vanaf wanneer kunne ze iets zien op de echo

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door patricia1985, 2 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. patricia1985

2 mrt 2007
    16
    0
    0
    hoi
    ik heb een vraag ben nu bijna 2weken overtijd
    maar testen zijn negatief en heb vanmorgen een echo gehad maar was niks te zien kan het zijn dat het nog te vroeg was?
    ik weet het even niet meer

groetjes patricia

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Patricia,

vanaf 5 weken (dus 1 week overtijd) kun je een zwangerschaspring zien en vanaf 6 weken een klein vruchtje, eenkloppend hartje. Dus of het is toch niet goed gegaan, of je bent korter zwanger dan je dacht.

Mirjam

3. patricia1985

2 mrt 2007
    16
    0
    0
    hoe bedoelt u niet goed gegaan maar hoe kan het dan dat ik niet ongesteld word?

4. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Patricia,

als er niets te zien is kan dat twee dingen betekenen; hebben ze helemaal niets gezien en ook geen holte in je baarmoeder dus of hebben ze een holte gezien en geen vruchtje? Dat is niet helemaal duidelijk.
    Wanneer ze helemaal niets hebben gezien, is deze cyclus waarschijnlijk gewoon een andere als normaal. En misschien ben je door de spanning nog niet ongesteld geworden. Dat gebeurt ook wel eens.
    Als er al wel een holte te zien was in je baarmoeder, maar geen vruchtje (en dit bedoelt Miriam) dan is er waarschijnlijk een zwangerschap in een heel vroeg stadium misgegaan en heb je niet eens positief kunnen testen. Of je was nog niet dusdanig ver dat je al positief kon testen en dat er nog wel een gezonde zwangerschap zit, maar dat die nog te klein is om met de echo te zien.
    Maar de kans is wel het grootst op dit moment dat je niet zwanger bent, maar dat je lichaam even van slag is om welke reden dan ook.
    Wacht het af en trek aan de bel als je over een week nog niet ongesteld bent geworden.
    Succes

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina