na nachtfles niet meer inslapen

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door danielle2911, 15 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. danielle2911

danielle2911 Bekend lid

6 dec 2007
    511
    0
    16
    leerkracht basisonderwijs
    Hoi,

mijn zoontje van ruim 8 weken wilde eerst al na zijn flesje van 23:00 niet meer slapen. Waarschijnlijk omdat we hem daarvoor wakker moesten maken. Nu geven we zijn laatste flesje om 20:00 en om 21:30 gaat hij naar zijn bedje (om de dag doen we hem om 19:45 in bad) We maken hem dus niet meer wakker voor de fles van 23:00. Hij komt dan rond 4:30 voor de volgende voeding. Nu wil hij alleen na die voeding niet meer slapen... We doen al een kruikje in bed zodra we hem eruit halen, zodat hij daarna weer in een warm bedje komt. Hij is dan klaarwakker... Hij drinkt nu 5 x 165cc en daar doet hij ongeveer netjes 15 a 20 minuten over. We hebben hem vannacht (nadat we al 3 keer zijn speentje in zijn mond hadden gedaan) uiteindelijk laten huilen en dat houdt hij met gemak 45 minuten vol. Toen is hij in slaap gevallen en werd hij een uur later weer wakker. Ik denk dat hij inmiddels rond de 4 of 4,5 kilo weegt.

Heb je nog een goede tip?
    groetjes Danielle

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Hoe ziet het dagschema er voor de rest uit? Ik denk dat je moet schuiven met de voedingen. De laatste niet om 20.00 maar later. Hij is uitgeslapen om half vijf 's morgens. De hoeveelheid die hij krijgt is wel voldoende hoor.

Groetjes Adrienne

3. danielle2911

danielle2911 Bekend lid

6 dec 2007
    511
    0
    16
    leerkracht basisonderwijs
    Hoi Adrienne,

het dagschema is nu als volgt:
    omdat hij rond 5:00 komt, is de volgende (eerste) voeding om 9:00, dan om ongeveer 12:00, 16:00 en dan 20:00. Hij krijgt dus 5 voedingen per 24 uur. Ik wil hem eigenlijk niet wakker hoeven maken voor een voeding, omdat hij dan niet meer wil slapen... en hij moet moe/ slaperig zijn bedje ingaan. Wat stel jij voor? Hij is na de voeding meestal nog wel even wakker...

4. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Wanneer is dit begonnen? Toen hij van zes voedingen naar vijf voedingen is gegaan?

Als hij goed groeit, zou ik het volgende doen. Bij iedere voeding een kwartier langer wachten, zodat je 's avonds een uur of wat later uit komt.

Dus om 05.00, 09.15, 12.30, 16.45, 21.00 uur, dan kan hij om 22.30 naar bed en is dan om 05.30 wakker.

Wat je ook kunt doen, is hem aanwennen dat hij nog terug moet slapen na de voeding van 05.00 uur, en hem laten liggen, kijken of hij na een tijd wat makkelijker terug gaat slapen.

De tijd tussen de laatste voeding en de eerste, wordt steeds langer hoor, dus is dit ook weer maar tijdelijk, maar snap wel dat het lastig is.

Groetjes Adrienne

Deel Deze Pagina