reiswieg

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MissSol, 11 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissSol

MissSol Bekend lid

20 dec 2011
    518
    0
    0
    paraveterinair
    Alkmaar
    hoihoi,
    Ons mannetje past al bijna niet meer in de reiswieg van de kinderwagen. Hij is bijna 12 weken en het lijkt me dus niet dat hij al binnenkort in het gewone zitje van de kinderwagen kan zitten. Vanaf wanneer zou dit wel kunnen? Wij hebben een mutsy en het word nu al krap in de reiswieg, ik denk als we een maand verder hij er echt niet meer in past. Hoe hebben jullie dit opgelost?

2. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    misssol mijn zoon is ook een redelijk grote beer, hij zat vanaf maand 3 in het zit gedeelte wel zo plat mogelijk.

3. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Maar hoe past hij niet dan?

Want als zn voeten tegen t randje aan liggen is echt niet erg hoor
    En meestal liggen de beentjes toch wat opgetrokken

4. mamavanmuisje

mamavanmuisje Niet meer actief

Hoe groot is je mannetje? Ik heb zelf ook een mutsy en vind de kinderwagenbak juist lekker ruim en groot, ik geloof dat de bak iets meer als 70 cm is...
    Hier een flinke meid en ze heeft er zeker tot wel 7 maanden ingelegen.
    Ze mogen er best met wat opgetrokken beentjes in liggen hoor.
    In de wandelwagen zou ik zo laat mogelijk doen want ze raden in principe aan vanaf 6 maanden over te gaan, mits het echt niet gaat dan zo plat mogelijk ivm het ruggetje.

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Het is niet erg als hun voetjes de rand raken he, ze liggen toch vaak een beetje met opgetrokken beentjes ( Of mn zoontje slaapt op zn buik met zn knieen onder zn buik, dan neemt hij helemaal weinig ruimte in ;) )

Ik zou zeker tot een maand of 5 of langer in de bak doen, en anders maar een draagdoek of ergonomische drager kopen maar niet te vroeg in het zitje.

6. Nescio

Nescio Niet meer actief

Mijn dochtertje is nu 4,5 maand en we hebben de Quinny Moodd, die heeft een heel futuristisch uitziende reiswieg, lang en smal. Ze is nu 64 cm en bijna 6 kg en ik heb ook het gevoel dat het niet lang meer gaat passen. Maar ze ligt er nog altijd in, ook al zou ze nu wel in het zitje kunnen.

Ik zou het dus nog even aankijken, de Mutsy is volgens mij enorm ruim en comfortabel vergeleken met de reiswieg van de Moodd...

7. MissSol

MissSol Bekend lid

20 dec 2011
    518
    0
    0
    paraveterinair
    Alkmaar
    Ons mannetje is echt een flinke kerel en weegt nu al over de 6.5kg. Hij ligt er ook met opgetrokken beentjes in en dan is er al niet veel ruimte meer over. Het past nog wel hoor maar het ziet er zo ´vol´ uit en mijn vriend begon erover om het zitje er anders maar op te gaan zetten, maar ik zie dat nog helemaal niet zitten wil hem hier zolang mogelijk in houden. Mannen moeten we maar niet naar luisteren;)

8. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ja maar dat het er vol uitziet is natuurlijk geen goeie reden haha
    Zolang ie nog past past ie, wn die benen trekken ze vanzelf in hoor :)het is nog Zooo belangrijk dat ie goed recht op zn rug ligt..

Dus zou zeker het zitje er nog niet opdoen en lekker de bak houden tot ie echt dubbelgevouwen ligt ;)

9. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Wij hebben een redelijk lange dame, niet erg breed, maar ze heeft tot 6 maanden in de bak gelegen en er was nog ruimte genoeg in de breedte.

10. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik kan het me voorstellen, maar zolang hij zelf niet moppert... lekker laten liggen.

11. MissSol

MissSol Bekend lid

20 dec 2011
    518
    0
    0
    paraveterinair
    Alkmaar
    hij moppert gelukkig niet, hij is wel al heel kijkerig nu en wil echt alles zien, het scheeld daarbij wel dat hij wat hoger ligt nu want hij kan al veel meer zien en trekt altijd met 2 handjes de rand naar beneden hihi.

12. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Wij hebben ook een mutsy maar onze vent heeft tot 5,5maand erin gelegen. En hij is absoluut geen kleintje.
    Het oogt af en toe wat vol maar dat vinden ze vaak ook wel lekker.
    Zeker straks in de herfst liggen ze lekker warm en beschut. Ik zou dus echt nog niet in het zitje zetten. Vaak liggen ze daar gewoon helemaal niet lekker in...

Deel Deze Pagina