Aangezien het hier erg warm is, wil ik soms wat water geven naast de borstvoeding aan mijn zoontje van (maandag) 6 maanden. Waar uit kan ik dit het beste gaan geven vanaf nu, flesje/rietjes beker/tuit beker/gewone beker?
Ik gebruik een gewoon flesje of tuitbeker als ze zelf drinkt, met mijn hulp drinkt ze uit een rietjesbeker en de laatste maand ook uit een gewone beker.
hier ook begonnen met tuitbeker. rietjesbeker was nog te moeilijk. ik denk dat ze rond 10 mnd begon met een rietjesbeker. maar het kan natuurlijk ook gewoon uit een flesje
Hier begon ze met 5.5 maanden te drinken uit een tuitbeker en soms idd gewoon uit een flesje, vond ze heel interessant. Rietjesbeker ook hier vanaf een maand of 10 denk ik. Mocht tuitbeker nog niet lukken dan kan.je altijd uit een gewoon flesje geven. Dat is makkelijker drinken, omdat ze dan niet zo hard hoeven te zuigen.
Gewoon een flesje. Ik heb die kleintje weer uit de kast getrokken van net na de geboorte (125cc??). Deze kan hij zelf vasthouden. Wel zo makkelijk.
Uit een kleine fles (inderdaad die je vlak na de geboorte gebruikt, met een nr 1 speen erop) gaat prima. Maar mijn dochter gaat al snel spelen met de fles en dan ligt er overal water (water is niet zo erg, maar wat als we straks diksap gaan geven!). Daarom hebben we een antilektuitbeker van Avent gehaald. Ze snapt hem alleen nog niet helemaal. Ze sabbelt wel, maar zuigt niet hard genoeg om er water uit te krijgen. Vooralsnog is het leuk speelgoed voor haar
Als je borstvoeding geeft hoef je geen extra voch te geven hoor. Het vrouwenlichaam is zo geniaal dat je melk op warme dagen vanzelf wateriger is dan normaal.
Ja klopt, alleen ik werk 4 dagen en ik red t net zo met kolven dat hij voldoende heeft. Maar met deze warmte (ik woon in spanje) wil ik m eigenlijk nog een paar slokjes water erbij geven. Kan geen kwaad lijkt me Hij vindt t ook wel heel lekker Ik gaf het de laatste paar keren ook inderdaad uit zijn kleine avent flesje. Maar heb ook wel zin om iets nieuws te gaan kopen..! Twijfel alleen nog een beetje over tuitbeker. Ik las ook dat dit niet goed is voor de ontwikkeling, dat je ze beter meteen uit een bekertje kan leren drinken?
Gewoon uit de fles? 6 maanden en al uit een gewone beker lijkt me wat overdreven.. Ze zijn nog zo klein.. Laat ze nog lekker even baby zijn..
Bij een gewone beker moeten ze de mondspieren anders gebruiken en dit is goed voor het leren praten. Maar aan de andere kant... mijn dochter neemt haar vitamine d al vanaf de geboorte van een lepel en eten van een lepel gaat prima. Dit is ook een goede spiertraining voor het praten. Een tuitbeker kun je veel makkelijker aan je kindje geven waarna ze zelf drinken. Er zijn trouwens gewone antilekbekers (vanaf 12 maanden), dus daardoor hoef je geen tuit/rietjesbeker te gebruiken, maar wordt het ook niet zo'n knoeiboel.
Dat had ik inderdaad ook gelezen, waardoor ik begon te twijfelen, moet ik nou wel of niet een flesje blijven geven. Ik vind het flesje ook prima, maar als het beter is om een tuitbeker oid aan te bieden doe ik dat natuurlijk liever Maar misschien is dat met 6 maanden ook nog wel vroeg?
Persoonlijk zie ik niet in waarom je het jezelf moeilijk zou maken. Bij 6 maanden vinden kinderen het alleen maar leuk om dingen weg te gooien, dus bij een gewone beker heb je één grote smeerboel (zelfs met water). Ik zie dat soort dingen als advies en kijk naar mijn dochter wat wel en niet bij haar past (ik moet er niet aan denken om haar een open beker in handen te geven op het moment. Dat gaat hoogstens 5 seconden goed). Er wordt overigens wel aangegeven dat je kunt beginnen met leren drinken uit een beker tussen de 6 en 8 maanden, dus als je je er goed bij voelt, gewoon doen. Wel moet je baby al goed rechtop kunnen zitten en dit kunnen nog niet alle baby's van 6 maanden
Nee dat kan mijn baby ook nog niet echt, dus dat lijkt me dan ook niet echt makkelijk. Dan hou ik het nog even bij zijn flesje, zo vaak drinkt hij ook niet water, het is alleen wanneer ik het erg warm vind en dan even een paar slokjes. En dan kan ik altijd over gaan stappen op een tuit beker op den duur
Babycups! Gewone bekers, maar dan de mini versie. Als ik zie hoe goed en netjes mijn kindje drinkt met mijn hulp na wat oefenen, ben ik apetrots. Nu nog wachten tot ze het zelf kan vasthouden.
Is juist goed voor de mond ontwikkeling en spraak om met 6 maanden uit eem beker te laten drinken drinken Kunnen ze prima hjou met joi hulp
Ik heb dl slokjes gegeven uit een gewoon bekertje (zo'n klein transparant nijntje bekertje), tot ze hem zelf vast kon houden. Ze hoeft van mij ook niet de hele dag door te drinken. (Ze had ook weinig interesse in de tuitbeker, rietjes etc - uiteraard ook wel 's geprobeerd).
Als wij onze dochter naast de borstvoeding wat te drinken aanbieden, doen wij dat vanuit een gewone beker, wel met onze hulp. Als wij drinken dan wilt zij onze bekers namelijk ook hebben, een tuitbeker snapt ze niet.
Dit is dan het verschil; gaat het om wat meer water dan gewoon in een flesje is het makkelijkst. Gaat het om een paar slokjes af en toen, dan zou ik het in een beker doen. Naar mijn mening zijn tuitbekers, antilek bekkers niet per se nodig. Want ze kunnen vanaf jongs aan wel leren om uit een gewone beker te drinken, als hebben ze in het begin wel veel hulp nodig (uiteraard)