Hoi meiden, Vanaf wanneer kwam er bij jullie pasgeborene een klein beetje een ritme in? Ik merk er hier nog niet zoveel van hoor, maar ze is ook nog erg klein
Hier hebben we nog steeds geen heel duidelijk dagritme. De dag begint elke keer om een andere tijd en de tijd tussen de voedingen verschilt ook vaak, net als de slaaptijden. Soms zijn een paar dagen die hetzelfde verlopen, maar dat wordt al weer snel omgegooid. We hebben wel al (ik denk) een maand dat we de avond op hetzelfde tijdstip afsluiten. 18.00 tot 18.45/19.00 slapen, badje, 19.30 drinken en naar bed. Nu met de bijvoeding probeer ik een beetje een ritme te krijgen. Rond half 10 fruit en rond 17.00/17.30 groenten. Alleen nog even bedenken hoe we dat op de 2 werkdagen gaan doen. Dan ben ik soms later thuis.
Meestal hebben we een dag of 4 een ritme en daarna verandert het weer. Iedere keer denk ik, nu staat het ritme vast, maar dan verandert het weer. Wel heeft ze vanaf een week of 5 de laatse 2 voedingen rond dezelfde tijd (17,30 en 22,30 uur).
Eh, waarschijnlijk een antwoord dat je niet hoopte te krijgen, maar met een maand of 8-9 leek er hier een beetje een vast ritme in de dag te komen. Vanaf toen werd ze rond dezelfde tijden moe elke dag en kwam ze zelf rond diezelfde tijden etc.
Echt vaste tijden niet en nog gaat niet elke dag precies hetzelfde. Meestal is ze rond half 8 wakker en gaat ze er om 10u weer in en dan slaapt ze tot half 12, soms 12u. 's Middags slaapt ze momenteel wat minder, als ze einde van de middag nog even slaapt, gaat ze er tegen 8u. Als ze niet wil slapen, ligt ze er tegen 7u in. Vanaf 7 maanden werd het hier wel meer voorspelbaar. Tot die tijd dronk ze vaak ook nog om de 3 uur. Hier hadden we soms een paar dagen een ritme en dan gooide ze het weer om. Na een paar maanden was ze wel steeds 1,5u wakker en ging ze dan weer op bed. Rond 8 maand werd dat denk ik 2u. Laatste maand houdt ze het s middags lang vol, maar s morgens is ze wel weer snel moe.
Hier is ook iedere dag anders, we beginnen iedere dag om een andere tijd en eindigen iedere dag om een andere tijd. Merk wel dat het soms een dag of 3 achter elkaar hetzelfde gaat, maar daarna gaat alles ook weer op een compleet andere tijd. Wel probeer ik er zelf, op het voeden na, een beetje een ritme in te krijgen. 's Avonds met de laatste voeding voor het slapen gaan (kan om 9 uur, kan om 10 uur zijn) gaat Milan in bad, daarna aan de borst en daarna kijk ik of hij in zijn eigen bedje wil slapen. Tot nu toe is dat 2 keer gelukt, maar goed, Milan is net 3 weken en er zit totaal nog geen dag/nacht ritme in.
hier ook nog steeds geen ritme, maar dat vind ik ook niet erg. Meneer geeft zelf aan wanneer hij behoefte heeft aan eten, prima toch?
Ritme?? Wat is dat. hier dus geen iig. Helemaal nu we met bijvoeding begonnen zijn is er geen pijl op te trekken. Hetzelfde geldt voor zijn slaapjes, de ene keer 3 kortere, de volgende keer 2 lange etc.. Enige ritme is dat hij meestal rond 6 uur 's ochtends komt en zo rond 19.00/19.30 naar bed gaat (tussendoor wordt hij nog wel 1 of 2 keer wakker hoor)
Hier deden we in het begin 's avonds altijd wel dezelfde tijd. Half 10 naar boven, douchen met papa, drinken bij mama en dan lekker slapen. Met 4 maanden gaf ze zelf aan dat ze om 19u moe was en ging ze de nacht in. Nu is het vaak half 8.
Hier al weken een soort van ritme (week na zijn eerste prikjes helemaal omgegooid, en toen weer uitgekomen om het ritme wat we al tijden hadden). Vanaf een week of 6 denk ik: 1 of 2 voedingen tussen 5 en 9 (soms slaapt hij tot 5 uur en dan 9 uur, soms wordt hij pas om 8 uur wakker en is het dus één voeding), rond 11 uur, rond 15 uur, rond 19 uur en rond 23 uur (laatste op mijn verzoek). Scheelt wel eens een half uur eerder of later maar eigenlijk loopt het gewoon zo. Ook niet gepushed (ondanks 'tips' van het CB) hij houdt zelf kennelijk van regelmaat
rond 7/8 weken...altijd om de 3u....wilde wel es verschuiven als ie later wakker werd...meestal rond 9 of 10u nu is het 7u
Hier nog steeds niet. Met Milan hebben we eigenlijk ook nooit een ritme gehad. Achja, ik mis 't ook niet eigenlijk.
Toen ik weer ging werken kregen we ook een soort van ritme. Rond een week of 10 dus. Nu nog geen ritme, verre van zelfs