Vanaf wanneer laatste fles laten vervallen?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door sara80, 6 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sara80

sara80 Actief lid

14 feb 2008
    125
    0
    0
    Hey mama's

Mijn dochtertje is nu bijna 4 maanden. Ze slaapt vanaf 19.30 tot aan de ochtend. Voor haar laatste flesje van 22.30 moet ik haar echt wakker maken. Daarna valt ze niet zo snel meer in slaap. Is het een idee om de laatste fles te vlaten vervallen? Of is dit nog te jong?
    Wanneer zijn jullie dit gaan doen? Ik denk dat ze beter af is als ze lekker door kan slapen en niet wordt gewekt.

Groetjes!

2. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Je kan het proberen, het mag vanaf 4 maanden of 6 kilo.

groetjes, Miranda

3. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Wij hadden precies hetzelfde en zijn hem gewoon een x gaan weglaten.
    Toen redde hij t kwa voeding nog niet, maar sinds hij groente erbij kreeg wel.
    Was hij geloof ik 4,5 maand ofzo..
    Ik zou t gewoon proberen als ze boven de 6kg is.

4. sara80

sara80 Actief lid

14 feb 2008
    125
    0
    0
    Oh oké. Ik vroeg het op het CB, maar hier deden ze zo dramatisch over. Terwijl sara bovengemiddeld groeit. Dus we gaan het proberen, tis toch weekend, mocht het verkeerd uitpakken dan kunnen we toch lnger blijven liggen! :D

5. Alita

Alita Niet meer actief

Wij hebben m toen ook laten vallen, waarom niet als ze honger krijgt meld ze zich wel.. gewoon uitproberen, het zal vast wel goed gaan vooral omdat je haar wakker maakt. Ze geeft het zelf eigenlijk al aan door niet uit zichzelf wakker te worden...
    Ik hou me nooit zo aan die regeltjes, las ze genoeg bijkomen en zich niet melden is het toch goed?

6. sara80

sara80 Actief lid

14 feb 2008
    125
    0
    0
    Je hebt helemaal gelijk! Ik heb ook het idee van het CB dat ze van die 'politiek' correcte antwoorden en adviezen geven.Kunnen ze later evt. nergens op afgerekend worden.

7. Delilah

Delilah Niet meer actief

Van die CB's snap ik soms niks :D Ze geven allemaal andere adviezen.

Mijn zoontje heeft tot 6 mnd op 5 flessen gezeten en hij is echt flink, woog met 6 mnd bijna 9 kg en met een maand of 4 was dat ruim 7. Toen zeiden ze op het CB dat hij nog wel te klein was voor 4 flessen. Terwijl mijn collega wiens dochtertje nu 4 mnd is net vertelde dat zij juist die laatste moest proberen te laten vervallen en om dat te kunnen fruit en groente erbij moest geven?!

Ik zou het ook gewoon een keer proberen. Dan merk je vanzelf of het lukt.

8. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Gewoon proberen meid. Het ene kind kan met 4 maanden over en het ander pas met 6 maanden.

9. mirrem

mirrem VIP lid

14 apr 2008
    9.460
    1
    36
    Gelderland
    Gewoon doen!

Was bij ons precies hetzelfde en wij hebben toen de late fles laten vervallen. In het begin werd onze kleine nog wel een paar keer wakker (geen honger, maar gewoon wakker) maar daarna sliep hij gewoon door. WIj hebben de late fles daarmee ook vanaf ongeveer 4 maanden laten vervallen.

Echt gewoon doen hoor! Je kan het toch een week ofzo proberen? Als je dochter toch nog honger heeft 's nachts, merk je het gauw genoeg want dan meldt ze zich vast wel!

10. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    proberen maar, als het toch wakker wordt snacht, weer terug gaan geven. bij ons was het toen niet gelukt.

11. Ummy

Ummy Actief lid

7 okt 2008
    361
    0
    0
    heey!
    ik zit/zat met hetzelfde probleem (zie dat onze dochters net zo oud zijn :) ) en ook zij slaapt de laatste tijd zo diep, dus vond t zo sneu om haar wakker te maken, ook overdag liet ze steeds meer staan van de flesjes!
    gisteravond voor de eerste keer de laatste fles om 19.00 en vanochtend rond 06.30 werd ze (pas) wakker!
    en nu heeft ze vandaag al haar flesjes leeg gedronken!
    ook zijn we sinds een paar daagjes met fruithapje bezig..vind ze geloof ik wel erg lekker,haha!
    nou ben benieuwd hoe het met jou vergaan is dit weekend!
    succes!

Deel Deze Pagina