Vanaf wanneer logeren?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Esje87, 10 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Onze zoon was 5 maanden toen hij voor het eerst uit logeren ging. De reden daarvoor is dat wij die dag en avond een bruiloft hadden. Sindsdien is hij nog 3x wezen logeren. Reden: weer een bruiloft en 2x een festival waar wij samen heen gingen. En ons kleintje vindt het maar wat gezellig om bij opa's en oma's te logeren ;) Moet kunnen, maar pas als je er zelf aan toe bent. Al moet ik zeggen dat als het 1x is gebeurd het daarna al een stuk makkelijker wordt:D

2. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

5 jun 2013
    1.042
    80
    48
    Hier is zoontje echt gek op z'n opa's. Als opa er is, kan ik net zo goed weg gaan...Maar 's nachts...dan wil hij toch het liefst mama. En ik vind hem dan (21mnd) echt nog te jong voor logeren. Ik denk dus niet dat niet logeren gelijk staat aan het niet opbouwen van een band. Zoontje gaat elke week 1 dag naar de ene en een dag naar de andere grootouders.

Als ik kijk naar de situatie van TS, waarin de band met grootouders niet intensief is, zou ik zeker niet logeren om de band op te bouwen, maar de band overdag versterken. En zo zou ik het ook aan ze uitleggen denk ik.

3. Annekijn

Annekijn Actief lid

29 mrt 2014
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier een meisje dat er wel klaar voor zou zijn...
    Echter zal dat niet snel gebeuren want overgrootmoeder -waar ze een uitstekende band mee heeft, en die ze wekelijks ziet- is net ietsje te oud...
    En de beide grootouderparen wonen zo ver dat we hen slechts 1 keer per maand zien, waardoor ze er geen echte band mee heeft.
    Het is idd wel belangrijk dat je kindje de persoon in kwestie kent/herkent...

4. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    Eerste en vooralsnog enige keer alleen was hij een maand of 6, bij mijn ouders, wij gingen een dagje weg. Vond het geen ramp, maar stond er ook niet om te springen. We logeren wel regelmatig met zn 3en bij mijn ouders, ivm de afstand.
    Tweede keer gaat waarschijnlijk tijdens de bevalling zijn, al hoop ik dat ik ergens in de ochtend beval en dat kan voorkomen.
    Ik wacht wel tot hij er een keer zelf om vraagt, of het echt niet anders kan. Doe hem er niet speciaal een plezier mee en vind het daarnaast gewoon nog niet nodig, komt straks vanzelf!

5. Sunlover

Sunlover Bekend lid

26 jan 2011
    764
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier sliep mijn dochter bij opa en oma toen ze 5 weken oud was!
    Snap niet wat er verkeerd aan is.. en wachten tot zij het aangeeft? Echt niet! Als wij weg gaan of ik toe ben aan een nacht bijslapen, dan gaan ze lekker naar opa en oma toe!

6. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Ik kan me voorstellen dat je haar de eerste keer niet daar brengt als je dochter haar niet goed kent en er dus niet gek op is.

Hier voor het eerst met 15 maanden gaan logeren bij oma. Deze past iedere week 1 dag op dus kent ze wel goed. Eerder vond ik het vervelend aangezien ze slecht doorsliep en nog bv kreeg.

Bij een tweede zal het waarschijnlijk wel sneller zijn aangezien je overal wat makkelijker in wordt. De band met sm is steeds hechter geworden dus zou ook sneller gaan oppassen op de nieuwe baby.

7. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    De oudste was een maand of 5 en de jongste was 4 maanden toen ze voor het eerst gingen logeren.

Onze jongens gaan regelmatig uit logeren, ongeveer eens per 6 weken.

Vriend en ik kunnen dan wat met z'n tweeen doen. Volgende maand gaan we met een groep vrienden een weekend weg, dan gaan de jongens bij mijn ouders logeren.

Uiteraard mis ik ze als ze weg zijn, maar mijn ouders en schoonouders zijn super met de kinderen dus daar kan ik volledig op vertrouwen. En ze genieten ontzettend van hun kleinzoons tijdens zo'n weekendje. Juist van de 'gewone', dagelijkse dingen, zoals samen wakker worden en ontbijten.

8. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Mijn zoontje rommelt nu nog teveel met voedingen en zit niet helemaal lekker in zijn vel maar als dit allemaal opgelost is ga ik hem wel een nachtje laten logeren. Ik hoop volgende maand. Ik wil wel het liefste bij mijn beste vriendin omdat ik die het meeste vertrouw met mijn baby. Dus ik denk dat het ook wel heel belangrijk is waar je hem heen brengt. Als het niet goed voelt hoef je het niet te doen natuurlijk.

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.249
    36.047
    113
    Wanneer ze er zelf om vragen en dat is hier sowieso niet voor 2 jaar. Dat doet echter zeker niet af aan de band met opa/oma (ok, alleen mijn ouders), want ze hebben een heel goede band.

Deel Deze Pagina