Vanaf wanneer mag je baby een ei?

Discussie in 'Voeding' gestart door Gwenolyn, 2 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gwenolyn

    Gwenolyn VIP lid

    13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Vanaf waneer mag je eigenlijk een ei geven (uiteraard hard gekookt)? Ik lees hier veel verschillende adviezen over. Van de ene site mag het vanaf 6 maanden een 1/2 ei, dan mag weer een heel ei, dan weer voor de eerste levensjaar niet, en dan weer wel. Ik zie door het bomen het bos even niet meer:D

    Tot nu toe reageerd ze nergens op, het eniste wat er heel snel weer uitkomt, ook al dik ik het flink in, is gewone of griekse yoghurt.
     
  2. debby82

    debby82 VIP lid

    18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    o ik heb het gewoon gedaan vanaf 6 maanden geloof ik, toen ik brood ging geven en als ik ei at kreeg mijn dochter ook.
    Alleen vindt ze het vies maar erop reageren deed ze niet hoor...
     
  3. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    Je kan het gewoon proberen. Als ze reageert op zuivel, dan is ze toch wat gevoelig voor koemelkeiwitten. Misschien reageert ze ook wel op kippen-ei, je weet het niet; gewoon proberen maar en niet teveel in 1x. Mijn zoontje kan er echt niet tegen.
     
  4. adi

    adi Niet meer actief

    Wij hebben gewacht tot 1 jaar, ik ben niet met alle allergenen zo voorzichtig geqweest, maar in dit geval ( en bij aardbei) voelde ik dat ik moest wachten. En jahoor, mijn zoontje zat helemaal onder uitslag van aardbei en van ei krijgt ie buikpijn. Dus moederinstict heeft hier prima gewerkt. (kiwi drufte ik bijv al bij 9 mnd te geven, en daar reageerden ze niet op)

    Ik zou zeggen: vraag het aan jezelf ;)

    Mijn dochters vinden ei inmiddels heerlijk.
     
  5. Pila79

    Pila79 Bekend lid

    4 dec 2007
    978
    0
    0
    #5 Pila79, 2 nov 2010
    Laatst bewerkt: 2 nov 2010
    Mijn dochter had kma en soja allergie en mocht tot haar 1e zeker geen ei (en voeding waar het in verwerkt was, koekjes, brood e.d.). Maar volgens mij kun je bij niet allergische kindjes gewoon met 6 maanden beginnen en dan zou ik eerst een plakje doen en dan een dag ofzo later een halve.

    Bedenk me net dat in liga en andere baby koekjes al vaak eieren inzit, dus grote kans dat je kindje al wat ei binnen heeft gehad!
     
  6. Gwenolyn

    Gwenolyn VIP lid

    13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Bedankt allemaal voor jullie antwoord!! We gaan het weekend eens proberen, kan ik haar meteen goed in de gaten houden.
     
  7. Bri

    Bri Niet meer actief

    Dit klopt niet helemaal.
    Liga eerste stap (vanaf 4 maanden) bevat géén ei.
    Tweede stap (vanaf 6 maanden) kan sporen van ei bevatten. dit betekent dat er geen ei als ingrediënt in zit, maar dat het niet uitgesloten kan worden dat er een miniscule hoeveelheid ei in terecht is gekomen, bijvoorbeeld doordat de koekjes op de zelfde machine worden ingepakt als koekjes waarin wel ei zit.

    Je kunt er dus niet van uit gaan dat je kind toch al ei heeft gehad, en voorzichtigheid is wel op zijn plaats. Maar goed, TS schrijft zelf ook al dat ze het gaat proberen en goed in de gaten houdt.
    Zelf vind ik 6 maanden erg jong om al ei te geven; het is toch een bekend allergeen. Nu speelt bij mij wel mee dat er veel allergiën in de familie zitten, daarom ben ik misschien té voorzichtig.
     
  8. deepfreeze

    deepfreeze VIP lid

    29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik geloof dat wij het met 9 maand voor het eerst een klein stukje hebben gegeven. Ook rond de tijd dat we vlees zijn gaan introduceren. Daarvoor is het niet echt nodig voor een compleet menu.
    Maar ik denk dat het mag vanaf 6 maand, maar net als vlees pas echt nodig is vanaf 12 maand
     
  9. Paarse80

    Paarse80 Fanatiek lid

    5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Ik zou toch even wachten met ei geven. Mocht je het toch doen, geef dasn eerst 1 hapje.
    Mijn zoontje kreeg, nadat hij al een paar keer ei gegeten had, van 1 klein stukje een heftige allergische reactie.
     
  10. Gwenolyn

    Gwenolyn VIP lid

    13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Even een gedachte spinsel: hoe zit het dan met eierkoeken? Daar heeft ze al een keer een paar hapjes van genomen.
     
  11. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik gaf het na een jaar, omdat het flink allergeen kan zijn. Ik zou het in elk geval niet voor 9 maanden geven.
     
  12. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    Eierkoek bevat niet veel meer ei dan andere koek. Wel veel meer suiker overigens.;)
     
  13. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    Juist omdat ei allergeen is, gaf ik het pas na de eerste verjaardag.
    En toch ging het hopeloos mis... Dat zegt dus niks.
     
  14. Gwenolyn

    Gwenolyn VIP lid

    13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Het "probleem" is helaas "opgelost", mijn schoonmoeder heeft haar broodje ei gegeven.... Heb gevraagd of ze haar heeeeeel goed in de gaten houden, en dat ik er "iets" minder gelukkig mee was

    @ zogelukkig: hahaha dat weet ik dat er meer suiker in zit
     
  15. Jestro

    Jestro Lid

    17 jan 2010
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    mijn meid heeft vorige week ei gehad en heeft daarna hevige diarree gehad met slijmpjes, 1dag en het was over.
    Zou ze allergisch zijn?
    En van kaas heeft ze dat ook eens gehad (althans, nadat ze kaas gegeten had)
    Sindsdien durf ik dat niet meer geven, net zoals dat ei. Ze is nu 9maand en groeit trouwens niet goed en komt niet goed bij, terwijl ze alles steeds opeet :(
     

Deel Deze Pagina