Zwanger of toch niet?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Marinda, Mar 4, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Marinda

Marinda Nieuw lid

Mar 4, 2007
    1
    0
    0
    ZH
    Ik ben nu zo'n anderhalf jaar gestopt met de pil en menstrueer wat minder regelmatig dan toen ik de pil nog slikte. Meestel komt mijn menstruatie ongeveer om de 6 weken.

Ik vraag me af of er iemand is die ervaring heeft met menstruatie tijdens de zwangerschap. Ik ben twee weken geleden voor het laatst ongesteld geweest. Het was nu precies met 1 week weer over terwijl het normaal langer duurt en het kwam ook op de 1e dag direct goed door terwijl dit normaal ook langer duurt.

Ik ben de laatste tijd sneller moe en ben af en toe misselijk. Ook wordt mijn buik steeds dikker terwijl ik juist al een aantal weken extra let op wat ik eet. Zou het kunnen zijn dat ik zwanger ben?

Je hoort vaak dat je ook last hebt van pijnlijke borsten, maar daar merk ik niets van. Alleen altijd een paar dagen voordat ik ongesteld wordt.

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Marinda,

zolang je ongesteld wordt, kun je ervan uitgaan dat je niet zwanger bent.
    De ene cyclus is de andere niet, ook al heb je al een tijdje bijvoorbeeld een voor jou regelmatige cyclus, dan nog kun je ineens een ander cyclus ervaren. Tijdens de cyclus kun je door hormoonschommelingen ook klachten krijgen die bij een zwangerschap ook kunnen voorkomen, maar dat is dus heel normaal. Vooral zo'n opgezet gevoel is typerend voor je hormonen. Je kunt wel eens bijhouden wanneer je in je cyclus zo'n gevoel hebt. Vaak is dat namelijk op eenzelfde moment.

Groetjes Brigitte

Share This Page