Hai allemaal, Mijn dochter zit al sinds zes maanden op drie flessen 180/6. Dat accepteerde ze moeiteloos. Ze eet 's ochtends inmiddels een halve boterham bij haar fles 180/6 en 's middags een hele boterham bij haar fles 150/5 (meer melk wil ze gewoon niet). Het avondeten eet ze enorm goed. Als ik haar zou geven wat ze op kon dan zou ik haar 250 gram (mix van rijst/aardappel, groente en vlees) kunnen geven, maar ik hou het nu op 200 gram aangezien ik anders geen potjes meer kan geven als ik een keer geen zin heb om te koken. Dan wordt ze namelijk boos omdat daar minder in zit (200 gr) dan wat ze normaal dan zou krijgen. Maar goed, ze lijkt dus wel meer op te kunnen dan 200 gram, maar ze is niet jengelig of boos erna, dus dat geef ik haar nog niet. Ze is op een gegeven moment alleen steeds minder van de fles gaan drinken die een half uur erna komt om 18.30 (ik kan niet nog een uur wachten ofzo, omdat ze na het avondeten echt heel moe is en dan aan haar nachtslaapje wil beginnen). Op een gegeven moment dronk ze nog maar 20 cc ervan! Ik cb gebeld en die zei dat ik dan ook yoghurt kon gaan geven en extra vitamine D. Dus nu geef ik inderdaad yoghurt en daar eet ze dan zo'n 70 gram van. Omdat er nog steeds in m'n hoofd zit (ook al zei het cb dat ik dat los kon laten) dat kindjes van 7,5 maand nog minimaal 600 cc nodig hebben, geef ik haar vervolgens alsnog een fles. Daar drinkt ze meestal maar 20 cc van, maar gister bijvoorbeeld wel weer 120 cc (dat is echt een uitzondering, normaal gaat ze zelfs huilen als ik die laatste fles erin probeer te krijgen!). Daarna wil ze vaak ook nog een paar slokjes water. Maar ik vind dit zo'n enorm gedoe. Geeft ze niet genoeg signalen dat ze die fles van 18.30 kan missen? Ze drinkt er amper van, met uitzondering van gister, en daarna heeft ze nog dorst, dus dan geef ik haar ook nog water. Of zou ik het water achterwege moeten laten omdat het toch maar een paar slokjes zijn? Ik ben het gevecht met die laatste fles echt zo zat. Ze gaat alleen maar huilen als ik het er toch nog in wil krijgen...
Als ze hem bijna weigert en het CB ook gezegd heeft dat ze het niet nodig heeft zou ik hem gewoon weg laten. De een drinkt/eet nou eenmaal meer/minder dan de ander. Succes ermee!
Twee slokjes en daarna piepen en wegduwen vind ik inderdaad wel weigeren ja. Toch lijkt 350 cc me zo weinig opvolgmelk voor een 7,5 maand oude baby... Is die opvolgmelk alleen van belang voor het groeien? Want dat doet ze namelijk prima (ze is nu al 71 cm en 8,5 kilo). En vitamine D geef ik erbij, dus dan komt ze toch niets tekort lijkt me?
Ik zou de fles laten zitten,hier op het cb zeggen ze dat Tess nog minimaal 500 cc zuivel binnen moet krijgen op een dag. Dat is incl. flesvoeding, margarine, yoghurt etc.. Tess zit al een hele tijd op 2 flessen (180) en dronk deze dan 's ochtends om 7 uur en 's avonds om 7 uur voordat ze de nacht in ging. Sinds 2 weken wil ze de fles s'avonds niet meer maar ik wil perse dat ze 2 flessen blijft drinken, dit omdat ze ook geen yochurt etc mag ivm kma. Nu drinkt ze 's middags tegen 15.00 een fles ipv haar bekertje met sap/water/thee.
Hier het zelfde probleem. Mn dochter is nu bijna 9 maanden (op een paar dagen na) en wil dus ook geen fv meer. Ik zal haar schema geven: 07.00 Fles 100 cc daarna boterham (bied haar 180 cc aan, maar ze drinkt het gewoon niet meer) 10.00 Fruit 200 gram 12.00 Boterham 15.00 Fles 180 cc bied ik haar aan maar gaat hooguit tot 120 cc op. 17.30 Warme maaltijd + yogurt of baby danoontje 19.30 Fles 180 cc bied ik haar aan maar gaat hooguit tot 120 cc op. Dus ze krijgt gemiddeld 340 cc aan flesvoeding binnen en dan nog 50 gram yogurt of danoontje. Hier zegt CB ook min. moet ze nog 500 cc flesvoeding krijgen. Maar dat krijg ik er echt niet in. Ze groeit trouwens goed volgens de lijn.
Overigens word wel aanbovelen om druppeltjes vitamine D te geven bij minder dan 500 cc zuivel/flesvoeding.
is het een idee om in plaats van de fles s avonds, pap uit een bordje toe te geven na het eten? Dus gewoon haar fles, maar dan wat ingedikt van een bordje? Dan krijgt ze toch de opvolg melk (iets meer dan nu) binnen. Misschien dat dat beter gaat?