten zelfs samen met hem aan tafel ook dat helpt niet. kan mij helemala voorstellen dat je van de bv af wilt maar i have to say, super knap dat je het volhoudt hoor!!!
haha ja die fase is idd heeel lang ahah, want bijv zn liga gaat er wel in en rijstewafels en ontbijtkoek..tot het gata plakken haha!! ja soms denk ik..wat maak ik mij druk..maar dan zegt die moeder weer jaa alleen maar brood..en oh ja nog pap? ow voor het slapen nog een fles? dan denk ik weleesn HHHGGR
Roy at tot 2 weken terug echt 2 boterhammen met gemak op, met korstjes en al. En dan wilde hij nog vaak een stukje ontbijtkoek. Nu eet hij met moeite een halve boterham op en dan heeft de hond nog meer gehad als Roy... Maar ja hij wil ook niks anders eten, dus ik weet niet of het nou echt om het brood gaat. Roy krijgt 's ochtends pap en dat gaat prima. Die gaat helemaal op.
Mijn zoon eet ook niet veel brood. Met fases eet hij veel brood maar meestal 1 a 2 stukjes en dan heeft die er genoeg van. Hij krijgt van ter vervanging een bord bambix tussen de middag. Ik maak er niet zo'n probleem van, ik ben nl ook geen brood eter en heb heel lang Bambix en brinta gehad. Ik zet het brood voor mijn zoon altijd op de salontafel in stukjes en tijdens het spelen pakt hij dan weer eens een stukje of ik geef hem een stukje brood in de mond dan eet hij het wel op... gaat wat langzamer maar het werkt wel. Als er kiesjes aankomen dan eet mijn zoon eigenlijk geen brood, dan doet het kauwen zeer denk ik. Mijn zoon eet wel heel goed zijn warm eten altijd.
OK, dan skip ik bij deze het brood gewoon helemaal Klaar ermee Nou scheelt wel dat we nu dus de pap van half BV-half rijstemelk aan het geven zijn en dat dat goed gaat, (bij de gastouder krijgt ze nu ook haar flesse half-half en dat gaat dus ook goed). Tijdje terug was ik pap gaan maken van rijstemelk helemaal en dat bliefde ze dus niet, dus vandaar dat ik toch weer op brood zat, omdat ik van de BV af wil. Maar goed, dan ga ik het hier gewoon zo doen, steeds meer rijstemelk erbij En dan zal te toch heus wel ooit een keer brood gaan eten, maar dat merken we dan vanzelf wel een keer Ach, en ze krijgt natuurlijk 2 keer per week bij de gastouder een broodje, dus verleren zal ze het niet
Nee hoor komt wel goed haha, ik eet inmiddels ook brood hoor na heel lang op bambix en brinta te hebben geleefd Wat ik wel doe bij mijn zoon als hij ook geen bambix wel eten dan gooi ik er wat fruit doorheen en dan eet hij het bordje zomaar leeg! dan komt er meer smaak aan de bambix en dan vind hij het lekkerder.
k leg mj er ook maar bij neer..MAAr mocht hij toch een keer brood gaan eten ga ik dan natuuurlijk groots melden op zp
Nathan is gek op brood dus ik herken jullie probleem niet, maar ik heb misschien wel een tip: zou het beter gaan als je er soep bij geeft en dan het brood een klein beetje in de soep doopt? Gewoon brood met beleg vindt hij lekker, maar brood in de soep daar smult hij echt van! En het wordt natuurlijk lekker zacht dus dat slikt wat makkelijker.
Precies joh, dan gewoon geen brood toch!? Hier ook een niet-brood eter. tIs er nooit van harte in gegaan. Ze krijgt voor ontbijt een bordje havermout, en dat lepelt ze dan vrolijk naar binnen, en natuurlijk ook wat ernaast voor de fun, en minstens 2 eetlepels moeten door de lucht, dan is ze "kwaaaaaaaaa" (klaar). Ze roept al YEAH! als ze haar bordje havermout nog maar ziet staan. Heb ik r bij brood nooit horen doen Lunch en avondeten is beide warm. Dat eet ze prima. Hoewel, de afgelopen 2 weken eet ze voor een muis, maar dat schuif ik af op een ... jawel... f a s e
Onze meid is wel wat jonger dan jullie kindjes, maar hier dus ook geen broodeter. 's Ochtends krijgt ze granenpap, dat vindt ze heerlijk. Ze kan leven op pap denk ik.. . We hebben een paar weken ook tussen de middag pap gegeven, en toen weer met brood begonnen. Ging een week of anderhalf goed (dwz 1/2-1 boterham per maaltijd), maar nu is het weer niks. Dus maar weer pap geven denk ik. Ow ja, als onze meid niks eet tijdens de lunch, houdt ze het met gemak vol tot het avondeten! Maar ja, ze is eigenlijk te licht, dus dat vind ik ook weer zo onverantwoord. En op het kdv bieden ze haar ook altijd brood aan, maar ook daar wil ze het niet. Het gaat trouwens wel beter als we het met een vorkje geven, dan dat ze het zelf moet doen. Want ja, dan worden haar handjes vies, stel je voor!
Hmm.. hier zeg je iets. Warm eten gaat meestal wel redelijk en pap dus ook. Maar fruit en brood hoeft ze dus niet. En dat is dus niet warm. Maar ja, diksap/water drinkt ze dan weer wel en das ook niet warm..
Even een vraagje tussen door hoor. Geven jullie altijd bambixpap wat bij de baby afdeling staat of ook gewoon andere pap? Ik las namelijk havermout, wat is dat? Ik ben niet opgegroeid met pap dus weet echt de verschillen ook niet maar als mijn dochter weer een fase heeft van geen brood hoeven krijgt ze lekker pap en wissel het af met gewoon naturel, fruit of ontbijtkoek er doorheen maar als er andere lekkere papjes zijn en met een andere smaak en wat net zo goed is of zelfs beter dan bambix dan roept u maar hoor. Want in bambix zit toch ook veel suiker? Dus is er suikerloze pap?