Vanaf wanneer mag yoghurt???

Discussie in 'Voeding' gestart door efina, 27 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. efina

efina Actief lid

13 jul 2008
    283
    0
    0
    thuishulp
    emmen
    Isabella is nu 5 maanden, ze drinkt 4 flessen per dag, 2 van 210 en 2 van 180, smorgens eet ze 1 stuk fruit, en savonds een groentehap, nu vraag ik me af of ze na de groente ook yoghurt mag?

Groetjes rianne

2. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

ja hoor dat mag, maar de kinderarts heeft hier aangeraden dit pas te doen wanneer je over gaat naar 3 flessen
    als je dan (volle !!! ) yogurt geeft (100 ml ) na de groente dan heeft de baby het idee dat hij melk binnenkrijgt waardoor hij dus niet zal vragen om zijn 4e fles,

hier heeft het heel goed geholpen om over te gaan naar 3 flessen ( toen hij 6 maand was en aan de opvolgmelk zat )

3. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Yoghurt mag vanaf 6 maanden, ik zou er nu nog even mee wachten.

4. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

Hier ook vanaf 6 maanden, eerder is niet nodig volgens mij

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

6 maanden. Yoghurt is een bijvoedingsproduct wat erg vult. Je kindje heeft nu zuivel nodig uit bv of kv. Als je yoghurt gaat geven is er een goeie kans dat de bv of kv laat staan en dat is nog niet de bedoeling.
    4 - 6 maanden: flessen + bijvoeding (indien gewenst)
    6 maanden en ouder: bijvoeding + flessen

6. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    In de folder die ik van het CB heb gekregen staat dat je met yoghurt start wanneer de warme maaltijd (groenten met aardappel/pasta of rijst + vlees en dat 200 gram) goed gaat en je kleine nog wat trek heeft/ meer op kan. Je geeft t dan als toetje.
    Wat ik me wel af vroeg of je het ook als gezond tussendoortje kan geven met bv fruit of wat diksap erdoor ipv rijstewafel/ soepstengel ed?

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ja, af en toe. Je hebt kans dat ze door de yoghurt geen zin meer heeft in ander eten EN je kindje heeft de vezels van een rijstewafel of soepstengel wel nodig. In principe kun je beter elke dag een babykoekje geven en de yoghurt NA de maaltijd dan de yoghurt elke dag als tussendoortje.
    Geef niet teveel zuivel dat is nergens voor nodig.

8. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Op het kdv waar Jamie zit geven ze altijd rond 15:00 een bakje Yoghurt. Jamie was 5,5 maand dat hij dat ging eten

9. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Volgens het CB hier is een tussendoortje als liga, rijstewafel etc helemaal niet nodig en haalt je kindje alle voedingswaren al uit de pap, avondeten, fruit etc.

(Volle) yoghurt geven wordt hier vanaf 7 maanden geadviseerd als toetje na het eten i.p.v bv of fv.

Volgens mij is er geen enkel CB dat dezelfde adviezen geeft als de ander....

Deel Deze Pagina