dreumes weer groente en fruit laten eten.

Discussie in 'Voeding' gestart door yossie, 6 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Onze uk is altijd n makkelijke eter geweest, maar een tijdje terug is dit veranderd... Hij krijgt genoeg binnen want pap, brood of n cracotte gaan goed. Vooral groente en nu ook fruit eet hij steeds minder. Ook aardappelen waar hij eerst dol op was eet hij amper. Fruit gaat er soms nog wel in, voornamelijk n banaan, maar het lijkt de zelfde kant op te gaan als de groente. Van zijn avondeten (uitgezonderd friet e.d.) eet hij max n paar hapjes, maar vaak probeert hij t niet eens. Zo'n 1x per week eet hij wel n wat normalerwijze portie, vaak bij oma. Zijn vlees lust hij meestal wel. Gebakken aardappelen of krieltjes ook.

Tips om hem weer zijn groentes en fruit te laten eten?

2. Bri

Bri Niet meer actief

Gewoon blijven aanbieden, er zelf ook met veel smaak van eten, niet benadrukken dat groente en fruit zo iets heel bijzonders zijn. Dan lijkt mij dat het wel weer een keer goed komt.

Hier gaat alles met fases. In het algemeen heb ik 2 goede eters, zoon is gek op groente en dochter op fruit. Dus misschien heb ik makkelijk praten, maar ook zij hebben wel eens een tijdje dat ze 's avonds heel selectief eten. Gaat tot nu toe vanzelf weer over.
    Ik geef niet iets anders als ze 's avonds slecht hebben gegeten.

3. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Aanbieden en er geen drama can maken. Voor haar tweede verjaardag at mijn dochter soms s avonds ook niet veel.

Deel Deze Pagina