Clear Blue of Persona... tips?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Daantje82, Jan 9, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Daantje82

Daantje82 Fanatiek lid

Dec 3, 2006
    3,812
    0
    0
    Huismama
    Arnhem
    Hoi Allemaal,

Ik wil de aankomende ronde (ronde 3) gaan beginnen met de Persona of de Digitale Clear Blue ovulatietest.

Wat raden jullie mij aan en wat is jullie ervaring?
    Gewone ovulatietesten zijn voor mij geen optie, omdat ik dus mooi niet 4 uur mijn plas kan ophouden :oops: :(

Liefs

Daantje

2. darcy

darcy VIP lid

Oct 1, 2006
    5,715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Hoi,

ik had deze eerste testronde de gewone Clear Blue tests - niet de digitale. Prima in gebruik, meteen na het opstaan.

3. Kabouter Klus

Kabouter Klus Fanatiek lid

Nov 6, 2006
    2,657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik persoonlijk blijf bij de digitale Clear Blue testen zweren. Vaak lees je hier vragen over vage streepjes die al dan niet verschijnen; allemaal niet erg duidelijk. Bij de digitale testen krijg je een leeg rondje (negatief) of een smiley; hardstikke duidelijk dus! ;)

4. Daantje82

Daantje82 Fanatiek lid

Dec 3, 2006
    3,812
    0
    0
    Huismama
    Arnhem
    Dat hoor ik dus van meer mensen die zweren bij de Clear Blue.

Maar de gewone testen kan je dus ook met ochtendurine gebruiken?
    Ik ben echt een leek wat deze testen betrefd, maar wil toch graag weten wanneer men ei is :D

Maar de digitale zijn dus overduidelijk?

5. roses

roses Fanatiek lid

Jun 12, 2006
    1,946
    1
    38
    Ik heb 2 cyclussen de persona gebruikt, maar bij mij heeft hij die twee keren mn eitje niet gevonden. Nu bleek ik achteraf een late eisprong te hebben, en inmiddels is mn cyclus meestal zo lang dat de persona hem niet meer kan zien.... :(
    Ik ben nu bezig met tempen en ik ga er nu gewone ovulatie testen bij gebruiken.

Succes!

6. Daantje82

Daantje82 Fanatiek lid

Dec 3, 2006
    3,812
    0
    0
    Huismama
    Arnhem
    Roses dat is dus precies waarom ik het advies vroeg, de persona lijkt inderdaad niet altijd het eitje te vinden.... zo zonde weer een ronde je ei gemist. Terwijl andere weer hele goede ervaringen hebben, maar dat is misschien geluk dan.

Ik denk dat ik inderdaad het zekere voor het onzekere neem dan en vanaf deze periode ook maar gewoon tempen en de clear blue testen gebruiken :D :D

Meiden heel erg bedankt voor jullie tips, wat zou ik toch zonder het forum moeten :p

Knuf

7. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

Mar 5, 2006
    5,590
    0
    0
    Ik vond de gewone van CB inderdaad ook erg prettig. Had een minder goed gevoel bij de digitale m.n. in mijn beurs!
    Je kan elk moment van de dag testen maar 's ochtends wordt aangeraden. Bij mijn mislukte er wel eens een test en dan moet je niet teveel drinken en beslist niet plassen zodat je na drie uurtjes nogmaals kan testen.
    groetjes Femke

8. pluys

pluys Fanatiek lid

Jul 30, 2006
    4,587
    1
    36
    Harderwijk
    ik gebruik de persona nu al (pas) voor de 3de ronde. ik vind het een super ding. gewoon 'smorgens dat ding open en je ziet je kleur voor de dag. alleen moet de persona wel 3 maanden je cyclus leren kennen.
    maar niet iedereen vind hem super. andere testen heb ik nog nooit gedaan.

9. veertje2

veertje2 Lid

Jan 10, 2007
    54
    0
    0
    Ik denk dat je idd rekening moet houden met de lengte van je cyclus. Op de site van Persona en Clear Blue staat wel iets over de lengte waar de apparaten rekening mee kunnen houden. Als jouw cyclus niet binnen die marges valt, zal op de site ook afgeraden worden om zo'n ding te kopen.

