Vanaf wanneer mag de man geen alchohol meer drinken.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door chantal26, 18 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Mijn vriend kwam er van de week zelf mee dat hij, als er een gezellig avondje is, niet meer dan 2 biertjes wil drinken en verder helemaal niet meer!
    Ik ben blij dat ik daar niet achteraan hoef en dat hij er zelf mee komt! :)

2. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Nou mijn man zal er ook absoluut niet moeilijk over doen.
    Als ik zeg dat hij geen alcohol meer mag drinken doet hij dat gewoon niet meer.
    Heeft hij echt geen problemen mee.
    Maar ik vroeg het me gewoon af.

3. Vlinder78

Vlinder78 Bekend lid

13 nov 2006
    514
    0
    0
    lerares
    Bovenkarspel
    Hoi,

Ligt ook aan de situatie. Bij de eerste kreeg ik vanaf nu ongeveer pré-eclampsie verschijnselen. Hij heeft dit weekend z'n laatste biertjes gedronken, zegt hij zelf. We hebben er nog 1 van 16 maanden thuis en daar moet hij voor zorgen als ik ziek word. En voor mij natuurlijk.
    Bij de eerste is hij vanaf het moment dat ik opgenomen werd, met ongeveer 34 weken gestopt met drinken.

4. Bruidje77

Bruidje77 Fanatiek lid

28 mrt 2007
    4.747
    0
    0
    Hier niet echt op gelet bij de 1e. Wel de laatste week dat hij wat minder dronk.. en anders is er altijd wel iemand of een taxi die kan rijden.. :)

5. MijnKleine

MijnKleine Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.521
    0
    36
    Dressuur amazone & instructrice
    Zuid Limburg
    Ook ik zit hier een beetje mee. Nu drinkt mijn vriend alleen in het weekend wat en gaan we nooit uit op het moment maar hij heeft binnenkort bouwvak en die laatste dag wordt er vaak zoveel gedronken door het hele bedrijf dat ik er niet bepaald vrolijk van word. Ben dan ook als de dood dat het juist die avond mis zou gaan! Heb hem al meerdere malen gezegd dat ik hem niet bij me in de buurt wil hebben als hij denkt dronken bij de bevalling te zijn. Zelf heb ik 9 maanden niet gedronken en ben ik direct gestopt met roken, wat voor moeite is het voor een kerel dan om een maandje niet te drinken vraag ik me af? Maar ik weet ook hoe het is als mannen met collega's en vrienden onder elkaar zijn :S

Ook al zegt hij nu wel dat hij er dadelijk rekening mee houdt, ik vrees het ergste als hij eenmaal op zo'n gezellig zuipfeest is van het werk...

6. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    Mijn vent drinkt nooit meer dan iets van vier biertjes eigenlijk dus dronken zal ik hem niet aantreffen naast mijn (ziekenhuis)bed. Ik denk dat hij rond week 37 wel naar twee zal gaan... Ik ga hem niks verbieden, want hij zal zelf ook wel nerveus genoeg worden... ;)

7. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    Tja... moeilijke topic, deze.

Mijn man is wel een regelmatige drinker (niet heel veel qua hoeveelheden, maar wel regelmatig - bijna elke dag een paar pilsjes) en op feestjes wel wat meer dan een paar...

Ik heb aangegeven dat ik het prettig zou vinden als hij vanaf volgende week (dan ben ik ruim 32 weken zw.) serieus wil minderen, want ik wil niet dat hij vier of vijf flesjes bier op heeft als ik ga bevallen. A) niet voor het rijden en B) omdat ik niet wil dat hij aangeschoten is bij de bevalling.

Hij heeft wel aangegeven dat hij dat wil doen, maar nu komt het. Het liefst zou ik willen dat hij 0 tot 1 a maximaal 2 flesjes bier drinkt per dag. Hij zelf heeft het idee dat hij 3 flesjes (kleintjes) bier per dag kan drinken en dan nog prima kan rijden / functioneren. Ik vind het gewoon geen prettig idee om me met 3 flesjes bier op te laten vervoeren omdat eigenlijk 1 al te veel is in het verkeer.

Ik weet wel dat hij na drie kleine flesjes echt nog niet op z'n kop staat, maar ik vind het eigenlijk toch te veel.

Ik heb ook aangegeven dat ik liever wil dat hij zich beperkt tot 1 a 2 flesjes bier, als dat per sé nodig is.

Vinden jullie dat overdreven van mij? :(

8. MijnKleine

MijnKleine Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.521
    0
    36
    Zuid Limburg
    MamatoB, eerlijk gezegd schrik ik wel een beetje van de regelmaat waar jou man mee drinkt. Niet aanvallend of vervelend bedoeld, maar dagelijks alcohol is toch wel een teken van alcoholisme. Vind het dan ook zéker niet overdreven van jou dat je wilt dat hij mindert of zelfs stopt.

Mijn vriend lust ook echt wel een pilsje met lekker weer in de tuin op 't terras. 's Vrijdags op 't werk voor 't weekend begint drinken ze 1 of 2 pilsjes en 's zaterdags lust hij ook wel wat. Maar dagelijks zou ik écht niet zien zitten. Zeker niet in de laatste periode van de zwangerschap.

Zou er toch eens goed met hem over praten misschien?

9. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Dagelijks alcohol is inderdaad heel veel.
    Mijn man drinkt alleen een pilsje op feestjes of als we bezoek krijgen of zo.
    Maar verder nooit gelukkig

10. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Is dat echt zo veel ja? Mijn vriend drinkt ook bijna dagelijks. Toch zeker wel 5 dgn in de week. En dan toch wel zo rond de 4-5 per avond. En op zaterdag een stuk meer.
    Ik ben er zelf ook niet blij mee hoor. Ik dronk voor onze zwangerschap al bijna niet en nu natuurlijk helemaal niet.

Wij hebben het er hier ook al over gehad, over drinken de laatste weken. Hij vindt het zelf gelukkig ook geen fijn idee dat hij gedronken heeft als ik ga bevallen. Helemaal stoppen zal hij niet doen, maar toch zeker wel een heel stuk minderen.

Dus vind het helemaal niet overdreven van je. Ookal heeft hij er maar een paar op, invloed heeft het altijd. En dat kun je er niet bij hebben tijdens de bevalling.

11. MijnKleine

MijnKleine Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.521
    0
    36
    Zuid Limburg
    Persoonlijk vind ik dagelijks één of meerdere glazen alcohol toch wel zorgwekkend. Dan val je onder de categorie "risicovol gebruiker" en is het toch wel iets om in de gaten te houden in mijn ogen.

Een verslaving is het pas wanneer dagelijks leven eronder gaat lijden, men niet zonder kan en ontwenningsverschijnselen krijgt bij het volledig weg laten van alcohol. Bij de een zal dat sneller zijn dan de ander.

Deel Deze Pagina