Sja, de titel zegt het eigenlijk al Onze dame heeft sinds eind vorige week twee tandjes. Maar hoe moet ik die nu "poetsen"? En hoe vaak? 's Ochtends en 's avonds? Ik dacht zelf met een gaasje en een heel klein beetje peuter tandpasta. Maar ons meisje steekt meteen haar tong uit als er iets bij haar mondje in de buurt komt en ik denk dat ze dus alle tandpasta eraf likt dan (we kunnen haar tandjes dus ook niet echt bekijken ) Alvast bedankt voor de tips!
Eh, gewoon met een peutertandenborstel en peutertandpasta? 1 keer per dag ('s avonds voor ze naar bed gaat) is voldoende tot de tweede verjaardag. In het begin zal het meer tandpasta eten en tandenborstel kauwen zijn dan poetsen, maar dat geeft niet.
Ik heb een baby tandenborsteltje van Nuby. En kindertandpasta van Welleda zonder fluoride. Een keer per dag is voldoende. Mijn dochter is inmiddels 4,5 tandjes rijk.
met een tandenborstel en tandpasta aangepast aan de leeftijd tandpasta ter grote van een erwtje op de borstel doen en poetsen maar hihi met een gaasje kan ook in begin maar als je meteen een tanden borsteltje gebruikt worden ze der aan gewoon
Hahaha, nou bedankt voor de gevatte reacties had het kunnen verwachten natuurlijk Maar het is dus niet erg als er niet echt gepoetst wordt, maar het meer spelen met een tandenborstel is begrijp ik... Oke, maar een op zoek naar zo'n mini borsteltje dan
in begin word er gespeeld en zo leren ze het wel hoor mijn meid nu bijna 1jaar heeft nu op 1 kies na al haar tandjes en eerste tandjes waren met 3maand en half en nu word er soms nog meer gespeeld dan gepoetst is normaal hoor . en zo een tandenbortseltje bij kruidvat ?
Hier zijn er ook 3,5 tand en we laten haar inderdaad zelf een beetje spelen met de tandenborstel. Lekker op kauwen etc. Straks als we op 4 zitten, gaan we poetsen...heeft nu geen zin met een doorkomend tandje, want dat is alleen maar drama
Ik zeg altijd tandjes poetsen tandjes poetsen.. Eerst mama dan Jayson vet lief want hij doet het nu al zo goed zelf
Pfff...zie nu wel weer een beetje tegen de drama's op Met de oudste ook gehad, lippen stijf opelkaar en nee-schudden
Haha nee hoor. Gewoon spelenderwijs laten wennen aan de tandenborstel. Neem wel speciale tandpasta voor babys/peuters, die mogen ze namelijk doorslikken. Spoelen en uitspugen komt pas later. Wij poetsen nu eerst eventjes en dan geven we de borstel aan haar en poetst/kauwt ze zelf verder.
Oh echt? Bij ons is het juist drama als ik de tandenborstel weer terug wil! Daarom poetsen we maar voor de laatste fles ipv erna, omdat ze anders te overstuur is om te slapen Wij hebben tandpasta met bessensmaak...
Hier ook meteen begonnen met peutertandenborstel (0-2jr dacht ik) en peutertanpasta... Paar keer op en neer over de tandjes en dan zelf laten spelen. Zing ook altijd van die zelfverzonnen liedjes bij! Hier werd (en soms nog) de tandenborstel vakkundig leeggezogen, haha... lekker hoor die tandpasta. Alleen erg schrikken als je zelf per ongeluk de verkeerde hebt gepakt... Ook als er tandjes doorkomen wordt er hier gewoon gepoetst, juist dat doorkomende tandje heeft nog geen sterk glazuur en het is dus van belang dat die ook gepoetst wordt...
Dat is natuurlijk wel niet zo goed voor de tandjes... (toevallig vanmorgen nog over gehad tijdens de groepsbijeenkomst op het cb) Zo blijven die melkzuren en -suikers de hele nacht op de tandjes zitten...
Hahaha! Tja...wij gaan er ook maar weer eens mee beginnen! Maar moet dan idd ook maar even kijken wanneer, want de laatste fles krijgt ze boven op haar kamertje in haar slaapzak... WIj hebben die met nijntje er op...weet zo even niet welke. Maar zit een hele weeiige bananen smaak aan. Heb het wel eens per ongeluk op mijn eigen gedaan **ieuw**
Ik heb Elmex, die is gewoon met mintsmaak....ik vind al die andere tandpasta's zo vies zoet ruiken alleen al, laat staan het smaakje. Heb liever dat ze maar meteen went aan de mintsmaak van tandpasta. Ze vindt hem overigens erg lekker.
Nee klopt... Maar we hebben maar bedacht dat dit beter was dan überhaupt niet poetsen (want dat bleek het gevolg...). En eigenlijk hielden we er rekening mee dat we snel die fles hadden afgebouwd, ze is immers al 15 maanden, en dan is er natuurlijk niks aan de hand, maar ze krijgt hem nog steeds Nu al een tijdje in dilemma: tandenpoetsmoment toch weer verplaatsen of fles afbouwen (of allebei natuurlijk).
Ik wil eigenlijk ook wel tandpasta met een mint smaakje, maar wij hadden zo'n Etos bon met korting op deze specifieke tandpasta. Toen helemaal niet bij stil gestaan. Nu vind ik het dan weer zonde om de tube weg te gooien, maar hij raakt maar niet leeg!
Denk dat tandjes poetsen na de laatste fles hier ook drama wordt Ze valt halverwege de fles namelijk in slaap en als die fles dan eindelijk leeg is wordt ze echt niet meer wakker... Straks maar eens even zien, de tandenborstel is binnen in ieder geval. Tandpasta hebben we hier ook van elmex, hebben laatst een proefje gekregen. Denk dat we daar wel even mee vooruit kunnen
waarom zonder fluoride?? het wordt juist aangeraden om juist fluoride houdende peutertandpasta te gebruiken omdat dit de tandjes het meest beschermd en sterk maakt.