Zelf heb ik drie maanden geleden een 2e hands Persona gekocht. Ik ben nu twee cycli aan het knutselen met het ding. Gaat vrij goed, maar ik merk wel dat het inregelen nog bezig is; alsof de gegevens van de vorige eigenares nog meedoen. Als het goed is, moet het in de loop van de komende 2 of 3 maanden steeds preciezer worden. Geduld is ook met deze apparaten een schone zaak.
    Ik vind het een prettige manier van anticonceptie cq anti-anticonceptie. Ik ervaar het als nauwelijks belastend, hooguit moet je een beetje rekenen voor het zgn. testvenster; op een bepaald moment moet je wakker worden om te lezen wat je doen moet (ook als je uit een nachtdienst komt of uit een andere tijdzone oid).
    De enige kritiek die ik heb is de hoeveelheid afval: elke maand zes teststaafjes (plastic houders met een stukje filtreerpapier) + verpakkingsfolie... Daar moet toch iets op te vinden zijn.

Hope this helps,
    Liefs Veertje

10. roses

roses Fanatiek lid

Jun 12, 2006
    1,946
    1
    38
    Misschien zou je bijvoorbeeld 2 rondes kunnen tempen, dan weet je wanneer je je eitje krijgt en daarbij dan ovulatietesten gebruiken. Is een stuk goedkoper!

11. SandraB

SandraB Actief lid

Sep 8, 2006
    359
    0
    0
    Ik gebruik nu voor de eerste x de Persona en tot nu toe bevalt het prima, heel makkelijk in gebruik vind ik. Krijg nog elke dag rode lampjes, maar hij moet m'n cyclus nog leren kennen natuurlijk...

12. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

May 6, 2006
    2,258
    2
    38
    West Nederland
    Ik gebruik sinds augustus 2006 de Persona en hij heeft sindsdien één keer mijn eitje gemist. Het blijft natuurlijk een computertje en kan niet zelf nadenken. Daarom ben ik sinds deze maand de teststaafjes aan het gebruiken zonder computertje en had deze maand weer een overduidelijke eisprong! Voor 8 teststaafjes betaal je € 13.57 bij de Etos.
    Er staan trouwens foto's in mijn album, mocht je willen zien hoe de staafjes eruitzien.

Succes.
    XXAnnalise

13. Daantje82

Daantje82 Fanatiek lid

Dec 3, 2006
    3,812
    0
    0
    Huismama
    Arnhem
    Ga ik zekers doen :D
    Wel spannend hoor 8)

14. GabyBaby

GabyBaby Actief lid

Jul 18, 2006
    405
    0
    0
    Hi,

Ik ben een groot voorstander van de digitale clear blue ovulatie testen. Smiley wanneer je mag/moet klussen, harstikke handig. En gewoon smorgens gelijk te gebruiken.

Aangezien ik een paar liters vocht per dag drink is het onmogelijk 4 uur niet te drinken en niet te plassen, vandaar dat testen smorgens ideaal is.

Alleen de digitale zwangerschapstest vond ik vandaag niet zo ideaal ;) maar dat lag meer aan de uitslag.

Succes,

Liefs,

Gaby

15. SandraB

SandraB Actief lid

Sep 8, 2006
    359
    0
    0
    Bewaar jij al die staafjes? Ik heb ze tot nu toe gewoon weggegooid elke dag...

16. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

May 6, 2006
    2,258
    2
    38
    West Nederland
    Ja ik bewaar ze tot het einde van de maand. Dan maak ik er een fotootje van. Ik ben zo'n muts die de maand erna graag wil vergelijken....haha.

Groetjes,
    XXAnna

17. Mona

Mona Bekend lid

Jan 16, 2006
    729
    0
    0
    Ik heb de Clear Blue Ovu test mn laatste 2 cyclussen gebruikt. Deze test in combinatie met "luisteren naar je lichaam" (signalen herkennen), heeft voor mij uitstekend geholpen!

Mona

18. Daantje82

Daantje82 Fanatiek lid

Dec 3, 2006
    3,812
    0
    0
    Huismama
    Arnhem
    Ik zie het :D Ga het zeker proberen
    Gefeli nog Mona!

19. Mona

Mona Bekend lid

Jan 16, 2006
    729
    0
    0
    Ik zie het :D Ga het zeker proberen
    Gefeli nog Mona![/quote]

Dankjewel en heel veel succes!
    Groet Mona

20. veertje2

veertje2 Lid

Jan 10, 2007
    54
    0
    0
    Ik schrijf de resultaten gewoon in een schriftje. Best duf eigenlijk. :)
    Excel sheetje of zo?

Liefs, Veertje

Share This Page