vanaf wanneer lieten jullie de avondfles/pap vallen?

Discussie in 'Voeding' gestart door linnie83, 22 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    sociaalpedagigisch werker
    De vraag staat er al :D
    Ben benieuwd wanneer jullie er mee stopte.

2. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Vanaf ongeveer 9,5 maand. Hij eet goed met de pot mee, dus de fles voor het slapen gaan is hier nu overbodig. Een week geleden was hij ziekjes en at niet zo goed, toen hebben we wel weer een paar dagen een papje gegeven voor het slapen gaan. Dat zullen we altijd achter de hand houden als hij bijvoorbeeld een keer slecht zal eten of ziek is. Maar verder geven wij nu ongeveer een maand geen avondpap meer.

3. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Wij zijn nu aan het afbouwen... beetje laat eigenlijk. Deed het vooral omdat Thijmen zo slecht drinkt overdag. Maar nu zei het CB dat dat waarschijnlijk door die fles komt... tja beetje een vicieuze cirkel zo :) Nu bouw ik eerst af naar een minder grote fles, dan naar gewone melk, dan naar limo en dan naar water. Water mag ie van mij wel altijd een slokje.

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Welke fles bedoel je? Je hebt mensen die hun kindje ook met 9 maanden nog een fles laat in de avond geven... (22:00 - 23:00) En wat wordt verstaan onder pap? (rijstebloem of bambix?)

Wij geven nog een fles vlak voor het slapen gaan, die fles ga ik afbouwen tegen de tijd dat hij 11 maanden is. Dan gaan we naar gewone melk toe bij de lunch en dan krijg hij weer voldoende zuivel op een dag. De fles voor het slapen gaan is soms met rijstebloem (omdat we dat nog hebben en hij de vanille smaak wel erg lekker vindt) als het op is, dan is het op. Hij heeft het niet nodig om door te slapen.

5. Alita

Alita Niet meer actief

mmm ik geef hier om 19:00 bv en 20:00 gaat ze naar bed, wanneer vervalt die dan?
    Ik wil bv geven totdat zij ook op een gegeven moment aangeeft dat ze niet meer wilt, in ieder geval niet langer dan een jaar, mischien wel dan pas afbouwen niet?

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    ligt een beetje aan wat je bedoeld. Maar met 6,5 maand ging de 10 uur fles (wakker maken) naar half 8-8 uur. En van die tijd, tot nu kreeg hij altijd nog wat voor het slapen gaan. Simpelweg omdat hij dan nog wel wat trek heeft 2 uur na het avondeten. Toen was het een fles poedermelk, vanaf een jaar warme halfvolle melk, en vanaf 15 maanden thee met melk.

vanaf 6 maanden deden we alleen nog papgranen in de eerste fles. De laatste fles was puur melk.

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.818
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik ben ook benieuwd idd. Hier zitten we er tegenaan te hikken. Ze drinkt de laatste week nog maar 100 cc en soms nog minder van die laatste fles. Smorgens krijgen we er echter ook vaak niet meer dan 120 cc in...
    En bij de boterham wat melk, maar dat drinkt ze ook amper. Gelukkig drinkt ze de laatste paar dagen iets beter gewoon water en diksap, zodat ze wel aan voldoende vocht komt.
    Vit. d had ik helemaal niet aan gedacht. Die zal ik ook weer eens opzoeken dan...

8. patricia34

patricia34 Bekend lid

19 nov 2006
    883
    0
    0
    Brabant
    Wat is dit toch wisselend he?

Bij ons heeft ze echt nog een fles om 22:30 nodig, ze drinkt dan vaak nog 180 cc + 6 en rijstebloem erdoor.
    Een tijd terug hebben we geprobeerd om dit te verschuiven naar een uur of 20:00 maar dan werd ze snachts wakker van de honger, terwijl ze overdags toch goed eet. We hebben wel koemelkvrije flesvoeding, die schijnt licht verteerbaar te zijn dus wellicht dat het daardoor komt.

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Mijn zoon ging en gaat vrij "laat" naar bed. Meestal is het wel 8 uur. Dus dan is het lekker om nog even wat te drinken voor het slapengaan. Het gat vanaf het avondeten is dan best lang.

Vanaf 6 maanden gaven we gewoon een KV-fles. Zonder toevoegingen. Vanaf 12 maanden gewoon een flesje lauwe halfvolle melk. En vanaf 15 maanden thee+een scheutje melk.

Deel Deze Pagina