Laats las ik als je band gevoel boven aan je buik heb,gelijk aan de bel moet trekken,maar waarom eigenlijk? Groetjes,
Met een bandgevoel bedoelen ze een gevoel bovenin je buik alsof er een riem strak wordt aangetrokken. Dit heeft te maken met je lever en met zwangerschapsvergiftiging. Als je zwangerschapsvergiftiging hebt dan kan dat ook je lever aan tasten en dan voel je dat bandgevoel, of bovenbuikspijn. Veder heb je dan ook een te hoge bloeddruk, tintelende vingers, sterretjes voor je ogen zien. Als je iets niet vertrouwd, vraag het dan aan je verloskundige.
Het was voor mij overigens moeilijk om dit het "bandgevoel" te noemen. Ik dacht dat ik last had van mijn longen of de spieren die daar om heen zaten. Of mijn bh.. maar het kwam bij mij niet op alsof dit nou "het" bandgevoel was. En bleek dus wel zo te zijn. Dit bandgevoel is een van de kenmerken van HELLP, en waarom het zo belangrijk is om het te melden, HELLP kan ook zonder pre-enclampsie optreden (dus zonder hoge bloeddruk etc). En HELLP is geen pretje. Groetjes Daphne