vanaf wanneer lachte jullie baby?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Loes1980, 7 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Karoke

Karoke Niet meer actief

Weet niet wanneer het is overgegaan van lachstuipjes in echt lachen (Hoe wisten jullie dit?). Weet wel dat de eerste keer dat hij met geluid lachte, (en nadien deed hij het wel vaker) hij maar een week oud was. Was voor de kraamhulp, die er toch al behoorlijk wat jaartjes op had zitten, haar eerste keer dat ze het zo vroeg meemaakte. :p

2. steenbokje83

steenbokje83 Bekend lid

20 jun 2011
    589
    0
    0
    West-Vlaanderen
    Ik heb de eerste glimlach van ons zoontje mogen krijgen toen hij 4 weken oud was, hij keek me ook echt gericht aan met zo'n blik van 'heeeeyy ik ken jou!' zo vertederend :)

3. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.279
    6.192
    113
    Dat als je echt oogcontact hebt en naar jou lacht ipv in het luchtledige om het zo maar te zeggen.

4. Karoke

Karoke Niet meer actief

Dan deed hij het toch zo'n beetje onmiddellijk. Volgens de ene was dat ook zo, maar volgens een ander kon dat niet. Het is mijn eerste kindje en ik heb echt nul ervaring met andere baby's + ga maar eens bepalen wanneer hij het nu bewust doet als hij je zowat vanaf dag 1 aankijkt en lacht. :)

5. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.279
    6.192
    113
    Vanaf dag 1 ziet ie nog niet zoveel, dus kan hij je alleen herkennen aan je geur, je stem, maar nog niet je uiterlijk. Dus het kan wel dat ie lacht, maar hij 'ziet' je nog niet. Dus toeval. Maar dat maakt het niet minder leuk en bijzonder natuurlijk :)

6. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.279
    6.192
    113
    dit is bijv gericht naar mij (met 4 weken dus)

7. Dana

Dana Niet meer actief

Oh TE schattig!! :)

8. Dana

Dana Niet meer actief

Mijn dochter lachte voor het eerst met een week of 11 a 12. Daarvoor duidelijk alleen stuipjes.

9. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.279
    6.192
    113
    En dit is meer onbewust.

10. Karoke

Karoke Niet meer actief

Geloof me gerust dat die van ons echt behoorlijk goed zag toen hij net geboren was. ;) En dat is niet iets wat ik alleen zo ervaren heb (want ik wist dus niet beter :D), maar ook de verpleging (ben in het ziekenhuis bevallen met keizersnee, dus heb daar een paar dagen gelegen) en de kinderarts. Hoe ver en hoe scherp hij zag is natuurlijk best moeilijk te bepalen, maar de kinderarts bijvoorbeeld schatte in dat hij scherper en verder kon kijken dan de gemiddelde baby van 6 weken. :)

Maar ik ga behoorlijk off topic. :D

Wat een schattige foto's! :p

11. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    Met 4/5 weken voor het eerst. Inmiddels lacht ie wat af en nu ook met die leuke kirrende geluidjes erbij.
    Hij doet het vooral voor/na het voeden? Ligt ie er echt bij met een grijns van oor tot oor.

Eerste keer dat ik hem lachend op de foto had.

12. ecl

ecl Niet meer actief

Mijn dochtertje doet het nu bijna een week en echt als reactie op mijn gepraat tegen haar.
    Dan doet ze het meerdere keren achter elkaar soms met een beetje geluid.

Hier voor gaf ze en glimlach na elke voeding "stuipje".

13. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Lachen is ongeveer het enigste waar mijn zoontje snel mee was (en brabbelen trouwen), hij was net 3 weken toen hij voor het 1 echt naar mijn moeder lachte, met oogcontact en het hele gezichtje en al. Tja, als je dan nog niet verliefd was, ben je dat daarna zeker!!

En inmiddels schaterlachten, das nog veeeeeel leuker!

Schattig hoor die lachende foto's, wordt je lekker vrolijk van!

14. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    hier met 6 weken de 1e bewuste lach (nadat hij mama had ondergespuugd :S)

15. Lunacy

Lunacy Actief lid

14 dec 2010
    475
    0
    16
    Avey lachtte vanaf vier weken vooral naar de fles (en wie 'em haar gaf) en naar lampjes. In de week die volgde begon ze ook spontaan naar mij en 'r pappa te lachen en nu lacht ze zo'n beetje alles (mensen, voorwerpen, televisie). Gezellig!!

16. mbtc

mbtc Fanatiek lid

9 nov 2010
    1.811
    0
    0
    leidster kinderopvang
    velsen
    met zo'n 5/6 weken echt breed lachen.
    daar voor veel stuiplachjes (glimlachjes) ook heel schattig om te zien.
    nu schatert ze en gilt ze veel.
    al lacht ze niet naar iedereen, bij vreemden zit ze eerst even te kijken en komt later het lachje. bij bekenden gaat ze gelijk in de big smile stand zodra je in haar gezichtsveld komt.

Deel Deze Pagina